Skocz do zawartości

TDS - PROBLEM Z ZAPALENIEM CIEPLEGO


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

WItam

Szukalem ale nie znalazlem odpowiedzi ( moze przeoczylem ) wiec pytam :-))

2,5 TDS 92'

SIlnik jak jest zimny , np. z ranka odpala idealnie , tylko dotknac, jednk jak zlapie temperature chociaz troszke to sie zaczyna problem , zawsze odpali ale na cieplym aby odpalic to musze go troszke nakrecic, trwa to kilka sekund zanim zalapie, jak zimny to pali blyskawicznie jak cieply to nie :-(

Bardzo prosze o pomoc.

Pozdrawiam

  • Odpowiedzi 67
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Było o tym sporo!! :search:

 

Możliwe ze pompa siada!

 

 

Ja mam odwroty problem mi czasem nie chce odpalać na zimnym silniku!

Musze kilka razy próbować i nie wiem co to jest i jak sie za to zabrać!!

Na cipełym jest ok.

moze ktoś na to coś poradzi?

Jest:

F45 2016r oraz e61 2005r

Były:

E38 740d 2000r

E90 320d 2005r

525 tdsA '95 Chip na 172 KM

Kawasaki ZX-12R '04 na Power Comander III

740iA '93;


Pozdrawiam

Michał

Opublikowano

Mozliwe ze bylo sorry ale nie znalazlem,

znaczy pewny jestes ze to pompa paliwa czy tylko przypuszczasz.

Moj na zimnym pali pieknie , tylko dotknac, ale jak jest cieply to trzeba troszke nakrecic.

Opublikowano

na 100% glowica pompy wtryskowej!! Za jakies 2-3 miesiace juz w ogole nie odpalisz auta na cieplym silniku!!

koszt nowej glowicy z robocizna to 2200zl w warsztacie w wojkowicach

natomiast koszt regenerowanej calej pompy to 1200zl (tel. 603602330 facet jest z Dębicy ale wysyla regenerowane pompy poczta, daje na nie 6 miesiecy gwarancji)

 

pozdrawiam

Opublikowano

No ladnie , az sobie zapalilem :-)

samochod juz kupilem z taka wada, mam go jakies 3 mc. zrobilem ok 40 tys, i niby wszystko jest tak samo jak i bylo wczesniej tzn. tak samo zle odpala na cieplym.

W kazdym razie dzieki za super wiesci ;-)

 

a gdzie znajduje sie ta glowica pompy wtryskowej ? ( sorry za moze glupie pytanie )

Opublikowano

wracajac jeszcze do usterki ,

jak mam zimny silnik to swieci mi sie " sprezynka " a jak cieply to nawet na moment sie nie zapala.

Moze to co innego i nie za 1200 :-)

Opublikowano
Ty tak sobie nie zapalaj od WIDZI MI SIĘ !!! :D Tylko poczekaj na opinię co najmniej kilku posiadaczy-wyciskaczy TDS-a. Nie mam, nie miałem takowego, więc nie poradzę w tym wątku. Ale jedno jest pewne - przyczyna zawsze jest nie JEDNA !!! Pozdrawiam :8)
Nie sztuka skorzystać z serwisu-SZTUKA ZROBIĆ TO SAMEMU !!!
Opublikowano

pompa pada - poki co zaloz zawor zwrotny na wezyk doprowadzajacy paliwo do pompy - powinno pomoc. A jak to zrobic to poszukaj na forum - bo takich tematow jak ten bylo juz co najmniej 10 :D

 

Pozdrawiam

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Opublikowano
Witam.Te kilka sekund to ile? 3 sekundy czy 6 czy 10? swoją drogą ciekawe od jakiego czasu zaczyna się padanie pompy? Rozumiem że dobra pompa to zapalanie w ciągu 1 sekundy? Ja na gorącym mam zapalnie w przeciętnie (wiem bo liczę ,boję się tej awarii :mad2: ) w ciągu 2 sekund.Ciężki temat.Naprawa pompy z tego co wiem to nie taka pestka.Nie każdy to umie nawet jak mówi że umie.Pozdrawiam.
Opublikowano

Niestety ale nie mam dla ciebie dobrych wiadomości bo te objawy to największa choroba tds-ów czyli na 100% pada ci pompa wtryskowa. Wielu kolegów z forum i m.in. też ja , borykało się już z tym problemem. Objawy są zawsze takie same a porad jest kilka. Albo kupić nową pompe to koszt ok. 4000zł , albo jechać do servisu BOSCHa i wymienić pompe na regenerowaną to koszt ok 2800zł albo regenerować ją w jakimś zakładzie zajmującym sie pompami ale trudno znależć naprawde dobrych fachowców. Na początek zamontuj sobie przy pompie na wężyku zaworek zwrotny to powinno pomóc na jakiś czas. A to że "sprężynka" zapala ci się tylko na zimnym to normalne bo kiedy świece żarowe się nagrzeją to póżniej już nie muszą się podgrzewać aby odpalić silnik.

