Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

nie lubie bzdur stąd coś napisze :)

 

olej - nie ważna jest marka ale lepkość i jakość. Lepkość wypisana na naklejce z jakością już nieco trudniej bo trzeba poszukać w TDS ( tech. data sheets) prosze:

 

nie każdy olej 5/40 jest syntetykiem np magnatec nie jest jest tzw hydrokrakowanym a nie syntetycznym w pełni ! na nasze warunki klimatyczne najlepszy jest 5/40 a nie 5/30 a wymiany co 30 tys sa absurdem !!!!!

 

4) Castrol GTX Magnatec 5W-40

SAE: 5W-40

API: SL/CF

ACEA: A3/B3/B4

gęstość 15 st.C: 0,852

temp. płynięcia: -48

temp. zapłonu: 200

wskaźnik lepkości: 164

lepkość w 100 st. C: 13,2

lepkość w 40 st. C: 79,5

TBN: 7,7

 

8) Shell Helix Ultra 5W-40

SAE: 5W-40

API: SL/CF

ACEA:A3/B3/B4

Gęstość 15 st.C: 0,851

temp. płynięcia: -42

temp. zapłonu: 206

Wskaźnik lepkości: 187

lepkość w 100 st. C: 13,8

lepkość w 40 st. C: 76,3

TBN: 12,7

 

20) Elf Synthese 5W-50

SAE: 5W-50

API: SG/CD

ACEA: ?

Gęstość 15 st.C: 0,858

temp. płynięcia: -48

temp. zapłonu: 224

Wskaźnik lepkości: 185

lepkość w 100 st. C: 18,3

lepkość w 40 st. C: 110

TBN: 12,0

 

2) Mobil1 SuperSyn 5W-50 (dawniej Rally Formula)

SAE: 5W-50

API: SL/CF

ACEA: A3/B3/B4

gęstość 15 st.C: 0,859

temp. płynięcia: -54

temp. zapłonu: 236

wskaźnik lepkości: 184

lepkość w 100 st. C: 17,5

lepkość w 40 st. C: 104,9

TBN: ?

 

LIQUI MOLY Synthoil High Tech

DATA Viscosity class : 5W-40

Density at 15 °C : 0.850 g/cm³

Viscosity at 40 °C : 92 mm²/s

Viscosity at 100 °C : 14.8 mm²/s

Viscosity index : 168

Flash point : 230 °C

Pour point : -41 °C

ASTM colour : 1,5

Ash, sulphate : 1.25 g/100 g

 

WYBÓR JEST CHYBA PROSTY ????

 

a co do opon to ja żonie założyłem 185/65 r 15 i jest tak jak powinno być opona na zimę wąska, profil wyższy a cena niższa !

Opublikowano

Wszystko ładnie pięknie, tylko BMW w serii 1 nie dopuszcza w specyfikacji opon o średnicy 15 cali.

 

Olej możesz wymieniać co ile kilometrów, co ile chcesz. Wymiana co 30.000 km jest zalecana, a nie obowiązkowa, taka norma została przyjęta przez producenta.

 

Co do oleju 5W-40 jest jaknajbardziej OK, tak samo jak 5W-30. Ja mam w swoim 0W-40 i jakoś nie narzekam.

E30, E36, E60, E87, F48

Opublikowano

specyfikacja ? a co ma specyfikacja jak ET jest to samo i średnica koła taka sama ? specyfikacja a zdrowy rozsądek ?

205 na zime na 16 czy 185 na 15 ?

Opublikowano
ale jest olej i olej typu Long Life, z tego co mi wiadomo BMW akceptuje wymiany co 30 kkm przy zastosowaniu oleju zgodnego z normą BMW LL04 czyli olej typu Long Life o przedłużonej żywotności

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano

wszystkim "fanom" long live :) polecam zapytac uczciwego mechanika który widział jak wygląda po tym silnik !

 

wymiana w naszych warunkach , przy naszym paliwie max co 15 tys ! do 1 wchodzi ca. 4,2 l koszt bardzo dobrego oleju Liqui 170 zł za 5 + filtr max 50 zł i wymiana 20 ! cóż to za koszt ?

Opublikowano
ja mam w VW jetta r2009 olej longlife castrol. na dzis dzien zrobilem 12 tys km od zera. przeglad robie gdy komputer zawiadomi. miej wiecej miedzy 26 tys a 30 tys km. jezeli BMW i VW maja oleje longlife i rekomenduja takie serwisowanie to jak niby ma wygladac silnik po tym ? zapewne normalnie
" Ser feliz no es conseguir lo que deseas, es desear lo que tienes. "
Opublikowano
Tez bym sie nie doszukiwał teorii spiskowych-mi wypada co 30 tys km wymiana-juz kilka takich wymian przeszedłem i nie zauwazyłem aby auto miało czkawkę.

MIKE


"Pokazał taki międzynarodowy gest pokoju i przyjaźni, środkowym palcem" M.Sokół o geście Nicka Heidfelda :-)

Opublikowano
Jeżeli producent rekomenduje olej LongLife i wymianę co 30 tys to nie może się wydarzyć nic co mogło by zaszkodzić silnikowi... oczywiście mogą się zdarzyć przypadki awarii ale doszukiwał bym się raczej przyczyn gdzie indziej niż w oleju i odstępach w jego wymianie. Są sytuacje nadzwyczajne jak Chipowanie co wiem na własnej skórze wtedy wymiana co 15tyś i nie ma dyskusji coś za coś :norty:
Opublikowano

Witam,

 

Wszystkie przedstawione oleje są uważane za "markowe". W przedstawionych parametrach brakuje jedynie tolerancji, których producenci sprytnie nie podają. Ciekawe dlaczego ? :wink:

Jeśli chodzi o rozmiar opon to ..... do każdego typu samochodu jakiś zakres rozmiarów jest zalecany przez producenta. Pewnie można - też w pewnym tylko zakresie - trochę go zmienić.

Znam jednak przypadek odmowy wypłaty odszkodowania przez ubezpieczyciela, który dopatrzył się nie takiego rozmiaru opon jak zalecał producent.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Witam,

 

Jeśli normy branżowe dopuszczają tolerancje podanych parametrów tylko np. +/- 5% to oznacza, że podawane różnice poszczególnych parametrów wcale nie muszą być takie duże....

Opublikowano
najmniejsze homologowane rozmiary do 1 to 195 55 r16 tak mam w dowodzie rejstracyjnym wpisane
" Ser feliz no es conseguir lo que deseas, es desear lo que tienes. "

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.