Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Witam, koledzy naczytałem się na forum różnych informacji, w dziale 5er jest topik który można nazwać encyklopedią ASB, jednak za dużo już w jednym miejscu.

 

Kiedy się ociepli mam zamiar wymienić olej w swojej ASB, wiemy że odpowiednim olejem jest Texaco ETL 7045e albo zamówienie w serwisie.

Niektórzy twierdzą że po wymianie skrzynia padnie, wydaje mi się to prawdopodobne w momencie kiedy ASB jest już na wykończeniu, sprawnej ASB wymiana oleju nie powinna zaszkodzić.

 

Moim jedynym zmartwieniem jest nieufność do warsztatów i wymianę chcę zrobić sam!

Wszyscy opisują jak zrobić wymianę, jest tylko jeden problem, jest to wymiana statyczna która moim zdaniem jest bez sensu.

Po co dolewać nowego oleju do starego, to tak jakby zmieszać kupę ze schabowym.

 

Wymyśliłem że zrobię tak:

Wymienię olej tak jak wszyscy piszą (czyli tylko w misce ) następnie odepnę od skrzyni przewód powrotny co idzie od chłodniczki, uruchomię silnik i będę dolewał tyle co wyleciało, do momentu aż zobaczę że leci kolorek malinowy lub w przypadku kiedy nie odróżnię koloru wleję tyle co wyleciało tyle że w etapach.

Jeszcze nie wiem w jaki sposób rozwiążę to technicznie ale coś wymyślę.

 

Pytania mam takie,

1.jaki strumień leci z tego węża z chłodniczki?

2.czy to normalne że jak jadę równo i zacznę wciskać gaz to w penym momencie skrzynia redukuje (nie naciskam gazu do oporu)

3. jak mocno auto powinno wyrywać po wciśnięciu na D i puszczeniu hamulca- bez naciskania gazu??

 

Co o tym wszystkim myślicie???

Edytowane przez hunter
Pozdrawiam
  • Odpowiedzi 86
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
1pkt nie wypowie sie bo u siebie tego nie robiłem co do pkt2 to jezeli obroty spadna to normalne ze redukuje nawet jadac na równym czasami ci spada predkosc i skrzynia zrzuca co do 3 to nie bardzo rozumie tem hamulec i wciskanie D
Octavia 1,9TDI 110KM 2002r kombi max opcja L&K sprzedam
Opublikowano
A skąd wiesz że jest malinowy kolor płynu,widziałeś gdzieś? Po co czekać aż się zrobi ciepło nie zwlekaj.
Opublikowano

1.co do ruszenia po wrzuceniu na D to sprawna skrzynia od razu ciagnie po puszczeniu hamulca.

2. co do wymiany dynamicznej to wejdz sobie na forum audi i tam jest tutorial jak chcesz robic wymiane dynamiczną (potrzebne są 2 osoby do dynamicznej i statycznej)

3. sens robienia dynamicznej czy jest? jest duze ryzyko masz skrzynie 8 letnią i z duzym przebiegiem - podczas tego okresu na pewno nie miałeś robionej wymiany- i jak sam sie domyslasz to jest pełno osadów z oleju, tarczek i trybików (olej jest mineralny). wiec jak teraz wlejesz nowy olej w 100% to prawdopodobnie rozpusci ci ten osad i mozesz przedobrzyc. podobno najwiecej syfu zbiera sie w chłodnicy. oczywiscie kup orginalny filtr i olej w ASO, nie kupuj zamieników filtrów bo są tandetne, co do oleju to róznica w cenie jest chyba cos kolo 10 zł na litrze, przy statycznej wejdzie 5,5 litra przy dynamicznej chyba niecale 9L(nie jestem pewien).

 

jak zrobisz dynamiczną wymiane i przejedziesz 20 tys km to daj znac co i jak.

Opublikowano

Hunter a może kup bańkę 20 l - spuść to co możesz , dolej te ok 5,5 l zrób ok 100 km , powtórz operację z 2 , 3 razy i dopiero przy ostatniej wymianie wrzuć nowy filtr uszczelkę i śruby. Na forum ktos taki sposób już przerabiał...

 

 

pozdr

http://i.imgur.com/TJRt6Lp.jpg?1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

przebieg mam realny i nie uważam że jest jakiś duży- połowa ma dwa razy taki a na liczniku 150tyś :lol:

Co do oleju to najpierw sprawdzę jaki jest kolor obecnie w ASB.

Osad z chłodniczki można ładne wyczyścić, to nie jest problem , myślę że jeśli skrzynia nie była katowana to nic nie powinno jej być, a jeśli padnie po tej wymianie to będzie wielka lipa, bo jak narazie działa idealnie(odpukać)

na audi czytałem:

wlaćnowy olej do miski , odkręcić wąż od chłodniczki odpalić i czekać jak zleci litr, zgasić i dolać nowego i tak kilka razy.