 

Powodzenia :cool2:

Opublikowano
Witam.Te kilka sekund to ile? 3 sekundy czy 6 czy 10? swoją drogą ciekawe od jakiego czasu zaczyna się padanie pompy? ......

Odpalanie na cieplym to mniej wiecej 5 - 10 sek. trzeba go chwilke zakrecic, jak odpali to troszke zadymi i dziala juz wszystko ok. Mam go 3 mc. i od samego poczatku mam ten problem. Dzieki za wszystkie informacje.

Opublikowano

Witam.

Wstawienie zaworu zwrotnego na pompie nic nie da poniewaz paliwo mu sie nie cofa. Gdyby paliwo sie cofalo to mialby taki sam problem kazdego ranka nawet na zimnym silniku. Zacznij od wymiany nastawnika pompy ( ja wymienialem w serwisie BOSHA 800zl). Wymienilem i nic nie pomoglo bo okazalo sie ze to wina wtryskiwacza sterujacego. Ale astawnika juz nie moglem zwrocici. :( :( :(

Pozdrawiam.

Opublikowano
Witam.

Wstawienie zaworu zwrotnego na pompie nic nie da poniewaz paliwo mu sie nie cofa. Gdyby paliwo sie cofalo to mialby taki sam problem kazdego ranka nawet na zimnym silniku. Zacznij od wymiany nastawnika pompy ( ja wymienialem w serwisie BOSHA 800zl). Wymienilem i nic nie pomoglo bo okazalo sie ze to wina wtryskiwacza sterujacego. Ale astawnika juz nie moglem zwrocici. :( :( :(

Pozdrawiam.

 

terefere...moj nie odpalal zalozylem zawor i jest si - odpalanie polega na pyknieciu kluczykiem.

Przed zalozeniem zaworka bylo widac jak paliwo sie cofa!!

 

Swoja droga fajnie tak wymienic czesc za 800 pln :D nie wiedzac co tak naprawde jest zepsute - pelen profesjonalizm serwisow Bosha :lol: :lol: :lol:

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Opublikowano
Witam.

Wstawienie zaworu zwrotnego na pompie nic nie da poniewaz paliwo mu sie nie cofa. Gdyby paliwo sie cofalo to mialby taki sam problem kazdego ranka nawet na zimnym silniku. Zacznij od wymiany nastawnika pompy ( ja wymienialem w serwisie BOSHA 800zl). Wymienilem i nic nie pomoglo bo okazalo sie ze to wina wtryskiwacza sterujacego. Ale astawnika juz nie moglem zwrocici. :( :( :(

Pozdrawiam.

 

terefere...moj nie odpalal zalozylem zawor i jest si - odpalanie polega na pyknieciu kluczykiem.

Przed zalozeniem zaworka bylo widac jak paliwo sie cofa!!

 

Swoja droga fajnie tak wymienic czesc za 800 pln :D nie wiedzac co tak naprawde jest zepsute - pelen profesjonalizm serwisow Bosha :lol: :lol: :lol:

 

 

terefere

nie bede sie klocil ale zawor nic nieda.

Opublikowano

Jakby paliwo sie cofalo to kazdego ranka by pilowal az zaciagnie bo przez noc by sie cofnelo wiem bo sam tak dokladnie mialem i po wstawieniu zaworka wszystko bylo juz ok, a u kolesia na zimno pali ok. tylko na goracym zle.

W zlym kierunku myslicie.

Pozdrawiam

Opublikowano

janekpol: MA RACJE :!: . Założenie zaworka pomoże jeźeli faktycznie widać, że cofa się paliwo. U mnie jest tak, że na ciepłym musze kręcić 2-3sekundy a paliwo sie nie COFA :!: . Temat bardzo znany w TDi. Tam problemem jest mapa startu ciepłego silnika w sterowniku komputerowym. Poprostu program rozruchu silnika jest tak napisany żeby na ciepłym nie załapał tak szybko jak na zimnym bo uszkodzi się dwu-masowe koło zamachowe. Z tego co mówił mi Master/s w TDS`ie jest taka sama mapa :8) . Do tego dochodzi siła akumulatora i czy kręci rozrusznikiem do 280obr/min czy szybciej...

