Skocz do zawartości

3XX Regulacja reflektorów soczewkowych bosch w POZIOMIE


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Przekopałem forum i trochę sieć ale nie znalazłem odpowiedzi na mój problem. Do lamp też się dobrałem i nadal nic, ale po kolei.

 

Sprawa dotyczy reflektorów soczewkowych Bosch z e36 sedan.

Otóż, mam problem z wyregulowaniem lewej lampy w poziomie - nie mylić z regulacją pionową. ;)

Od kupna samochodu nie musiałem ustawiać lamp w poziomie (lewo - prawo), jedynie w pionie co jakiś czas sprawdzałem i zawsze było OK ewentualnie mała korekta. Ale oczywiście z ciekawości chciałem zobaczyć jak jest z lewo - prawo. regulacja nie działała, wiec dałem sobie spokój. Cztery lata ze światłami miałem spokój, pomijając czyszczenie soczewek, odbłyśników, itp. Dwa, może trzy tygodnie temu zauważyłem, że mam sporo mniej oświetlone lewe pobocze niż np. dzień wcześniej. Nie wymieniałem żarówki, nie zaczepiałem reflektorów, nie było stłuczki, dosłownie nic. Trochę zgłupiałem, ale myślę będę miał wolny czas, to zobaczę. Dobrałem się do lampy (oczywiście po wyjęciu z auta :) ), powód braku regulacji był śmieszny. Plastikowa nakrętka, na którą zakładamy klucz aby regulować kąt świecenia była luźna na metalowym "drucie". Wziąłem klej i delikatnie to podkleiłem, tak aby mieć możliwość jak by co demontażu, ale i tak aby działało.

I eureka, działa. Zadowolony pokręciłem na "sucho" w tą i spowrotem, przetarłem soczewkę i odbłyśniki (zdziwiłem się jak może zakurzyć się lampa po 2 latach od czyszczenia). Poskładałem i prawie leciałem aby zamontować to w samochodzie. Założyłem no i widzę, że świeci za mocno w lewą stronę, czyli sam "dziubek" jest mniej więcej na długości lewego koła.

Obrazowo pisząc, czerwony znaczek jest za mocno w lewo ____o/. Skoro mam sprawną już regulację, to poprawię. Oczywiście później wybierałem się na fachowe ustawienie kątów świateł.

I w tym momencie prawie krew mnie zalała. Regulacja działa, ale... kiedy skręcam odbłyśnikiem w prawo nagle pojawia się jakiś luz (odbłyśnik lata na lewo i prawo po ok. 1,5 - 2 cm) i sama śrubka do regulacji zaczyna się cofać do komory silnikowej za mocno, w pionie nie ma problemu. Ja sobie mogę kręcić i ustawi się dobrze, tylko co z tego jak to lata na boki. Byle dołek i może mi świecić metr za mocno w lewo. Przy maksymalnym przekręceniu w lewo tak nie dzieje się.

Usiłowałem zdjąć odbłyśniki ale chyba się nie da, przynajmniej mi nie udało się, a nie chciałem uszkodzić niczego. Pomyślałem, że jak to zdemontuję, to zobaczę co się dzieje z tą regulacją.

 

I teraz moje pytanie. Da się dobrać jakoś do tego mechanizmu z wnętrza lampy? Da się zdjąć odbłyśnik?

Kupno drugiej by pomogło, ale te naprawdę dobrze świecą i szkoda mi ich. Odbłyśniki są w super stanie. A może z dwóch złożył by jedną? :think:

 

 

 

Tak poglądowo dam jeszcze mały schemacik o co mi chodzi, bo nawet mi się kiepsko czyta te moje wypociny. :mrgreen:

http://images43.fotosik.pl/218/4985ce42597ea4e7med.jpg

Opublikowano

Za każdym razem, czyli aż dwa razy ;), gdy wyjmowałem i czyściłem lampy odłączałem silniczek do regulacji jeszcze w garażu. Także to nie on trzymał odbłyśnik.

Odniosłem wrażenie, że trzymał się w dwóch miejscach:

1 - to "zawias" od regulacji w pionie (i to wychodziło z obudowy)

2 - "zawias" do regulacji w poziomie i tu ni groma nie dało się tego ruszyć. Chodziło jedynie w ramach regulacji (nieszczęsnej) w poziomie.

 

Nie pisałem o tym wcześniej, bo nie chciałem nic sugerować ale ja właśnie podejrzewam, że odbłyśnik siedzie między innymi na samych zawiasach od regulacji. :mrgreen: :roll:

Opublikowano

Po tym jak przetarłem lewą lampę, chcę przetrzeć i prawą, bo widzę różnicę w jakości oświetlenia, to walnę fotki. Lub poszukam na sieci. To może coś i mi do głowy przyjdzie, a Ty lub ktoś inny coś mi podpowie. Z tego co zauważyłem dzięki googlom, to jest parę rodzai boscha na soczewce, a dokładnie dwa i jest inaczej zamocowany odbłyśnik, albo mam już zwidy. :mrgreen:

Kojarzę, że odbłyśnik trzymał się na zawiasach i czymś jeszcze, ale qrde, nie pamiętam. :mad2: :duh:

 

 

 

EDIT

A może ktoś podpowie jak zdjąć to ustrojstwo. Gdzie jaką śrubkę mniej więcej chociaż mógłbym znaleźć i takie tam. ;)

http://static.bmwfans.info/images/epc/ODQzN19w.png

Opublikowano

Spróbuje jeszcze ten temat trochę podbić, może ktoś coś więcej na ten temat wie, niż ja? :roll: :norty:

 

 

 

 

 

 

 

EDIT

Dla potomnych. Dzięki googlom wiem co mam robić. A przynajmniej mam taką nadzieję, że to zadziała.

A więc pozwolę sobie zacytować:

a żeby oddzielić odbłyśnik od reszty trzeba kręcić śrubami do regulacji świateł aż go wypchną
.

Znalazłem w sieci - może komuś się jeszcze przyda.

  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano

witam

 

Odgrzebałem, ponieważ chciałbym się dowiedzieć jak to jest z tą regulacją?

W prawdzie mam lampy bez soczewek ZKW ale chodzi mi tylko o regulację.

Kręcąc w lewo ampulem śrubą regulacyjną w poziomie światło przestawia się w prawo czy w lewo?

 

Ps Na regulacji świateł byłem na stacji diagnostycznej i tak mi ustawił, że lepiej nie mówić. Lampa od strony pasażera świeci za bardzo w lewo (patrząc zza kierownicy) i troszeczkę za nisko w porównaniu do drugiej lampy.

http://www.milodiagnostyka.pl/kamil/bmka2.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.