Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam taki problem (pytanie). Jak wygląda podłączenie dodatkowej pompy wodnej tzn. w którym momencie jest ona uruchomiana (po zapłonie czy jakoś inaczej).

Wiem także, że steruje nią jakiś przekaźnik tylko nie wiem jakiego on jest koloru.

Pytam ponieważ u mnie nie było tej pompy, a teraz ją kupiłem i staram się podłączyć, a nie bardzo wiem jak.

Opublikowano
to nie jest dodatkowa pompa wody tylko pompka do elektrozaworow, po co Ci to w M20 nie bylo tego i niech tak zostanie
Opublikowano
Zgodnie z realoem była: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HB11&mospid=47369&btnr=64_0114&hg=64&fg=18. A po co? Po to aby na niskich obrotach było lepsze grzanie w samochodzie bo teraz jest słabsze niż na wyższych obrotach. I od razu powiem układ czysty nagrzewnica też i bardzo dobrze odpowietrzony więc przyczyna prosta. Pompa wodna także nowa.
Opublikowano
realoem to tylko pogladowe obrazki i czesto odbiegaja od rzeczywistosci, ale jak Ci to potrzebne rzeczywiscie to kombinuj, moze lepiej na krotko przypiac gdzies do obwodu ktory dziala jak silnik pracuje, wtedy mialoby to sens
Opublikowano

Najlepsze w tym wszystkim jest to, że mam wolny kabel z wtyczką w okolicy elektrozaworów. I stąd moje pytanie o kolor przekaźnika, bo miejsce w którym na schematach się on znajduje jest puste. Może koledzy którzy mają już m50 się wypowiedzą na jego temat.

A co do podpięcia na krótko to też już nad tym myślałem.

Adzio, a u Ciebie nie spada skuteczność ogrzewania jak masz obroty powiedzmy do 1000 min-1? Wiem, że masz taki sam silnik jak ja i stąd to pytanie.

Opublikowano
tak, ogolnie jest tak, ze na wolnych to sobie costam grzeje a jak sie przegazuje to wiecej daje, no coz wynika to wlasnie z takiej konstrukcji, ze plyn sie szybciej przegoni po ukladzie, ale ja tego nie zauwazam ja jade, grunt to miec sprawny termostat zeby sie szybko nagrzewal silnik, ja mam niestety do wymiany :/
Opublikowano

No właśnie to słabsze grzanie na wolnym środka samochodu... W związku z tym, że trzymam swoją pod chmurką to w zimie nie bardzo mi się chce skrobać szyby, a kumpel który ma e34 (`96) tylko ją odpali i po chwili leci mu już ciepłe powietrze z nawiewów i o skrobaniu szyb u niego nie ma mowy. I po to mi właśnie ta dodatkowa pompka.

 

P.S.

Jeśli chodzi o wymianę termostatu to to odpowietrzanie silnika. Może to trochę OT, ale opracowałem trochę szybszy sposób odpowietrzania. Potrzebny jest do tego gadżet w postaci rury gumowej o średnicy otworu korka wlewu płynu w chłodnicy.

 

1.I tak najpierw wlewam płyn tyle ile się zmieści (przy odkręconych odpowietrznikach; przed zapaleniem silnika zakręcam obydwa) i odpalam na chwilę samochód. Potem zaczynam dolewać płyn w miarę jego ubywania.

2. Jak już więcej nie chce wchodzić to gaszę silnik i zostawiam włączony zapłon (Otwarcie elektrozaworów nagrzewnicy)

3. Przykładam rurkę do wlewu i zaczynam dmuchać odkręcając odpowietrznik na termostacie i dmucham dotąd aż zacznie z niego lecieć płyn bez bąbli, po czym zakręcam go ciągle dmuchając.

3. Dolewam płynu bo poszedł w układ.

4. Powtarzam pkt.3, a potem przechodzę do odpowietrznika na chłodnicy powtarzając tę samą procedurę.

5. Potem zagrzać tylko konkretnie silnik aż do załączenia wisko i gotowe.

 

Robiłem tak już kilka razy (nieszczęsna wymiana głowicy z cieknącym brokiem) i zawsze było ok a zajmowało 20-30min dając pewność, że na pewno jest dobrze odpowietrzone. Bez stresu i biegania między odpowietrznikami, a wskazówką temperatury, co przynajmniej w moim przypadku doprowadzało do lekkiego stresu jak wskazówka mijała środek skali.

Opublikowano

hmm, moim zdaniem to kumpel, ktory ma e34 z '96, ma troche inny uklad chodzacy, wiecej "bajerow", pozatym moze miec podgrzewana przednia szybe, moze i wspomniana pompka daje costam w tym wszystkim, ale chyba nie uzyskasz tego w M20.

 

Btw-> u mojego staruszka w e36, robi sie cieplo dostownie po przyslowiowej sekundzie i temp. staje w pionie bardzo szybko

 

Co do odpowietrzania ukladu to kazdy ma na to swoj sposob, i bardzo dobrze, wazne aby sie sprawdzal, moze nastepnym razem wyprubuje Twoj, chociaz ja to robie bardzo pododnie, zalewam plynu gdzie sie da tak zeby sie wylewalo, i najpierw odpowietrzam "na zimnym" poprzez sciskanie wezy, a dopiero potem na cieplym

Opublikowano
Pompka załącza się jeśli włączy się ogrzewanie, jeśli ogrzewanie wyłączone pompka nie powinna chodzić. Pompkę załącza przekaźnik,jeśli zawór pyknie wtedy przekaźnik daje prąd do pompki. Jeśli masz stary system przekaźników,to jest tam zwykły przekaźnik na 4 styki może być żółty,możesz przełożyć z innego miejsca i zobaczyć czy da prąd na pompkę.Takie same przekaźniki ma DAEWOO.Ta pompka to super sprawa.Bez niej ogrzewanie w BMW to porażka.
Opublikowano
Dzięki MarcinPioneer właśnie mi o to chodziło, o kolor przekaźnika (mam dostęp do oryginałów bmw) i o sposób w jaki się ta pompka załącza. :mrgreen:
Opublikowano

krupek2 tenlink do schematu pochodzi z wersjii M50 linkia m50b20.

Ja myślę, że jednak coś masz nie tak, mam silnik w mojej m20b20 z roku '88 i nie ma problemów z ogrzewaniem na wolnych obrotach nawet przy dzisiejszym mrozie ponad -10stopni.

Grzeje czy tak czy owak a żadnej dodatkowej pompki nie mam.

Pozdro

Nie jeździj szybciej, niż lata twój anioł stróż

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.