Skocz do zawartości

Stukanie w okolicy dźwigni zmiany biegów =530 2001r.=


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Mam takie pytanie. Zauważyłem że podczas puszczania sprzegła na każdym biegu, z okolicy pod dźwignia zmiany biegów dobiega stuknięcie. Takie samo stuknięcie jest jeżeli podczas jazdy, gdy puszcze pedał gazu-tez na każdym biegu. Przy każdym puszczenieu sprzęgła i zwolnieniu pedału gazu jest zawsze jedno stuknięcie.

Ne mam pojęcia co to mże być, ale wydaje mi sie to raczej nienormalne.

Prosze o jakieś sugestie.

Z góry dzięki

Opublikowano

Obstawiam wyrobiony już gumowy łącznik między wałem napędowym a skrzynią biegów. Kiedy tuleje stalowe mają luz w wyrobionej gumie, przy zmianie biegów wala o gumę bo mają luz - a powinny być ciasno zawulkanizowane w gumie. Przerabiałem to już u siebie.

Jeśli u Ciebie okaże się to samo - nie pakuj się w zamiennik. Jeśli chodzi o tą część to przenosi ona dość duże obciążenia a zamienniki zrobione są z dość kiepskiej gumy. Za jakiś czas będziesz musiał taki badziew znów wymienić...

Pzdr.

Opublikowano

Dzięki.

A orientujesz się jaki jest może koszt oryginalnych części z robocizną. Z góry dzięki.

Opublikowano

O ile dobrze pamiętam to za oryginalny łącznik płaciłem coś między 400-500 pln. Za robociznę to nie powiem Ci bo wtedy wymieniałem kilka części (klocki, tarcze, oleje, płyny) więc hurtem było policzone za wszystko.

Tu jest jeden oryginał:

http://allegro.pl/item717040276_lacznik_elastyczny_walu_napedowego_bmw_nowy.html - koszt 430 pln.

Ten też powinien dać radę:

http://allegro.pl/item715636242_lacznik_elastyczny_przegub_walu_bmw_e39_e38_e46.html - koszt 360 pln. Febi Bilstein robi dobre części więc zawsze możesz te parę złotych zaoszczędzić.

Ale najpierw sprawdź czy to ten łącznik (niech ktoś wejdzie na kanał a Ty ruszaj do przodu i do tyłu żeby zlokalizować stuk). Zresztą jak zdemontujesz ten łącznik to będzie odrazu widać. U mnie była tak wyrobiona ta guma, że tuleje można było swobodnie palcami przesuwać .

Pzdr.

Opublikowano
Dzięki za pomoc. Jak sprawdze to dam znać czy to było rzeczywiście to. A tak wogóle to musze to można z tym troche pojeździć czy musze to zrobić jak najszybciej?
Opublikowano

W teorii - można jeździć (ja przejeździłem jakiś miesiąc zanim się za to zabrałem) ale nie jest to wskazane przez długi okres czasu.

W praktyce - jeśli jeździsz z takim wyrobionym łącznikiem to w d***ę dostaje skrzynia, wał i most. Łącznik ten jest po to aby łagodnie przenosił gwałtowniejsze skoki momentu obrotowego na koła. Jak jest wyklepany to te skoki momentu idą na wał i most.

Zresztą - jak jest coś niesprawne w aucie to trzeba to szybko ogarnąć. I tej wersji trzeba się trzymać.

Pzdr.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
W teorii - można jeździć (ja przejeździłem jakiś miesiąc zanim się za to zabrałem) ale nie jest to wskazane przez długi okres czasu.

W praktyce - jeśli jeździsz z takim wyrobionym łącznikiem to w d***ę dostaje skrzynia, wał i most. Łącznik ten jest po to aby łagodnie przenosił gwałtowniejsze skoki momentu obrotowego na koła. Jak jest wyklepany to te skoki momentu idą na wał i most.

Zresztą - jak jest coś niesprawne w aucie to trzeba to szybko ogarnąć. I tej wersji trzeba się trzymać.

Pzdr.

 

 

Miałeś racje. To ten łącznik elastyczny.

Dzięki za pomoc.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.