Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, tak jak w temacie zauważyłem dziś minimalne slady białej mazi, zbiera sie na bagnecie i pod korkiem oleju. Dodam ze tą maź obserwowałem tylko na zimnym silniku, po przegonieniu auta kilka km biała maź znikła. Ponad to zauwazyłem szybkie znikanie plynu z układu chłodzenia, jak myslicie czy tu musi być uszczelka pod glowicą :( ? silnik M40B16.
Opublikowano

u mnie na odcinkach po miescie max 6km, przy obecnych temp maź wystepuje na korku

po trasie zawsze znika

 

dolej płynu na zimnym do kreski i obserwuj

Opublikowano
Ja właśnie w 90% przypadkach robie krótkie trasy max 10km, jazda po miescie.

W obecnych warunkach na krotkich odcinkach ta maź ma prawo występowac i ciezko stwierdzic czy u Ciebie na 100% uszczelka. Piszesz ze plyn tez znika, to juz niepokojące.

Ja bym dokladnie sprawdzil czy nie ma gdzieś wycieku z węży, czy nagrzewnica nie cieknie (dywaniki itp).

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja właśnie w 90% przypadkach robie krótkie trasy max 10km, jazda po miescie.

W obecnych warunkach na krotkich odcinkach ta maź ma prawo występowac i ciezko stwierdzic czy u Ciebie na 100% uszczelka. Piszesz ze plyn tez znika, to juz niepokojące.

Ja bym dokladnie sprawdzil czy nie ma gdzieś wycieku z węży, czy nagrzewnica nie cieknie (dywaniki itp).

A to co to jeszcze może być?? Generalnie masło pod korkiem świadczy o przedostawaniu się płynu z ukł. chłodzenia do oleju. A czy jest to uszczelka czy pęknięta głowica to już niech mechanik docieka. Nie chcę straszyć ale może podjedź do kogoś lub wcześniej prześledź inne podobne wątki. Pozdro

Opublikowano
Ja właśnie w 90% przypadkach robie krótkie trasy max 10km, jazda po miescie.

W obecnych warunkach na krotkich odcinkach ta maź ma prawo występowac i ciezko stwierdzic czy u Ciebie na 100% uszczelka. Piszesz ze plyn tez znika, to juz niepokojące.

Ja bym dokladnie sprawdzil czy nie ma gdzieś wycieku z węży, czy nagrzewnica nie cieknie (dywaniki itp).

A to co to jeszcze może być?? Generalnie masło pod korkiem świadczy o przedostawaniu się płynu z ukł. chłodzenia do oleju.

To u mnie tez uszczelka skoro mam maź ? saku82pl pierwszy post i zdanie " po przegonieniu auta kilka km biała maź znikła".
Opublikowano
Dodam jeszcze że te ubywanie płynu z ukladu chłodzenia obserwuje od wielu miesięcy a własciwie od momentu wymiany termostatu. Białą maź ujrzałem dzis poraz pierwszy dolewając plyn na zimnym silniku(bo było go bardzo mało), zgasiłem auto i ujrzałem tą maź. Jednak jak już pisałem po wytarciu korka i zrobieniu kilku km nie było widac sladu tej białej substancji.
Opublikowano

Co do tej bialej mazi to bywa różnie bo to ze sie osadza na korku wlewu o niczym nieświadczy,szczególnie w zimie.

Krótkie trasy,niska tmp,niedogrzany silnik to recepta na budyń na korku,ale to że płyn Ci znika to już gorzej,bo coś sie z nim musi dziać?

Najpierw posprawdzaj czy niemasz wycieków,wspominałeś o wymianie termostatu może tam coś sie skopało,czesto uszczelka lubi sie posypać przy tej wymianie.

