Skocz do zawartości

318i manual jak sprawdzic poziom oleju w skrzyni i moście?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

kupilem nie dawno e46 318i i chcialbym sprawdzic poziom stanu oleju w skrzyni biegow i moscie.

na moscie widzialem jakis korek skrzynia jets pod znakiem zapytania.\

jezeli moglby ktos pomoc z ktorej strony szukac korka do kontroli poziomu i czy robi sie to na wlaczonym silniku czy wylaczonym

 

dzieki

Opublikowano

Stan oleju raczej sprawdzamy na silniku zgaszonym, ale skrzynia to nie silnik, most tak samo, dopiero jak dasz bieg i puscisz sprzegło to pracuja.

swoja droga korek jest w postaci sruby z prawej strony skrzyni, wychodzi tak na okolo polowie jej wysokosci .wkladasz palec jesli stan oleju jest do otworu wlewowego to stan oleju jest OK jak nizej to m ozesz dolac. Najlepiej wymien olej cały na nowy, i skrzynia powinna pracowac troche lepiej.

Opublikowano

ok wiec jestem ku temu zeby go wymienic po tym co sie naczytalem. koszt to do 200 zl z tego co ludzie pisza.

trzeba kasowac cos w komuterze potem czy nie, filtr jakis tez jest przy skrzyni biegow??

a olej w moscie tez mozna wymienic czy raczej nei ma oto wiekszego sensu>?

Opublikowano

Pytasz o automat czy manual?? W automacie jest filtr skrzyni, a w manualu nic podobnego.

Wymień olej w moście też, przecież nie zaszkodzi, a pomoże :roll:

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano

Tak jak matis napisał , dobierz sobie olej i wymien. w manualu jak i dyferencjale nie ma zadnych filtrow oleju.

Koszt tej akcji to cena oleju do skrzyni ( jakies 1,2l) i jak sie decydujesz to dyfra. odkrecasz sruby spustowe , spuszczasz stary olej, i wlewasz gora nowy. Sam to zrobisz bez problemu wiec nie trac kasy na sywmiany w serwisie.

Opublikowano
W dyfrze nie wiem , przyznaje sie na serio, ze nie wiem gdzie jest korek wlewowy, ale do skrzyni mozna sobie kupic duza strzykawke wezyk od kroplówki i wstrzykiwac olej.Albo sa do tego profesionalne pompki.
Opublikowano

no to chyba tak zrobie.

a jaki olejek zalac do skrzyni i dyfr. na skrzyni jets jakas naklejka zolta ale ciezko mi z niej cokolwiek odczytac.

czyli spuszczam olej i leje nowy-- dopoki nie zacznie sie przelewac przez otwor wlewowy, czy jest mozliwosc ze wleje go za duzo ??

nie ma jakis problemow ze cos sie zapowietrzy czy cos ( podejrzewam ze nie ale tak profilaktycznie zapytam)

Opublikowano
NIc nie mozna tam spartolic. kolo ten najklejki powinna byc sruba 17stka chyba i toi jest korek wlewowy. Skoro masz żółta to pewnie tam jest napisane MTF LT1 , bo potem zastapiono to MTF LT2, wiec mozesz spokojnie wlac olej polecany na stronie intercarsu( czyli SMX S 75W85 do skrzyni manualnej a do dyfra polecaja SAF XJ 75W140) mozna spokojnie korzystac z tych intercarsowskich wskazników. Zaznacze ze jesli poszukasz tematu to ustalone jest ze castrol SMX S to jest to samo co kupujesz w serwisie BMW z ich naklejka za 3 razy drozej :norty:
Opublikowano

dzieki za dokladne inf. narazie nie mam jak sie do tego zabrac. za dwa tyg lookne do kanalu i zrobie fotki tych srubek. wrzuce na forum zeby sie upewnic i potem zabiore sie do roboty.

1. czyli do napelniania skrzyni biegow jest ta sama srubka co do kontroli stanu oleju??

2. ile litrow mniej wiecej wchodzi do dyfr?

3. jest filtr oleju w skrzyni manual???

Opublikowano
pomoze ktos bo ma watpliwosci dalsze?

 

w poradniku sam naprawiam wlasnei przeczytalem ze do mostu olej: SAE75W-90

w skrzyni jescem pomiaru stanu oileju jest to samo co wlew :)

jak Sam naprawiam poleca ten olej to lej go. w skrzyni jest jakies 1.1l oleju

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.