Co do kilkakrotnych wymian to jestem przeciwnikiem - moim zdaniem szkoda kasy, zrobic raz a dobrze.

znacie kogoś kto wymienił i padła??

Pozdrawiam
Opublikowano
Wymień filtr uważam, że to jest najważniejsze, a później dolej te 5,5 litra świeżego oleju.
Opublikowano

hunter

znacie kogoś kto wymienił i padła??

 

duzo padło po wymianie, ale:

1. to były silniki 3.0D

2. zalewano skrzynie nie orginalnym olejem, tylko wynalazkami jakie mial na stanie warsztat ASB.

3. auta 7-9 letnie w dieslu miały przebieg na blacie 150-180 tys km, dlatego w dziale 5-er jest przeświadczenie, że te skrzynki padają przy przebiegu 150-180 tys km :mrgreen:

4. najczęściej przed wymianą oleju były już sygnały końca skrzyni.

 

 

kolor bedziesz miał czarno-szaro-malinowy :mrgreen:

sprawdz jak wyglada magnes i druga kwestia chyba do 2002 roku był wadliwy zawór lock-up -sprawdz w TIS. objawiało się to, że po kilkudniowym postoju auto nie ruszało od razu tylko po przygazowaniu.

 

oczywiscie wymien filtr na nowy ori. na twoim miejscu bałbym sie, że po 10 tys km wypłucze osad i zapcha filtr, albo oderwie sie jakis wiekszy i zapcha sterowanie hydrauliczne - tam są chyba jakies kulki i zaworki.

 

p.s.

bedziesz krolikiem doswiadczalnym - mozesz zrobic zdjecia i tutariala w dziale zrob to sam

Opublikowano
co do osadu w chodniczce to najlepiej wymienic chlodnice :norty: , albo jest taki sprzet ktory chemia czysci: flusz cos tam. mozesz tez założyc dodatkowy filterek na wyjsciu z chłodnicy :mrgreen: - robia to w niektorych ASB. kup sobie duza strzykawke 1L.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No to jak padnie po wymianie o robimy składkę na nową.

 

Tak się zastanawiam nad tymi osadami, przecież ja nie zmieniam oleju na jakiś inny np. syntetyczny który miałby właściwości myjące, wlewam taki sm olej jak był tyle że świerzy, myślę że filtr który jest w skrzyni powinien ewentualne osady zatrzymać.

Zresztą czy jeśli by istniały te osady to nie zakłócały by prcy skrzyni już teraz??

Co do tego zaworu lock-up to nie zauważyłem żeby miało miejsce to co piszesz, byłem teraz w górach auto stało parę dni i po wrzuceniu na R czy D od razu załącza się bieg i po puszczeniu hamulca auto rusza fakt że czasem ma więcej siły a csem mniej podczas takiego ruszania bez gazu, ale myślę że wpływ na to mógł mieć też śnieg który zalegał pod kołami.

Pozdrawiam
Opublikowano

osad jak sama nazwa wskazuje osadza sie i jest przyczepiony i teraz nie przeszkadza :mrgreen:

najczesciej osad jest z juz starego przepracowanego oleju, tarczek i wałków. ten cieżki z wałków, konwertera i trybów bedzie w postaci szlamu jak sciagniesz miske to zrob zdjecia miski to ocenimy. reszta lekkiego osadu jest w przewodach i srodku skrzyni. swoje czasu dowiadywalem sie w warsztataach ASB i nikt nie chcial zrobic dynamicznej, bo sie bali.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Hm, ciekawe to co piszesz, niby czemu dynamiczna wymiana ma zaszkodzić, dynamicznie = cały olej a nie połowa. Ale chyba zrobię jak piszecie , zmienie filtr naleje tyle co było w misce i wsio.

A w konwenterze nie ma korka spustowego??

 

Korci mnie wymienić cały olej i cieszyć się bezawaryjną skrzynią , ale skoro to ma zaszkodzić to już nie wiem.

Pozdrawiam
Opublikowano
tak jak kiedys pisalem ci w mailu zrob koszt okolo 500zl i bedziesz mial spokoj na 30 tys km. roznicy w pracy skrzyni raczej nie bedzie, jezeli juz to efekt placebo :|
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Gdzie 500zł

22litr oleju x6 = 132zł

150 filtr oleju = 150zł suma 282 zł + browce :8)

Pozdrawiam
Opublikowano

olej w aso byl po 6 razy 33 zl, fitr z uszczelka 230-250 zeta do tego 100zl za robocizne na wymiane razem cos kolo 500-550zł.