Opublikowano
Może to być uszczelka ale ja bym się nie pchał od razu w wymianę. Teraz w zimie maź na korku to normalka, zależy tylko ile tego płynu Ci znika i czy oleju nie jest coraz więcej. Kontroluj poziom jednego i drugiego a przede wszystkim sprawdź dokładnie czy gdzieś nie wycieka ten płyn. Jeśli będzie się przedostawał do oleju to będzie go coraz więcej i będzie taki mętny, kakaowy. A jeśli to tylko osad to zagrzej auto przegoń 20-50km i zobaczysz co będzie się działo, jaki będzie olej, poziom płynu. Jeszcze można zrobić tak że jak silnik będzie gorący to odkręcasz korek i zostawiasz na kilka minut, woda częściowo odparuje z oleju. Nie znam już innego sposobu na usunięcie skroplonej wody z silnika :8) powodzenia
Opublikowano
Sęk w tym że w przyszłym tygodniu mam zamiar wymianiać rozrzad (40tys od wymiany stukneło) więc zlecił bym mechanikowi odrazu tą uszczelke, ewentualnie nakieruje go objawiami. Swoja drogą jakie czekaja mnie na oko koszta czyli Rozrząd, pompa wody, uszczelka pod głowicą. Choć oczywiscie z tą uszczelka to jeszcze nic pewnego.
Opublikowano
Z tego co wiem to wymiana uszczelki to od 300-400zł w górę oczywiście mówimy o 4 cylindrach i pasku rozrządu a nie łańcuchu. Wymiana rozrządu to kwestia 150zł, a części to nie wiem ile mogą kosztować. W przypadku głowicy liczysz uszczelkę pod głowicę, kolektory ssący i wydechowy, pokrywę zaworów, uszczelniacz wałka rozrządu no i olej i filtr jeśli jest masło jak mówisz. W sumie wychodzi trochę :wink:
Opublikowano

Mialem podobnie. Ubywalo plynu dolewalem caly czas. Schlodzilo sie zmienilem prace zaczalem jezdzic na krotkie trasy 1km :lol: Pojawila sie maz. Zrobilem 120km znikla. Kolejne 120km nie bylo jej. 3 dni jazdy po 1km x2 maz wrocila. Sprawdz czy na magnecie tez masz. W sumie odkad kupilem furke to dolewalem plynu maz pojawilo sie po 1,5 roku. Pojezdzilem troche by to odparowalo ale olej sie zrobil jak mleko i sporo wody dolac musialem. Poziom oleju nie malal. Z wydechu nic nie lecialo. Bylo podejrzenie pekniecia bloku bo kiedys mi sie zagotowal. Po sciagnieciu glowicy okazala sie uszczelka. Byla niezle powyzerana glowica kawal czasu juz ta uszczelka nie trzymala (pewnie byla padnieta juz jak kupilem samochod) :mad2:

Koszt czesci do mojego IS to tak 100-150zl uszczelka glowicy, 60-120zl uszczelka dekla, glowice trzeba planowac + dotarcie zaworow 300-600zl, plyn chlodzniczy 50-100zl, olej z filtrem 100-160zl, robota to roznie od 300-800zl, u ciebie jescze rozrzad dochodzi. No moga byc jeszcze jakies duperele typu (oringi na wtryski, guma od przeplywomierza, swiecie do wymiany)

Opublikowano
Powiem od siebie (powtórzę po innych). Biała maź pod korkiem wlewu oleju, lub też na bagnecie nie jest czymś normalnym! nie ważne czy się robi małe czy duże przebiegi. Biała maź oznacza, że w oleju jest niedozwolona substancja (woda, płyn chłodzący), tym bardziej jak znika płyn z chłodnicy. Chyba że jeździcie na wątpliwym jakościowo oleju zawierające za dużo wody.
Będziesz Mógł Więcej
Opublikowano (edytowane)
Powiem od siebie (powtórzę po innych). Biała maź pod korkiem wlewu oleju, lub też na bagnecie nie jest czymś normalnym! nie ważne czy się robi małe czy duże przebiegi.
Rozumiem ze u Ciebie nigdy ta maź sie nie pojawiła ? Nawet gdy pokonujesz trasy - kilka kilometrów zimą, bez dłuższej trasy ?

Jesli tak to albo ja mam i znajomi (e39, scenic, clio, p 307, mondeo, a4) padniete uszczelki/glowice albo ktos tutaj bajki pisze.

Znajomi z pracy w swoich autach maja to samo, tyle ze mamy maź tylko pod korkiem, nigdy na bagnecie.

Edytowane przez Pablo75
Opublikowano

nie, nigdy czegoś takiego u siebie nie zaobserwowałem, a jeżdzę do pracy 10km, i połowa z tego to miasto, a silnik nie osiąga normalnej temperatury.olej sprawdzam raz w tyg. 5w40.

Miałem volvo v40 1.8, i miałem maź, tylko troszkę, koleś mówił że to przez małe przebiegi. Przez małe przebiegi wywaliło mi uszczelkę i stad była ta maź.

