Skocz do zawartości

OBC podlaczenie wazne pytania!!!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam, zaczalem podlaczac OBC 18 Siemensa do e36 gdzie byl tylko zegarek analogowy... sciagnalem jakis schemat z inetrnetu- a dokladnie skan ze zdjeciem bialem kostki i rozpisane kolejne czynnosci.... ale mam kilka watpliwosci.. otoz schemat podaje ze mam podlaczyc pin 9 czarnej kosci komputera do bialej kosci zegarow pin 13 i wpiac w to napiecie ktore pojawi sie tylko w II pozycji stacyjki... jak polaczylem piny ze soba i zmierzylem napicie to pokazuje 4V a instrukcja karze wpiac w to napicie 12V na II pozycji stacyjki- czy nie zjaram zegarow? napiecie 4V idzie od zegarow a nie od komputera i jak podam 12V to czy nie popale sciezki? poza tym co to jest II pozycja stacyjki? jest I pozycja gdy podaje prad tylko na radio, II prac na radio i licznik kilometrow dziennych i III z swiecacymi sie kontrolkami i IV rozruch,,, o ktor II pozycje chodzi? kolejna watpliwosc to gdzie znajduje sie sterownik centralnego bo mam wpiac sie w pin 12 czarnej kosci? jak znalazlem czarne pudelko maxymalnie na prawo za schowkiem pasazera to jest tam biala kosc 26 pinowa ale nie ma pinu 12 no i jest biala... dochodza do tego urzadzeia 2 mneijsze kosci 4 pinowe czarne ale niby skad ma znalesc 12 pin? i jeszcze kwestia dzialania OBC, otoz jak uruchomilem silnik, noby odblkolem OBC wpisujac sume daty: pokazuje wszystkie ukryte funkcje... ale predkosc jak jade to pokazuje 2km.h a jade okolo 15 km/h.. zatrzymuje sie i stoje a komputer pokazuje 0,2km/h... o co tu chodzi?
Opublikowano
nie do konca tu jest odpowiedz: czy lacze X1070/9 z X16/13 i do tego jeszcze doprowadzam prad, czyli tworz taki "trojnik"? jak podlaczylem zegar z komputerem i sprawdzilem napiecie to juz bylo 4V i jakbym mial jeszcze wpiac 12 V to nie wiem czy nei zjara sie zegarow.... w tym linku nie ma na to odpowiedzi... tak samo jak podlaczyc X1070/8 z X10182/12 skoro nie ma w bialej wtyczce sterownika centralnego pinu 12!!! i jeszzce X1070/1 z X1659/15- jaka kostka i gdzie ona jest? translator malo precyzyjnie to wytlumaczyl i pytam sie praktykow co juz podlaczali- bo schemat wydaje sie byc czytelny ale jak zaczyna sie podlaczac to polowy laczowek nie ma, maja inne kolory bac nie maja tylu pinow... i pytane z zakresu obslugi: co to jest DIAGNOSTYKA, tzn co ona ozncza? jak wlaczylem w domu komputer a malym akumulatorze to w funkcji ukrytej diagnistyki widnieje 5 kodow... co one oznaczaja? i jak zmienic zegarek z AM/PM na system 24H? w funkcji ukrytej nie ma takiej moliwosci tak jak ktos to napisal....
Opublikowano

w X1070/9 chodzi o to żebyś tam podał napięcie 12v na stacyjce w polozeniu 2, a skąd to wezmiesz to juz Twoja sprawa.

czy na X16/13 tak jest to nie wiem musiał bym sprawdzić w schematach

Opublikowano
na X1070/9 podaje prad, ktory bedzie tylko w II polozeniu stacyjki... ale stacyjka ma 4 polozenia wraz z rozruchem wiec o ktore polozenie chodzi? z tego schematu co jest na tym forum wynika ze lacze X16/13 z X1070/9 i do obu rownolegle podaje napiecie z II polozenia? sorry ale ten schemat jest nie czytelny, nie precyzyjny... wyprowadzilem z zegara z pinu 13 przewod i jak mierze to tam jest napiecie 4V wiec nie bardzo moge podac zwrotne 12 V ze stacyjki... cos mi tu nie pasuje i tyle... tak samo mam watpliwosc z X1070/8 z X10182/12... za schowkiem mam 2 sterowniki srebrne i w samym kacie ukryty czarny steownik zgaduje ze to centralka zamka... ale on ma biala wtyczke 26 pinowa, gdzie nie ma tego pinu 12 pod kotry mam sie wpiac i jeszcze dochodza 2 mniejsze czarne wtyczki po 2 piny kazdy... wiec gdzie mam niby wpiac ten X1070/8?????!!!!??? i trzeci problem jest z X1071/1 ktory mam polaczyc z X1659/15... o jaka czarna kostke chodzi? gdzie ona jest? mam tez inny schemat ktory mowi ze jesli nie mam alarmu (a nie mam) to mam polaczyc z czarno-fioletowym przewodem w wiazke obok stacyjki... nie ma takiej wiazki.... powiem krotko: schemat jest niby czytelny i precyzyjny, ale jak zaczyna sie podlaczac to polowa rzeczy nie istnieje itp... a tak na deser 4 problem... przewod przewietrzania ktory mam podlaczyc pod nagrzewnice... a co jesli nie mam klimy tylko zwykly wiatrak? podlaczam pod wiatrak?
Opublikowano

