Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Daje Ci hunter 80% szanse zrobisz 10-20k km po wymianie oleju i zobaczysz getrieb program. Mówię ci to z doświadczenia. Przy takim przebiegu jest tyle szlamu w środku że lepiej nie tykać. Jesli jesteś ciekaw w jakim jest stanie skrzynia, spuść troszkę i zobacz olej. Moim zdaniem bedzie przepalony.

Dynamicznej wymiany się nie tykaj, bo bedziesz wyglądał jak po masakrze piła mechaniczną.

A auto rusza raz słabiej, raz gorzej bo DSC wykrywa poslizg tylnich kół i wtedy skrzynia przy nastepnym ruszeniu włącza 2 bieg.

Jesli skrzynia działa, nic się nie dzieje, to zostaw. Nie kuś losu.

 

Hunter daje Ci 100% że po wymianie będzie wszystko w porządku, ja mam 260 tyś i wymieniłem miesiąc temu i śmigam bez problemu, szlam miałem w misce bo to normalne wynikające z pracy mechanizmów,ale po to jest filtr aby to wszystko zatrzymać, nawet nie płukałem chłodniczki, filtr wraz z uszczelką i śrubami założyłem firmy MEYLE olej zamówiłem w ASO 10l weszło 9l. Mówię oficjalnie ludzie nie bójcie się wymieniać oleju w ASB bo to bo tamto, co to by było gdyby po każdej wymianie padła skrzynia,bzdura, dbajcie o swoje bunie.Pozdrawiam.

  • Odpowiedzi 86
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
tylko niektórzy piszą że pada po 20tyś od wymiany, to akurat wydaje mi się bzdurą jak ma paść to chwilę po wymianie nie wiem 1000km albo wcale.
Pozdrawiam
Opublikowano

pada w 3.0D i to przy przebiegu grubo ponad 200 tys km. w 2.0D nawet bez wymiany oleju przy przebiegu 0.4mln km chodzi tak jak przy 150 tys km.

co do wymiany oleju to chyba działa tylko na psychikę. ja wymieniłem i żadnej zmiany nie odczuwam na lepsze czy gorsze. ja wymieniłem i jestem za wymianą w 2.0D.

w 3.0D raczej bym nie wymieniał, chyba że przebieg jest pewny i jest rzędu 100-150 tys km. w 3.0D z przebiegiem alledrogowym szykowałbym się na remont skrzyni a nie na wymiane oleju.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ile kilometrów jesteś po wymianie i przy jakim przebiegu wymieniałeś?
Pozdrawiam
Opublikowano
m330d - czytałem troszke twoje wpisy na innych forach, wiem że po wymianie oleju padła Ci po czasie skrzynia , tylko że ty nalałeś innego oleju niż zalecany, i już miałeś jakieś szarpnięcia.

i jeszcze jedno- ja mam 330nm a skrzyniaa 5s390r wytrzymuje 420nm u ciebie było trochę inaczej miałeś ponad 500nm więc jakim cudem ta skrzynia miała chodzić, to tak jak bym ci na sztange wsadził tyle co zawodowemu siłaczowi i powiedział podnoś.

Spuszczę u mnie ten olej i zobaczę co tam w nim siedzi, ale uważam że to nie będzie to samo co w 330d które jara tą skrzynię zabujczym momentem.

 

Nalałem lepszego oleju, mój drogi. I ja nie jestem przykładem, po prostu znam zeszyt kolegi gdzie wpisuje wszystkie naprawione skrzynie i modele aut. Jeśli zmieniamy regularnie olej, co np 50-80k km to rozumiem. Wtedy jest szansa że czystość w skrzyni jest odpowiednia. Jesli nie, to olej ASB ma właściwości płuczące, takie jego zadanie, dlatego skrzynia pada po jakimś czasie, nie od razu. Ja po 20.000 od naprawy musialem zmienić płytę sterującą bo ma tak kretyńska konstrukcję, że wypłukany syf ja zapchał i czyszczenie nic nie dało. Te zaworki maja dziurki średnicy włosa...

Jak chcesz, koledzy którzy zmienili i nic im się nie stało, to moim zdaniem wyjątki. Ja w S4 powinienem olej już zmienić ale boję się ze coś się stanie, a zalecane jest najpózniej po 120.000, ja mam 140.000

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A nie uważasz że twoja skrzynia oadła od zabujczego momentu obrotowego który to destrukcyjnie działał na tarczki i inne ekementy skrzyni??,

Czy koledzy w warsztacie mieli duzo napraw po wynmianie oleju w asb?? czy może więcej bez wymiany??

Pozdrawiam
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Prawda jest taka, Ci którym skrzynia padła po wymianie będą lamentować, a Ci którzy jeżdżą do dziś będą twierdzić, że nic się nie stało. dlatego każdy winien sam zadecydować co chce robić, czy zmieniać czy nie...
Opublikowano
Na logikę biorąc jeśli olej fabryczny też ma wlaściwości myjące to nie powinien się syf w skrzyni zbierać. Nowy olej powinien dać skrzyni drugi oddech.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zamówiłem olej i filter, będe zmieniał, litr oleum kosztuje 22zł filtr oryginalny z uszczelką 300pln zamienniki są nawet po 80pln

 

Jak wyleje stary brudny olej to dmuchnę kompresorem w przewód od chłodniczki , jest jeszcze inna metoda lejesz świerzy i odpalasz auto z odpiętym przewodem od chłodniczki czekasz aż wyleci czarny smar

Pozdrawiam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wczoraj jeździłem airwolfa e46, pare tygodni temu wymieniał w asb olej - wymienił 90% oleju, powiem krótko jazda bez porównania, moja skrzynia zmienia szybko biegi ale jego robi to dwa razy szybciej , jutro biorę się za wymianę , porobię zdjęcia i opiszę wszystko dokładnie.

