Skocz do zawartości

e36 klekoczace zawory po wymianie oleju.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

posiadam bmw 318 e36 silnik m40

i zwracam sie z takim pytaniem a mianowicie ze wymienilem wczoraj olej na polsyntetyk mobila i tak mi zaczely grac zawory ze szok.

moze byc przyczyna ze powinien byc olej pelnosyntetyczny?

przed wymiana bylo w miare ok

Opublikowano
nie mam pojecia co bylo zalane bo ja samochod kupilem we wrzesniu i teraz wymienilem olej a jak kupywalem to nie pytalem na jakim oleju jezdzi...
Opublikowano
Bardzo możliwe że kolego miałeś jakiś uszlachetniacz tzw do oleju dodany. Hydraulika klęka mój drogi panie. Do wymiany będziesz mieć hydropopychacze i dźwigienki zaworowe,ale jak już milion razy pisałem ...znajdziesz temat o tym ...nawet chyba kilka tematów niżej znajdziesz ode mnie link do tematu
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
raczej Tobie zalanie systetykiem nie pomoże. Jak kolega dobrze zwrocił uwagę pewnie poprzedni właściciel wlał "uszlachetniacz" (czyt. zagęszczacz) do oleju i silnik chodził cicho. Najlepiej zrobisz jak zdejmiesz pokrywę zaworów i zobaczysz jak wygląda wałek. Jak bedzie wytarty to niestety czeka cię wymiana wałka, popychaczy, dzwigienek itp. Jest wiele opinii ze ten silnik najlepiej chodzi na półsyntetyku, wiec nie pchałbym się w żadne pełne syntetyki. (wyłączają przypadki gdzie samochód jest od nowości zalany pełnym syntetykiem i mimo 250 tysięcy km na karku ich właściciele dalej leją pełen syntetyk i nie mają żadnego problemu, ale to się rzadko zdarza, niestety). wiec jak zobaczysz co i jak to nie kombinuj tylko lej 10w40 i śmigaj.
Opublikowano
no to mamy kilka teori bo ja slyszalem od pewnej osoby co siedzi w bmw bardzo dobrze ze do tego silnika tylko 5w40 bo kanaly sa cienkie i olej rzadki tylko tam wiec tak tez zrobilem i powiem ze jest o wiele ciszej pojezdze troche i zobacze jak to bedzie wygladac jak beda grac nadal to trzeba bedzie nad czyms pomyslec.
Opublikowano

Witam

 

Zmień olej!! Mobil to do frytek jest! :twisted: Był epicki wręcz temat na forum o tym, jak ludziom po zalaniu półsyntetycznego mobila w M40 grały zawory głośniej niż przed zalaniem tego oleju. Jest to po prostu bubel, jak większość produktów tej firmy. Zalej sobie Shell Helix Plus, lub Motul synergie 6100...

A co do teorii o tym, że do M40 tylko 5W-40 - między bajki. Podstawą jest, żeby nie lać minerała!

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano
kurcze troche za pozno napisales bo zmienilem na mobila tylko 5w40 i jest o wiele ciszej ale nadal trochu graja nie wiem pojezdze troche i zobacze moze sie ustatkuje
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam

 

Zmień olej!! Mobil to do frytek jest! :twisted: Był epicki wręcz temat na forum o tym, jak ludziom po zalaniu półsyntetycznego mobila w M40 grały zawory głośniej niż przed zalaniem tego oleju. Jest to po prostu bubel, jak większość produktów tej firmy. Zalej sobie Shell Helix Plus, lub Motul synergie 6100...

A co do teorii o tym, że do M40 tylko 5W-40 - między bajki. Podstawą jest, żeby nie lać minerała!

 

Pozdrawiam

 

 

Bo jak ktoś kupuje nie wiadomo skąd mobil w atrakcyjnej cenie to się nie dziwie. Jak kupisz mobil ze sprawdzonego źródła to nie ma żadnego problemu. A jak ktoś kupuje półsyntetyk na allegro za 45-55pln to niech się nie dziwi!!!!! Zresztą w pod katowicami złapali szajke kilku gości co podrabiało mobila!!! sprawa jest prosta bo mobil ma tak h... korek ze bez problemu jak się go wsadzi na kilku minut do gorącej wody to cały korek sam schodzi. Wylewa się mobila, a zalewa jakieś ciulstwo. A potem są goście co twierdzą ze mobil to syf bo jak kupuje okazję to tak ma. Weźcie pod uwagę ze mobil jest zalewany w serwisach forda i opla nn pierwszy montaż (w fordzie pod nalepką forda a a oplu pod nalepką GM) i jakoś nic się nie dzieję!!! A jak kolega mattiss napisał, do m40 nie lać minerała.

Opublikowano

no nie no bez przesady ja tak nie kupuje kupilem 10w40 pierw w sklepie motoryzacyjnym nie byle jakim a potem w tym samym sklepie 5w40 dalem 115 zl takze znow nie tak malo i dlatego no kurde mnei dziwi...

moze byl tzw doktor zalany i jeszcze go nie wyplukalo z samoregulatorow?

moze jakis ''syfek'' byl czy cos?

bo powiem tak ze jest zakres miedzy 2tys.obr.do 2.5tys.obr. gdzie naprawde intensywnie graja a potem juz ciszej i czasami wogole nie graja i tak roznie

przeciez jak by liftery padniete byly to by na wolnych graly non stop a na wysokich nie powinny bo jest spore cisnienei

dlatego dziwne

Opublikowano
Zalej sobie Valvoline będziesz zadowolony .....czasem warto wydać więcej
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano

no wylasnie myslalem nad tym olejem:D

narazie bede jezdzil tak choc mnnie to denerwuje bardzo ale 10tys sie dosc szybko zrobi takze potem zaleje tamten i bede widzial a jak nie to moze sie cos pomysli nad innym silnikiem.