Położenie stacyjki:

0 - wyłączone

1 - akcesoria

2 - praca

3 - start

 

z czego wynika że napięcie może być podawane tylko w 3 pozycjach bo pozycja 0 odpada :)

 

a) na X1070/9 podajesz napięcie z bezpiecznika F23 gdzie pojawia się w położeniu stacyjki 2 i 3, dlaczego biorą to z pinu 13 złącza x16 nie wiem, jest to złącze czujnika temperatury oleju.

 

b) na X1070/8 podajesz sygnał z wtyczki X10182 pin 12 czyli tak jak pisze, jest to czarna 18 pinowa wtyczka (sygnał rozrusznika) ,można wziąć z innego miejsca jak co

 

c) X1071/1 podłaczasz tylko jak masz EWS czyli immobilizer a nie wiem czy ty go posiadasz

 

d) w Twoim przypadku przewietrzania nie podłączasz

Opublikowano

a gdzie jest X10182 pin 12? szukalem za schowkiem: sa tam 2 srebrne sterowniki i jeden czarny... ten czarny steronik to od cetralnego zamka, ale ma biala wtyczke.... poza tym nie ma pinu 12:) wiec gdzie to znalesc? i jaki to jest kolor przewodu

??? a co do pkt a) na pinie 13 kosci X16 czyli kosci zegara, nie ma pinu 13... wstawilem ten pin zmierzylem napiecie, pokazuje 4V... zgdnie z instrukcja karza podlaczyc pod to jeszcze napiecie 12V- co spowoduje jakies przepiecie- tu jest blad w schemacie i nie podlacza sie pod X16

Opublikowano
a gdzie jest X10182 pin 12?

 

za schowkiem ale widocznie nie w Twojej wersji i roczniku jest inne wyposażenie niż tego kto robił ten opis, nieważne poszukaj gdzieś indziej, lub wepnij się prosto do skrzynki bezpieczników w czarne 20 pinowe złacze pin 6

 

a) na złączu X16 nie masz pinu 13 bo nie masz czujnika tem oleju a to z tego powodu ze nie masz M3 :) to jest jakiś błąd w opisie, zrób tak jak pisałem

Opublikowano
ale za schowkiem mam sterownik centralnego... dochodzi do niego biale zlacze 18 pinowe... i 2 male wtyczki czarne z grubymi laczowkami: jedna ma 4 a druga 5 grubych pinow... a co do zlacza X16, pinu 13 nie mialem ale jak dorobilem to bylo tam napiecie 4V, wiec schemat jet tutaj rowniez niescisly... nie podlaczamy pod zegary X16 pin 13 ylko pod stacyjke- 2 schematy maja ten blad... a swoja droga, orientuje sie ktos co oznacza funkcja ukryta DIAGNOSTYKA? wyswietlaja mi sie tam jakies numery, ale czy to sa numery bledow samochodu?
Opublikowano

Pisałem ci że w zależności od roczniku występowały rożne moduły.

Masz auto sprzed 94 roku w którym nie występował moduł ZKE a kolo który robił ten opis pewnie takowy miał.

A co do złącza X16 i pinu 13 to sam fakt że go tam nie było coś już mówi a to że po włożeniu pokazało się napięcie też nie jest dziwne bo pewnie elektronika jest jedna i jest to sygnał wejsciowy czujnika oleju o którym pisałem.

 

A co do tej diagnostyki to też się trochę naczytałem i powiem szczerze że na pewno nie są to błedy komputera i nie sadze żeby ktoś wiedział co to jest :) no może poza inżynierami BMW.

