Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Moderatorzy
Opublikowano

Jeden z modów niechcący wywalił wątek, na szczęście miał treść otwartą w przeglądarce. Za utrudnienia przepraszamy :)

"auto na firmę"

 

_____________________________________________________________________________

 

Nowy postprzez PAVKO » 18 Sie 2009, 17:43

Wiem,ze na moje pytania powinien mi odpowiedzieć księgowy ale szukam odpowiedzi wśród uzytkowników takich aut ( na firmę):

- leasing czy kredyt ( czy to prawda,że w leasingu odliczam sobie całą ratę w kosztach?)

- chciałbym wziąść auto ( najchetniej e60) na firmę -co będę mógł odliczać-paliwo, serwis, amortyzacja?

Moze ktos doradzi co wychodzi korzystniej?

 

_____________________________________________________________________________

 

Nowy postprzez greg523 » 18 Sie 2009, 18:44

w leasingu całą ratę wrzucasz w koszty. Jeśli auto zarejestrowane jest "na firmę" możesz odliczać VAT od części, serwisu, akcesoriów itp. Co do paliwa to nie wiem już jak to jest. Co do formy finansowania - musi Ci to wyliczyć księgowy bo może być różnie w indywidualnych przypadkach. Ojciec robił sobie symulację leasingu i zrezygnował z niego.

 

_____________________________________________________________________________

 

Nowy postprzez Rufio » 18 Sie 2009, 21:20

vat-u od paliwa nie odliczysz, kwota brutto od fv jest kosztem,

odliczasz jeszcze ubezpieczenie

jak masz leasing nie masz amortyzacji

mozesz odliczyc 60% VAT-u od ceny zakupu, ale nie wiecej niż 6 tys zł

samochód do leasingu musi być sprzedany przez firmę z pełną faktura, faktury VAT marża odpadaja-często takie wystawiają komisy

_____________________________________________________________________________

 

 

Nowy postprzez Bono » 18 Sie 2009, 21:23

sa dwa rodzaje leasingu - finansowy i operacyjny; skutki podatkowe sa rozne

 

vat od paliwa raczej nie odliczysz (jesli ma to byc e60), choc mozna dokonac pewnego manewru, aby sprobowac odzyskac vat z urzedu z zerowym ryzykiem podatkowym

 

sa to tematy dla doradcow podatkowych, niestety ksiegowi czesto wprowadzaja wiecej zamieszania niz jest to potrzebne / oczekiwane

 

pozdr

 

_____________________________________________________________________________

 

Nowy postprzez PAVKO » 18 Sie 2009, 21:51

No trochę mi to rozjasnia sprawę, darowałbym sobie odliczanie paliwa a wolałbym odliczać serwis, naprawy,które w przypadku e60 w dieslu mogą często przerażać.Zmieniam teraz księgowego bo dotychczasowy nadaje się na wkład do ...i moze z nowym wybierzemy najkorzystniejszy wariant.Dzięki

 

_____________________________________________________________________________

 

Nowy postprzez stopro. » 06 Wrz 2009, 22:30

Mój ojciec ma podobnie.

Hmm a tak z ciekawości co za działalność prowadzisz?

 

stopro.

 

_____________________________________________________________________________

 

Nowy postprzez zent » 25 Wrz 2009, 23:39

Jeszcze jedna, dość istotna rzecz. Jeśli samochód osobowy kupujesz na firmę, to możesz amortyzować kosztowo max ~85000 zł :mad2: Więc jak kupisz np. e60 za 120 000zł to amortyzujesz 85000 reszta "przepada" łącznie z ewentualnym OC/AC. Natomiast naprawy, części itd odliczasz

 

_____________________________________________________________________________

 

Nowy postprzez Rufio » 26 Wrz 2009, 00:19

Ograniczenie odliczenia powyzej 20 tys euro nie obowiazuje w przypadku leasingu

 

_____________________________________________________________________________

 

Nowy postprzez zent » 26 Wrz 2009, 10:26

 

Rufio napisał(a):Ograniczenie odliczenia powyzej 20 tys euro nie obowiazuje w przypadku leasingu

 

 

 

Hmm... tego nie wiedziałem, następnym razem nie będę się szlajał po DE tylko zamówię samochód przez ASO BMW w PL.

 

_____________________________________________________________________________

 

Nowy postprzez mmw » 26 Wrz 2009, 12:12

Auto możesz znaleźć w Niemczech tylko potem trzeba go przepuścić przez polską firmę z europejskim numerem podatkowym, która Ci wystawi polską fakturę i zapłaci VAT w Polsce.