 

oleju radzilbym kupic w serwisie róznica 10 zl na litrze, a 60zl to mala cena za spokoj, ze olej jest ok.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
ja w swojej 330d mam 98 tys przebiegu i boje sie wymieniac olej mam ten sam problem co ty i gdybam wymieniac czy nie skrzynia chodzi rewelacyjnie nic jej nie dolega sam juz nie wiem za duzo czlowiek naczytal sie na forach :mrgreen: jak kupowalem auto to bylem w 100 % przekonany co do wymiany a teraz sam nie wiem jest ktos na tym forum co wymienial olej w SPRAWNEJ skrzyni i nic skrzynce sie nie stalo to prosze tez o jakies podpowiedzi :?:

bmw e46 330d automat 204 ps

bmw e46 320d manual 150 ps

a3 110 ps ahf

suzuki gsxr 1000 k3 175 ps 0-200 7sek :P

bylo a6 c5 2.5 tdi quattro ake -mile wspomnienie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To że zmienię olej nie ulega żadnej wątpliwości, praw fizyki nie oszukasz, mam tylko delikatną niepewność jaki olej wszyscy trąbią etl7045e a w pdfie powyżej już tk nie jest napisne, jedynym rozwiązaniem jest serwis ale jakoś im nie ufam :x
Pozdrawiam
Opublikowano
jak ja bede kupowac to tylko serwis

bmw e46 330d automat 204 ps

bmw e46 320d manual 150 ps

a3 110 ps ahf

suzuki gsxr 1000 k3 175 ps 0-200 7sek :P

bylo a6 c5 2.5 tdi quattro ake -mile wspomnienie

  • Członkowie klubu
Opublikowano
jest ktos na tym forum co wymienial olej w SPRAWNEJ skrzyni i nic skrzynce sie nie stalo to prosze tez o jakies podpowiedzi :?:

 

Ja wymieniałem 2 lata temu przy przebiegu 233tys km olej w sprawnie działającej skrzyni GM w mojej 530dA z 2002 roku. Wymieniłem metodą statyczną, po wymianie zauważyłem bardziej "miękką" pracę skrzyni, biegi przełączają się szybciej. Ten stan rzeczy trwa do dnia dzisiejszego, przebieg aktualny ok. 266 tys km. Po przebiegu około 293tys.km szykuje się na kolejną wymianę.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No to napisz kolego czy olej kupowałeś w serwisie i filtr, czy może normalnie kupiłeś texaco i filterek w sklepie??
Pozdrawiam
  • Członkowie klubu
Opublikowano
No to napisz kolego czy olej kupowałeś w serwisie i filtr, czy może normalnie kupiłeś texaco i filterek w sklepie??

 

W ASO kupiłem tylko filtr, ETL7045e pochodził z sieci InterCars. Wymiana statyczna, wylali stary olej bez odpinania wężyków od chłodnicy i uzupełnili świeżym, aż do prawidłowego stanu.

Opublikowano

Daje Ci hunter 80% szanse zrobisz 10-20k km po wymianie oleju i zobaczysz getrieb program. Mówię ci to z doświadczenia. Przy takim przebiegu jest tyle szlamu w środku że lepiej nie tykać. Jesli jesteś ciekaw w jakim jest stanie skrzynia, spuść troszkę i zobacz olej. Moim zdaniem bedzie przepalony.

Dynamicznej wymiany się nie tykaj, bo bedziesz wyglądał jak po masakrze piła mechaniczną.

A auto rusza raz słabiej, raz gorzej bo DSC wykrywa poslizg tylnich kół i wtedy skrzynia przy nastepnym ruszeniu włącza 2 bieg.

Jesli skrzynia działa, nic się nie dzieje, to zostaw. Nie kuś losu.

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Opublikowano
no wlasnie tego sie boje nie wiem jak u mnie mam przebieg 98tys ale chyba nie bede tykal pewnie predzej auto sprzedam niz cos sie posypie :?

bmw e46 330d automat 204 ps

bmw e46 320d manual 150 ps

a3 110 ps ahf

suzuki gsxr 1000 k3 175 ps 0-200 7sek :P

bylo a6 c5 2.5 tdi quattro ake -mile wspomnienie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

m330d - czytałem troszke twoje wpisy na innych forach, wiem że po wymianie oleju padła Ci po czasie skrzynia , tylko że ty nalałeś innego oleju niż zalecany, i już miałeś jakieś szarpnięcia.

i jeszcze jedno- ja mam 330nm a skrzyniaa 5s390r wytrzymuje 420nm u ciebie było trochę inaczej miałeś ponad 500nm więc jakim cudem ta skrzynia miała chodzić, to tak jak bym ci na sztange wsadził tyle co zawodowemu siłaczowi i powiedział podnoś.

Spuszczę u mnie ten olej i zobaczę co tam w nim siedzi, ale uważam że to nie będzie to samo co w 330d które jara tą skrzynię zabujczym momentem.

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.