Opublikowano

Witam.

Kiedyś miałem E36 z silnikiem 1.8 M40, służył mi 3 lata. Zaraz po zakupie auta zmieniłem olej na Mobil 10W 40 i też miałem koncert popychaczy hydraulicznych. Ale to nie była wina oleju. Nowy olej Mobil 10W40 umył silnik. Po przejechaniu 1000km postanowiłem wylać olej. Olej był czarny jak smoła więc oznaczało to że wnętrze silnika było bardzo bardzo brudne, miałem mnóstwo osadu i szlamu. Zadzwoniłem do poprzedniego właściciela i zapytałem jaki olej stosował, odpowiedział: mineralny. Cały ten brud zatkał popychacze jeździłem tak jeszcze przez kolejne 3tyś km i zrobiłem kolejną wymianę na Mobil 10W40. Poprawa była już duża ale dalej miałem stuki. Po zrobieniu kolejnych 3tyś km postanowiłem wymienić popychacze na nowe oraz kolejny raz wlać nowy olej. Po wymianie zrobiła się cisza która trwała do roku. Zauważyłem że im brudniejszy miałem olej tym głośniej grały popychacze ale tylko na zimnym silniku, na zagrzanym była zupełna cisza. Zawsze stosowałem Mobil 10W40, również z powodu że posiada wiele detergentów myjących silnik. Moje auto z silnikiem M40 jeździło na takim oleju 70 tyś km bez awaryjnie, dodam że przez ten cały okres stosowania Mobila silnik zawsze trzymał kompresję na poziomie 12,5bara. Mimo że auto troszkę hałasowało rano, szczególnie zimą, było to moje niezawodne auto z którego byłem bardzo zadowolony, ale niestety nieznany sprawca w noc weekendową z taranował, zniszczył całe auto a następnie uciekł i jak to bywa w naszym kraju, nikt nic nie widział i nikt nic nie słyszał a policja jest bezradna. Auto zostało sprzedane. Wracając do tematu chciałem powiedzieć że osobiście stosowałem zawsze Mobil ponieważ wiadomo mi że jest to prawdziwy olej półsyntetyczny. Pozostali producenci częściowo oszukują klientów pisząc że oferują olej półsyntetyczny a tak naprawdę mają w ofercie tylko oleje hydrokrakowane czyli są to oleje bardziej mineralne niż półsyntetyczne. Należało by sie upewnić czy taki Shell Helix, lub Valvoline lub olej innej marki jest prawdziwym półsyntetycznym olejem. Dzwoniłem kiedyś do dealera Castrol z zapytaniem czy Olej Castrol Magnatec 10W40 jest olejem hydrokrakowanym, odpowiedzieli że Tak, mało tego otrzymałem informację że Castrol nie ma w swojej ofercie oleju półsyntetycznego, mają tylko mineralne hydrokrakowane i syntetyczny 0W40 a jeśli chodzi o syntetyk 10W60 to miły Pan odpowiedział że to też nie jest prawdziwy syntetyk. Nie jestem chemikiem ale istnieje wiele metod uzyskiwanie olejów a niektóre z metod powodują że olej w produkcji jest tańszy i ma zbliżone parametry do olejów półsyntetycznych lub syntetycznych. Na koniec dodam że aby całkowicie wyeliminować klekot w M40 to należy wymienić cały rozrząd ( dźwigienki, wałek itp.) a dla 100% pewności zregenerować pompę oleju.

Opublikowano

no wlasnie wymiana tego wszystkiego to jest tez spory koszt a dalej chcac nie chcac mamy 1.8 115km.

i dlatego sie zastanawiam czy nie lepiej trochu dolozyc i kupic cos innego np takie 1.8is przynajmniej 140km. 16zaworowy i do tego wchodzi bez przerobek.

lub jakies 2.0

bo 2.5 to tez koszty bo trzeba tylni zawias zmieniac tarcze zalozyc by pasowalo itp.

Opublikowano

Nie polecam robić skoku z 1.8i na 1.8is bo różnice są malutkie. Zobacz w instrukcji obsługi BMW , różnice w przyspieszaniu są niewielkie np od 0 do 100km/h 318i rozpędza się w 11,5s a 318is w 10,2s więc to jest jedyna odczuwalna różnica, ale dalej to juz lipa bo np na biegu 4 z przędkości 80km/h do 120km/h 318i rozpędza się w 11s a 318is 10.7s - musiał byś być rasowym kierowcą aby to przyspieszenie odczuć. Jak zamierzasz zrobić skok to dla satysfakcji polecam min 320 ewentualnie 323 ale najlepiej 325. Spalanie w cyklu miejskim dla silnika:

- 318i to 10.2l/100km

- 318is 10,9l /100km

- 320 to 12,8l /100km

- 325 to 13,2L/100km

- 325 bez katalizatora producent podaje że 12,8L czyli tyle samo co dla 320.

Dane podałem z instrukcji BMW.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.