 

Do tego wszystkiego dochodzi jeszcze fakt, że nie mamy nowych a kilku letnie układy wtryskowe i pompy nie trzymają już takiego cisnienia a wtryski nie rozpylają jak nowe...

Opublikowano

A moze ktos coś poradzi na mój problem?

Ja mam odwrotna sytację czsasem na zimnym nie chce odpalić musze próbować ze trzy nawet cztery razy, objaw podobny jak by świece byłe złe ale sprawdzałem i jest ok.

Na ciepłym odpala juz dobrze, nie smrodzi.

Jest:

F45 2016r oraz e61 2005r

Były:

E38 740d 2000r

E90 320d 2005r

525 tdsA '95 Chip na 172 KM

Kawasaki ZX-12R '04 na Power Comander III

740iA '93;


Pozdrawiam

Michał

Opublikowano
Busaart: odpowiedz na Twój problem najprawdopodobniej już padła. Na ciepłym Ci pali bo paliwo nie zdąży spłynąć do baku. A jak jest zimny czyli długo stał to paliwo ma chwilkę i sie cofa. Następnym razem czytaj watek od początku :lol:
Opublikowano
ja tez nie chce nikogo wprowadzac w blad ale moj TDS palil idealnie jak byl zimny po prostu miodzik. Ale jak sie troche pojezdzilo i sie zagrzal to trzeba bylo krecic czasami 10 min !! zeby odpalil. W wezyku widac bylo cofajace sie paliwo. Po zalozeniu zaworka (swoja droga dzieki pomocy uzytkownikow forum) jak reka odjal - zapala pieknie czy to zimny czy nagrzany - zero problemow.

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Opublikowano
ja tez nie chce nikogo wprowadzac w blad ale moj TDS palil idealnie jak byl zimny po prostu miodzik. Ale jak sie troche pojezdzilo i sie zagrzal to trzeba bylo krecic czasami 10 min !! zeby odpalil. W wezyku widac bylo cofajace sie paliwo. Po zalozeniu zaworka (swoja droga dzieki pomocy uzytkownikow forum) jak reka odjal - zapala pieknie czy to zimny czy nagrzany - zero problemow.

 

Prawo fizyki, rozszezalnosc cieplna materialow.

Opublikowano

witam ja miałem ten sam problem w moim tds,u mnie jak już wspomniał kolega Ragalotti winny był akumulator po jego zmianie zapalanie na ciepłym silniku wróciło do normy poprostu rozrusznik kręcił 2 razy szybciej

a jakie to ważne przy zapalaniu bez świec żarowych to pewnie wiecie pzdr

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

pzdr

Opublikowano
W moim TDS na zimnym pali faktycznie doslownie za dotknieciem kluczyka. natomiast przy rozgrzanym jest roznie, ale nie dluzej niz 2 - 3 sek.
m62, V8, 245 km
Opublikowano
Witam.A co powiecie na to. Mam mojego TDS-a od miesiąca (93r,525).I nie miałem pojęcia co kupuję.Powiedziano mi tylko żebym zwrócił uwagę jak zapala na ciepłym.Palił ładnie.Ale posłuchajcie.Dopiero teraz niedawno jak byłem wymieniać w moim automacie olej powiedzieli mi że mam założony zaworek zwrotny.I ja gały :shock: A już w między czasie dowiedziałem się na tym forum do czego "służy" zaworek ale nie wiedziałem jak wygląda.Ale do czego zmierzam.Chodzi mi o to że jak kupiłem do ciekł wtryskiwacz sterujący który wymieniłem.Ale po paru dniach samochód zaczął coraz częściej gasnąć gdy włanczałem R lub D (pisałem o tym na forum).Potem szarpał jak ruszałem.W końcu dostałem nastawnik i wymieniłem.Jak ręką odjął.Ale teraz jestem ciekaw tego czy temu debilowi (któremu chyba urwę łeb) zaczął palić ciężko i założył zaworek czy może szukali przyczyny tego że tak gasnął przy ruszaniu i rzucało silnikiem i zamiast wymienić nastawnik (grzebali przy nim bo był przestawiony na więkrzą dawkę) to jeszcze założyli zaworek zwrotny.Pewnie że chciałbym aby było tak że pompa jest dobra ale hmn... A może zdjąć zaworek na chwilkę i zobaczyć co będzie się działo? Co myślicie?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.