Opublikowano
czesciowo uporalem sie z porblemem... ale gdzy podlaczylem czujnik temperatury to caly czas pokazuje -37*C jak odlacze czujnik tyle samo rowniez... czujnik jest oryginalny napewno sprawny... jak dostalem obc z kostkami to przewody od czujnika pin 1 i pin 12 byly skrecone ze soba... czy to moglo miec wplyw na uszkodzenie OBC? na probe zwarlem oba przewody ale temperatura nie pokazala maxa tylko bez zmian -37*C... co to moze byc? i druga westia: podlaczam GONG... dwa przewody z OBC odlaczylem, + i - rowniez podlaczylem ale zostal mi piaty przewod czarny z czerwonym paskiem... nie wiem gdzie on ma byc podlaczony- macie jakies schematy do gonga?
Opublikowano
Co do czujnika temp.Musisz poczekać aż się zaadoptuje. Trochę to trwa zanim się ustatkuje więc spokojnie,na pewno działa
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano

Przewód od czujnika temp jest tylko jeden, pin 12, drugi pin czujnika dajesz na mase.

Poza tym DjAquaz dobrze piszę że musisz chwile poczekać na adaptację czujnika.

I nic ze sobą nie zwieraj jak nie wiesz do czego służy bo popalisz układy :)

 

Piąty przewód z gonga idzie z zegarów kostka X17 pin 9

Opublikowano
Właśnie się zastanawiałem .Dlaczego są 2 wtyczki do gonga.2 i 3 pinowa do kompa lecą 2 a reszta gdzie??? Przyznam sie że nie mam podpiętych ty kabli tylko 2 do obc ,co z resztą??
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano
na schemacie wyczytalem ze pin 1 i pin 12 ida na czujnik temperatury.... ale ok, podlacze pin 12 a drugi przewod zmasuje... ale co do zwierania przewodow: dostalem juz takie OBC z wtyczkami, gdzie skrecone ze soba byly przewody pinu 1 i pinu 12... pin 1 ma oznaczenia masy i to jest wlasnie masa... skrecenie ich ze soba powinno dac temperature maxymalna gdyz opor jest minimalny.... ( jak testowalem czujnik opornikiem to im wyzsza temperatura tym opornosc mniejsza i na odwrot: nizsza temperatura opornosc wieksza)... a za co odpowiada ten pin 9 X17? rezerwa?
Opublikowano
Właśnie się zastanawiałem .Dlaczego są 2 wtyczki do gonga.2 i 3 pinowa do kompa lecą 2 a reszta gdzie??? Przyznam sie że nie mam podpiętych ty kabli tylko 2 do obc ,co z resztą??

 

2 sygnały z OBC

2 + i masa :)

1 sygnał z zegarów

Opublikowano

Pin 1 na kostce x1070 nie jest masą tylko wejściem oczekującym masy a to jest coś innego.

 

na schemacie wyczytalem ze pin 1 i pin 12 ida na czujnik temperatury

To zajrzyj tam jeszcze raz, ale tym razem dobrze się przyjrzyj.

 

dostalem juz takie OBC z wtyczkami, gdzie skrecone ze soba byly przewody pinu 1 i pinu 12

To że było skręcone ie oznacza że tak ma być, ktoś sobie to skecił i tyle.

 

ich ze soba powinno dac temperature maxymalna gdyz opor jest minimalny

Termistor zazwyczaj nie przyjmuje wartości rezystancji zero w jakiejkolwiek temperaturze więc układ nie spodziewa się "zwarcia"

 

a za co odpowiada ten pin 9 X17? rezerwa?

A po co gongowi twoja rezerwa :)

To jest sygnał gongu z zegara, a kiedy sobie gonga ? :) nie zastanawiałem się, ale może ktoś napisze.

Opublikowano
gong podlaczony... dziala... dla mnie nie jest to dziwne ze gong moze zabrzmiec gdy pali sie rezerwa... w wielu autach jest tak ze gong sygnalizuje rezerwe... bo co innego moze sygnalizowac: maxymalna predkosc czyli wtedy gdy zaswieci sie dioda na predkosciomierzu? za wysoka temperature silnika- rowniez dioda na zegarze? nic innego nie moze byc... nie wazne: czujnik temperatry rowniez uruchomilem- musialem zresetowac OBC bo pokazywal caly czas -37*C... po zresetowaniu odrazu wskazuje prawidlowa wartosc:) i chyba bylo by na tyle z moimi zmaganiami z OBC- podlaczylem wszystko co sie da, gong rowniez... wszystko dziala... jak bede podlaczal autoalarm to zapewne podlacze funkcje CODE pod centralke alarmu i tyle... cala inwestycja zamknela sie w kwocie rowne 200PLN (OBC, gong, czujnik temp oryginalny z wtyczka, przewody, izolacje, cyna etc)
Opublikowano
a jeszcze nie podziekowalem? to niniejszym to czynie: DZIEKUJE za pomoc i wsparcie merytoryczne

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.