Dodam że jeździłem jego wozem jeszcze przed wymianą i zmieniała biegi tak jak moja teraz, wczoraj jeździliśmy jednym i drugim autem i nie jest to tylko moja opinia że szybciej zmienia biegi. Oczywiście szarpnięć żadnych w naszych asb nie ma - redukcji też nie czuć.

Pozdrawiam
Opublikowano
hunter ja bym kupil olej ori z ASO roznica niewielka, co do zmiany biegow przed i po wymianie to wydaje mi sie, ze jest to efekt psychologiczny. tak jak ze zmiana oleju w silniku.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A skąd mam pewność co naleją mi w aso?, w serwisie ten olej mają tylko w 20litrowych baniakach , zamawiając np.7 litrów przesyłają go w bańkach po oleju silnikowym!!! pozatym mam kolegów w serwisach i wiem jak tam w h tną , nie będą mieli takiego jak trzeba to innego naleją , myślisz że oni się tym przejmują.

Tak to kupię sam w oryginalnych banieczkach texaco etl7045e i wiem że ten olej jest na 100% do tej skrzyni, w serwisach lkombinują jak nie wiem, mam kumpla co raz w tygoniu sprzedaje oleje do silnika, a wiesz skąd je ma? zmienia klientowi 4litry wlewa 3 świerzego a litr starego dziennie pare autek i baniak 5litrów markowego oleju ma w kieszeni. Niestety tak jest i nie ufam serwisowi ani trochę. :mad2:

Pozdrawiam
Opublikowano
Hunter mam już 10l Texaco 7045e jutro będę miał filtr automatu z uszczelką i śrubami i wieczorem zabieramy się do roboty,kup pare browców i Marlboro.
Opublikowano

To jak, robicie dynamicznie czy statycznie ? Bo jak statycznie to wiecej jak 5 litrów wam nie wejdzie.

 

Edit: uszczelka i śruby wam nie bedzie potrzebne. Samo zeskrobanie starej wam zajmie wiecej niż wymiana. Mi stara starczyła na 2 zmiany oleju. Śruby - chyba dla lepszego samopoczucia, przecież tam nie ma żadnego obciążenia.

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Hunter mam już 10l Texaco 7045e jutro będę miał filtr automatu z uszczelką i śrubami i wieczorem zabieramy się do roboty,kup pare browców i Marlboro.

Spoko ja już się szykuję, załatw jeszcze menzurkę do mierzenia,

 

Planuję wymienić dynamicznie, tzn wlewam nowego ile wejdzie, zdejmuję wąż powrotny z chłodniczki , podstawiam naczynko pod chłodniczkę i odpalam auto!!! czekam 20s - jak nie zacznie lecieć ładny atf to dolewam w tym czsie do miski nowego atf tak długo aż zacznie lecieć świerzynka, na końcu laptop pod obd 50stopni oleju i ma się zacząć przelewać przez otworek.

Jak padnie po tej wymianie to załamka, ale na moje oko jeśli teraz nie mam najmniejszych szrpnięć nawet przy redukcji to tylko pomogę skrzyni. Z tego co wiem to są to bardzo dobre skrzynie tyle że nie do NM jakie są w 3.0d :nienie:

Pozdrawiam
Opublikowano
Może śróbki nie są potrzebne,ale uszczelka jest niezbędna przecież to jednorazówka,rozrywa się w trakcie odklejania miski od skrzyni, a dodatku jest wzmacniana blaszką,która się deformuje i wątpie aby ktoś ją mógł wyprostować i założyć ponownie, zeskrobanie starej zajmie mi najwyżej kwadrans z przerwą na fajkę.
Opublikowano

w komplecie z ASO masz filtr, uszczelke i srubki. po tym roczniku i przebiegu ja bym uszczelke wymienil. był kiedys dobry filtr w zamienniku ale od 1,5 roku nie ma w sprzedazy. te za 40 czy 80 zl to nedza z chin.

 

 

hunter, w ASO innego oleju ci nie dadzą bo ten jest najtanszy i kosztuje 33 zeta, drugi do autamtu kosztuje 100zł za litr. predzej komus wcisna tanszy niz drozszy. pozatym kolor jest malinowy a tamtego jest chyba słomkowy. :norty:

chlopaki wymieniajcie i dajcie znac po 2000km co i jak. najbardziej balbym sie o plyte ze sie zapcha jakims syfem z chlodnicy albo konwektora.

 

stary olej powinien miec kolor szaro-czarno-malinowy (malinowy jak wezmiesz na palec, w misce bedzie wygladal na czarno-szary). na misce powinien byc jedynie szlam, a na magnesie nie powinno byc nawet najmniejszych opiłków - tak było u mnie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
mayle czy jak im tam robią ten filter w zamienniku a to chyba dobra firma.
Pozdrawiam
Opublikowano
Jak najbardzej Meyle robi ten filtr i występuje w komplecie z uszczelką i śrubami i cena jest dobra. Zgodnie z ustawą o GVO Meyle może być orginałem dla BMW.
Opublikowano

a ile kosztuje mayle z srubkami i uszczelka?

w aso komplet kosztowal cos kolo 240zl

bym zapomnial są dwa rózne filtry jeden jest do diesla a drugi do benzyny, róznią się długościa plastikowego krućca. ten od diesla lezy niżej, jest to opisane w tis.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
meyle zależy jakie masz wtyki od 100 do 180pln, oryginał to na dzisiaj koszt 310zł :mad2: :duh:
Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.