Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam mam pytanie czy zeby podniesc tył mozna załozyc sprezyny od e30 kombi teraz sa od astry i tył bardzo siedzi bo jest wlozona butla od gazu 60l i tyl sie dociazył. I nie wiem czy wydadza seryjne od e30 i dlatego sie pytam czy beda pasowac od e30 kombi i czy sa sztywniejsze?? NO chyba ze macie jakies inne pomysly. z góry dziekuje pozdrawiam serdecznie narx:)
Opublikowano

Hejka,

 

Od Touringa sprężyny są mocniejsze i sztywniejsze ze względu na inna konstrukcję budy.

Ja mam teraz założone w Touringu springi Lesjofors (Szwedzka stal).

http://automotive.lesjoforsab.com/automotive/eng/default_eng.aspx?p=catalog&s=javacat

 

Mam na nich przejechane ok 5 tys. i bedę je miał do sprzedania na dniach.

Zakładam zawias H&R także jakbyś chciał to pisz na PRIV

 

Do 316 na bank Ci podniesie i usztywni tył. Pasują bez problemu.

 

Jak sobie popatrzysz na ten link to zobaczysz ze nie ma nawet rozróżnienia dla touring'a wersji pojemności ponieważ z założenia (tak mi powiedziano u producenta) touringowe springi są twardsze i sztywniejsze.

Uwielbiam stare kwadratowe trumniaki ze stajni BMW i jeżdżę E30 z wyboru a nie z przymusu!!!
Opublikowano

SPROSTOWANIE - zgadaliśmy się z kolegą Kelebrion i okazuje się że (tak mu powiedziano w sklepie) że sprężyny do touringa mają mniejszą średnicę.

 

Ja nie jestem tego do końca pewien ale mam jeszcze stare springi z 325 coupe, do tego bedę miał standardy z touringa i po zmontowaniu nowego zawieszenia porównam te sprężyny.

Jest to kwestia paru dni także na dniach opisze co i jak. Stay tuned ;)

Uwielbiam stare kwadratowe trumniaki ze stajni BMW i jeżdżę E30 z wyboru a nie z przymusu!!!
Opublikowano

W linku jest fotka z porównaniem 3 sprężyn tylnych do E30.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/9fb99a65841cdcc3.html

Sprężyny były zamontowane w moim Touringu.

Kolega "Kelebrion" miał rację i okazuje się, ze sprężyny do Touring'a mają większą średnicę niż do sedan czy coupe.

Trochę to dziwne ponieważ konstrukcja zawieszenia wygląda identycznie oprócz stabilizatora w Touringu i jego braku w słabszych wersjach silnikowych.

 

P.S.

Co do tych żółtych sprężyn to kumpel je miał na sedanie więc wchodzą bez problemu.

Także springi od Touringa utwardzą i podniosą tył.

Uwielbiam stare kwadratowe trumniaki ze stajni BMW i jeżdżę E30 z wyboru a nie z przymusu!!!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A jak wygląda średnica gniazda sprężyny. Wiem że w e30 są dwa lub trzy rodzaje tych średnic. Jak wymieniałem w moim e30 ori sprężyny mtechnic na standardowe to zauważyłem ze te stantardowe miały większą średnicę niż te ori mtechnic. Mimo to zamontowałem je. Niestety zaminnik był niskiej jakości i dalej mi siedzi. heheh
Opublikowano

JAMEX (czerwona) -> góra 55mm; dół 50mm

Org. BMW (żółta) -> góra 45mm; dół 40mm

Lesjoforsab (czarna) -> góra 45mm; dół 40mm

 

Jak ktoś jeszcze chce jakieś pomiary to dawajcie póki je mam ;)

Uwielbiam stare kwadratowe trumniaki ze stajni BMW i jeżdżę E30 z wyboru a nie z przymusu!!!
Opublikowano

na siadające sprężyny z tylu nie ma siły, szczególnie jeśli tył jedt dociążony butlą

ja w e30 miałem wielką butlę + hak z którego często korzystałem, przez 1,5 roku zajeździłem ori M technikowe sprężyny, (popękały), czerwone H&R (siadły bardzo mocno) i na końcu wylądowały SPAX'y te ostatnie były zdecydowane najlepsze, tylko że u mnie była gleba 80/60

springi do touringa są takie same jak w cabrio, a w sedanie takie jak w coupe

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.