Może się mylę ale takie jest moje zdanie.

Będziesz Mógł Więcej
Opublikowano

jak powiem w robocie w poniedzialek ze wszyscy maja wydmuchane uszczelki to bedzie cyrk :norty: :norty:

oj bajki kolego piszesz :mad2:

Opublikowano
a widziałeś gdzieś żebym stwierdził że to oznacza wydmuchaną uszczelkę? czytaj ze zrozumieniem, ale powtórzę jeszcze raz specjalnie dla Ciebie: robię małe przebiegi na zimnym silniku i nie mam niczego co wygląda inaczej niż olej, a jak miałem w volvo ciut pod korkiem to się okazało że wydmuchało uszczelkę, a poza tym uważam że biała maź pod korkiem nie jest czymś normalnym, poza tym w oleju też są śladowe ilości wody.
Będziesz Mógł Więcej
Opublikowano

jesli twierdzisz "że biała maź pod korkiem nie jest czymś normalnym", piszesz ze w volvo ją miałes i "okazało że wydmuchało uszczelkę" to czytanie ze zrozumieniem :duh: nakazuje skojarzenie białej maźi = wydmuchanie uszczelki (lub przez głowcie) :mad2:

 

edit:

na innym forum wyczytalem ze mozna jeszcze delikatnie spróbować tej maźi, jak bedzie słodka to oznaki płynu, bede musiał przeprowadzić u siebie ten test :8)

Opublikowano

z ciekawości na jakim oleju jeździsz?

 

 

„Olej syntetyczny Shell Helix Ultra 5W-40 doskonale sprawdza się w korkach ulicznych. Jednak warto co jakiś czas pokonać dłuższą trasę, aby rozgrzać silnik do optymalnej temperatury w celu tzw. likwidacji emulsji, czyli pozbycia się wody i paliwa z oleju, które dostają się do miski olejowej, gdy silnik nie zdąży osiągnąć właściwej temperatury” – radzi

dr inż. Andrzej Tippe, Shell Polska. Nierozgrzany silnik uniemożliwia doprowadzenie do odpowiedniej temperatury filtrów DPF montowanych w silnikach Diesla powodując ich niewłaściwą pracę i przyspieszone blokowanie sadzą, co w konsekwencji może prowadzić do uszkodzenia filtra i kosztownej wymiany.

 

Więc emulsja nie jest czymś normalnym ale niekoniecznie musi być to woda z układu chłodzenia, ale jak pisał kolega który założył temat...

Witam, tak jak w temacie zauważyłem dziś minimalne slady białej mazi, zbiera sie na bagnecie i pod korkiem oleju. Dodam ze tą maź obserwowałem tylko na zimnym silniku, po przegonieniu auta kilka km biała maź znikła. Ponad to zauwazyłem szybkie znikanie plynu z układu chłodzenia, jak myslicie czy tu musi być uszczelka pod glowicą ?/quote]

 

skoro jest też na bagnecie i ubywa z układu chłodzenia...a no może i piszę bzdury. pozdrowienia

Będziesz Mógł Więcej
Opublikowano
z ciekawości na jakim oleju jeździsz?
Ja na Valvoline 10w40. (silnik benzyna)
a no może i piszę bzdury. pozdrowienia
ee odrazu bzdury, przesadzasz :wink: pozdrawiam :cool2:
Opublikowano

Jeśli masz białą piane-plamę pod korkiem to żaden większy problem (zauważalne zjawisko w niedogrzanych silnikach-małe przebiegi)

Ale już na "bagnecie" to nie jest za dobrze .Jeśli ginie (a ginie, pisałeś) płyn chłodniczy to sprawdz czy nie masz wycieku na kompie wodnej ("reperaturka"-łożyskowanie i uszczelnienie) może na wężach,chłodnica ewentualnie nagrzewnicy (mokre dywaniki intensywne parowanie szyb zwłaszcza zimą zapach płynu chłodniczego w kabinie).

Jeśli powyższych usterek niema to sprawdź jak wyglądają świece, porównaj je wszystkie najprawdopodobniej lekko przecieka uszczelka na którymś cylindrze.Na razie delikatnie ale kropla draży skałę ,kolega tak miał niby ucieka lecz nie wiadomo gdzie a tu nagle jeden gar nie pracuje,świeca zniszczona. Po wymianie świecy i uszczelki ubytków nie było.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.