Skocz do zawartości

otwarcie wlewu oleju przy wł. silniku 3L DIESEL e39


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Rozglądam sie za e39 2002r. 3l Diesel, ostatnio natrafiłem na metode sprawdzania stanu silnika na podstawie otwierania wlewu oleju do silnika gdy ten jest właczony (byl juz ciepły), nie wiem czy tak sie powinno robić ani tez co powinno sie wtedy stać. W autach które sprawdzałem (2) przy otwarciu wydobywał sie dymek i było czuc wydostające sie powietrze, ich przebieg jak podają wlasciciele to 200 tys. Byłbym wdzieczny gdyby ktoś pomógł, czy tak sie robi i jesli tak to co po otwarciu powinienem zaobserwowac oraz czy jest roznica jesli silnik bedzie cieply, zimny lub bedzie mial mały przebieg.

 

Z góry dzieki za pomoc

 

P.S. szukałem w internecie ale nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie

Opublikowano

O wyjmowaniu bagnetu przy chodzącym silniku żeby zobaczyć czy nie ma przedmuchów to ja słyszałem ale o otwieraniu korka wlewu oleju to sobie nie przypominam, żeby w ten sposób coś sprawdzać...

Pzdr.

Opublikowano
Uważam że takie testy nie są w żaden sposób miarodajne, czy to bagnet, czy korek. Wystarczy przytkana odma i będą przedmuchy jak ta lala :norty:
Wszyscy wiedzieli że tego nie da się zrobić. Aż pojawił się jeden co nie wiedział...i zrobił.
Opublikowano
Uważam że takie testy nie są w żaden sposób miarodajne, czy to bagnet, czy korek. Wystarczy przytkana odma i będą przedmuchy jak ta lala :norty:

Dlatego też kupując swoje auto nie bawiłem się w takie praktyki bo te metody to były dobre w czasach Polonezów, Fiatów, Syren itp.

Pzdr.

Opublikowano

To jest o tyle miarodajne, żeby nic siwego sie stamtad nie wydostawało i nie wydawało dodatkowych odgłosów.

Bo to czy dmucha, to jak koledzy wyzej napisali - kwestia drożności odmy, choć to też jakieś rozeznanie daje - czy wlasciciel dbał o tak ważną w 530d, odmę. Bo jeśli jezdził z przytkaną odmą, to potem można się obawiać o jakość turbosprężarki...

Opublikowano

dzieki za odpowiedzi

a wiec byly przedmuchy i wydostawały sie spalinki, nie wiem czy tak powinno byc przy 200 tys przebiegu czy moze to swiadczy o tym ze przebieg jest wiekszy, wogole nie wiem czy ta metoda ma jakis sens :)

 

pzdr

Opublikowano
A tak przy okazji, to jak sprawdzić tę odmę i gdzie to ustrojstwo się mieści? :shock:

 

W silniku 3.0d - między obudową filtra powietrza a listwą wtryskową. Musisz zdemontować obudowę filtra i maskownice z góry silnika (tą z logo BMW). Filtr siedzi pod plastikową obudową przykrecony 4 śrubami typu imbus.

http://www.auto-scanners.com/PIC/bmw-icom-a2-b-c-792L_1.jpg
Opublikowano
W każdym silniku spalinowym czy nowym czy starym powstaje na wskutek pracy tłoków cienienie ( nieznaczne) dający leki podmuch oraz barwę ciepłego oleju (dymku ) który wraca do kolektora ssącego :!: .wiec jakie kol wiek badanie w ten sposób silnika w dieslu nie przyniesie żadnego efektu ,a gwarantuje ze jeśli będziesz tak sprawdzał to nie kupisz żadnego auta!!.W benzynie odkręcając korek oczywiście mówię o BMW silnik powinien wytracić się z obrotów na około 500 i nie zgasnąć oraz równo pracować, po zakręceniu wrócić na normalne 800 +\- 830\880.A suma sumaru niema takiego speca żeby zajrzał w silnik bez jego demontażu, każda diagnoza to tylko sugestia. pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.