Skocz do zawartości

BMW e36320i 150km - Za duże podciśnienie w kolektorze ssącym


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Wszystkich ponowsnie :)

Od razu napisze ze szukałem coś na ten temat ale nic sensownego nie znalazłem więc postanowiłem założyć nowy temat.

Mój problem polega na zbyt dużym podciśnieniu w kolektorze ssącym , podobno powinno być do 0,30 a u mnie wskazuje od 056 do 0,60! 2-ch mechaników rozłożyło ręce i nie wie jak mi pomóc więc może znajdzie się tu mądra głowa która coś podpowie.

 

Powiem ze nie dawno została wymieniona uszczelka pod głowica, i przy tej operacji została głowica sprawdzona ,splanowana ,przytarte zawory i wymienione gumki.... została też wymieniona sonda bo okazało się ze była nacięta...

 

i można powiedzieć ze od tamtej pory samochód wariuje ! obroty falują, rzuca silnikiem i w ogóle wydaje mi sie ze nie ma siły tak jak wcześniej... nie daje sie jeździć.

 

Może ktoś podpowie czym może być spowodowana ta usterka??bo już nie wiem co mam zrobić :/

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak pisze daniello320i zle ustawiony rozrząd.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Ehhh tak podejrzewałem.... Słuchajcie z tego co wiem to do ustawienie rozrządu w 320i potrzebne są blokady? czy znacie jakiś magiczny sposób na ustawienie go bez nich?? bo pytałem i u mnie chyba nikt ich nie ma..... Ew moze ktoś jest z okolic otwocka na forum kto ma blokady i za niewielką opłata ustawił by mi rozrząd?
Opublikowano

Kolego można to zrobić bez blokad choć bardzo by się przydały

na kole od czujnika wału i na obudowie rozrządu są znaki które trzeba zgrać

jeżeli jest kanał to można zablokować wał przez otwór przy rozruszniku

w tej pozycji wałki rozrządu mają być na pierwszym cylindrze krzywki skierowane do siebie

a tylne prostokątne zakończenia wałków mają być równolegle do głowicy

można na nich położyć suwmiarkę i sprawdzić równoległość

jeżeli nie są dobrze ustawione to trzeba zluzować śruby na wałku wydechowym i wyrównać

wałek można przekręcić kluczem 24mm

podczas równania wałków trzeba nacisnąć i zablokować napinacz krótkiego łańcucha

po wyrównaniu wałków zakręcić dwie śruby i przekręcić wałem o 360stopni i jeszcze raz sprawdzić ustawienie wałków

jeżeli jest ok to zakręcić pozostałe dwie śruby

poskładać silnik i można jechać po browar

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak kolega pisze to ma wyglądać tak

blokada koła

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/27e2876e77fcba01.html

krzywki

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/94dd8d21e07c66d8.html

I pamiętaj podczas napinania łańcucha głównego żeby te płaszczyzny na końcu wałków były w poziomie z głowicą.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano

No i zaczyna sie problem.... Rozmawiałem teraz z kolegą (mój mechanik) i on twierdzi ze próbował to ustawić właśnie tak jak w opisie.... ale mówi ze tam jakiś problem jest bo to automat... i mówi ze nie może czegoś tam zablokować bez blokad :/ a więc... ponawiam pytanie, czy ktoś posiada z okolić Warszawy takie blokady i był by w stanie mi to zrobić ?

Ew.Może ktoś posiada schemat takich blokad z dokładnymi wymiarami?? bo kolegi ojcieć robi takie różne rzeczy z metalu i mówi ze jak by był schemat to by wykonał takie blokady...

Opublikowano

Blokada rozrządu 6 cylindrów

http://images49.fotosik.pl/259/7647ea6ab7e5997emed.jpg

http://images43.fotosik.pl/258/ea95d61514d5b30bmed.jpg

http://images36.fotosik.pl/146/431cfa78f3578924med.jpg

http://images44.fotosik.pl/258/4166c005ea93bf21med.jpg

http://images43.fotosik.pl/258/e3210cae2136a002med.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.