 

Co do odliczania VATu od zakupu to czasami lepiej nawet jest odliczyć te 60% od osobowego bo po pół roku możesz już auto sprzedać ze stawką zwolnioną i te 60% VATu co odliczyłeś (maks 6000 zł) masz już zaosczędzone i nikt Ci tego nie zabierze. W przypadku gdy auto jest z kratką i ktoś odliczył cały VAT to przy sprzedaży tego auta trzeba cały VAT od faktury zapłacić. Bardzo często się okazuje, że ta różnica jest mniejsza niż te 60% odliczone przy osobówce.

 

_____________________________________________________________________________

 

 

Nowy postprzez zent » 26 Wrz 2009, 12:28

 

mmw napisał(a):Auto możesz znaleźć w Niemczech tylko potem trzeba go przepuścić przez polską firmę z europejskim numerem podatkowym, która Ci wystawi polską fakturę i zapłaci VAT w Polsce.

 

Co do odliczania VATu od zakupu to czasami lepiej nawet jest odliczyć te 60% od osobowego bo po pół roku możesz już auto sprzedać ze stawką zwolnioną i te 60% VATu co odliczyłeś (maks 6000 zł) masz już zaosczędzone i nikt Ci tego nie zabierze. W przypadku gdy auto jest z kratką i ktoś odliczył cały VAT to przy sprzedaży tego auta trzeba cały VAT od faktury zapłacić. Bardzo często się okazuje, że ta różnica jest mniejsza niż te 60% odliczone przy osobówce.

 

 

 

Czyli kupić w kwocie netto samochód w DE, a potem w PL znaleźć firmę leasingowa, która ode mnie "odkupi" płacąc vat i akcyzę, dobrze rozumuję?

 

_____________________________________________________________________________

 

 

Nowy postprzez mmw » 26 Wrz 2009, 18:46

Jeżeli masz firmę z NIPem EU to tak możesz zrobić.

 

Ja gdy importuję samochody z EU to kupuję je w cenach netto i płacę VAT w Polsce (powiększony o akcyzę, którą płaci się z kwoty netto). Oczywiście sprzedawca musi to auto chcieć sprzedać w kwocie netto. Polacy jak zwykle niestety trochę napsuli w Niemczech (kupowali na lewe firmy i nie płacili w PL VAT) i niektóre firmy nie chcą sprzedawać w kwocie netto, a odzyskanie niemieckiego VATu trwa od roku do dwóch, a nawet jak go zapłacisz i tak musisz w Polsce zapłacić drugi raz. Ja generalnie nie mam tego problemu, bo kupuję od dużych firm leasingowych lub banków a one sprzedają tylko zarejestrowanym firmom z branży samochodowej, które im nie wywiną takiego numeru, że wezmą w netto a w swoim kraju VATu nie zapłacą. Próbowałem jednak kiedyś na szybko dla znajomego znaleźć E90 320d i pięciu dealerów/komisów po kolei odmówiło sprzedaży w kwocie netto, więc niestety często nie jest to takie proste.

 

PS. To nie firma leasingowa płaci VAT i akcyzę tylko Ty jako importer. Żadna firma leasingowa nie będzie się bawiła w importera odkupując auto w Euro, płacąc akcyzę itd.

 

_____________________________________________________________________________

 

 

Nowy postprzez bossmir » 19 Paź 2009, 20:10

 

PAVKO napisał(a):Wiem,ze na moje pytania powinien mi odpowiedzieć księgowy ale szukam odpowiedzi wśród uzytkowników takich aut ( na firmę)

 

 

 

pociągnę trochę temat.

 

... w jaki sposób księgujecie swoje osobowe auta w firmie:

- przyśpieszona amortyzacja (40%rocznie)

- na wyposażenie

- czynsz leasingowy

- inaczej ?

jakie widzicie korzyści z danej metody a jakie ograniczenia ?

Pozdrawiam

Admin

Opublikowano
Jeden z modów niechcący wywalił wątek, na szczęście miał treść otwartą w przeglądarce. Za utrudnienia przepraszamy :)

Dokładnie... w czasie grzebania w wielu tematach przy porządkach forum zamknąłem na moment oczy i raczyłem wywalić niechcący ten wątek. Zdążyłem go złapać, ale jego dotychczasowa treść musi być w takiej formie, jak wyżej. Na pewno będzie to dla Was czytelne - dlatego, jakby co: let's continue :)

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.