Skocz do zawartości

Powazny problem w 535iA, skrzynia czy elektryka?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
Witam wszystkich, kupiłem bmw E39 model 535iA z 97 roku z sekwencja i mam z nią problem! W samochodzie zostały wymienione lampy z przodu jak i z tyłu oraz został zmieniony monitor z małego na duży oraz system nawigacji z MK2 na MK3 (przed sprzedażą zmienione z powrotem na MK2 i mały monitor). Problem polega na tym, że samochód pracuję w trybie awaryjnym, skrzynia po ułożeniu w pozycji R w ogóle nie reaguje, a po wrzuceniu D rozpędza się bardzo powoli! Jadąc 2km rozpędziłem się zaledwie do 60 km/h ! Komunikat o trybie awaryjnym pojawił się tylko raz, przy pierwszym odpaleniu auta i później już się nie pokazywał. Poprzedni właściciel mówił, że na diagnostyce komputerowej wykazało uszkodzenie sterownika skrzyni biegów, lecz jeszcze tego nie sprawdziłem, ponieważ kupiłem auto dopiero przed wczoraj! Nie wiem od czego zacząć i jak sprawdzić czego to jest wina!Mechanik mówi żeby zacząć od skrzyni, a elektryk mówi żeby sprawdzić jednak najpierw komputer i programator skrzyni biegów (na co trzeba czekać prawie 2 tyg). Przychylę się chyba jednak do zdania mechanika ze względu na to, że po całodniowym testowaniu auta ( negocjacje tyle trwały:p ) gdy chciałem wjechać na lawetę zaczeło coś rzęźić i to chyba w skrzyni biegów wiec raczej to już będzie uszkodzenie mechaniczne, chociaż nie jestem pewny w 100 % że ten dźwięk pochodził ze skrzyni. Na luzie jest wszystko ok! a po wrzuceniu D samochód nie chce ruszyć, a jak już ruszy to zrywnie po czym znowu nie chce sie wkrecac lub dzieje sie to strasznie wolno.. Proszę o poradę i sugestie dotyczące mojego problemu! Co to może być? Od czego zacząć? Szukać już drugiej skrzyni czy najpierw oddać auto w ręce elektryka? Edytowane przez jajomi_C
Opublikowano
To kupiłeś auto świadom tego że coś z nim nie tak? Podepnij pod kompa jakie błędy ci pokaże a potem dopiero szukaj dalej jak nic na kompie nie wyjdzie.

MatrixXXL

523i 99r.

Opublikowano
Tak, bo ogólnie kupiłem ją jako auto uszkodzone, ale z ceny dużo zbiłem wiec jestem zadowolony. Wrzucę zdjęcia to zrozumiesz dlaczego było warto;p
Opublikowano
witam. wydaje mi sie ze mam ten sam problem co ty kolego w moim e39 523i 2.5 Automat. i sam poszukuje jakiej kolwiek podpowiedzi . moje uato ma moc ktorej nie moze przeniesc na os. wyglada to jakby sie sprzego slizgalo. gdybys cos wiedzial daj znac co mozna z tym zrobic.
Opublikowano
Podstawa - diagnostyka na kompie, pokasowanie adaptacji. Powinno wyjść jaki z nią problem. A może to nie problem skrzyni. Radzę jak najmniej jeździć dopóki nie zdiagnozujesz.
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
witam.ja mialem podobny problem,wlaczal sie tryb automatyczny,po jakims czasie auto nie chcialo ruszyc,po dodaniu gazu nastepowalo uderzenie i auto ruszalo.ale na trybie awaryjnym z 3 biegu.okazalo sie po wizycie w warsztacie w poznaniu ze uszkodzony byl kosz sprzeglowy...i to byla przyczyna awarii skrzynii.po naprawie kosza i wymianie sprzegiel-jest ich 6 na kazdy bieg,chodzi od 3 lat poprawnie.z mojego doswiadczenia wymien wszystkie sprzegla.ja wymienilem tylko od 3 i 1 biegu9te mi doradzono wymienic),a teraz siadaja mi inne tarcze.wiec nie zrob tego bledu co ja.wymien wszystkie!!!mnie teraz czeka wyjecie skrzyni by wymienic reszte...pozdrawiam
Opublikowano
Okazalo sie ze skrzynia jest uszkodzona, nadawal sie tylko kosz biegu piatego i nic wiecej, wszystkie tarczki pozostale kosze byly do wymiany. Koszt naprawy skrzyni mial siegac 5-6 tys zl, a wymienilem ja za 2 tys zl! Kupilem oczywiscie ten sam model, z taka sama koncowka nr.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.