Skocz do zawartości

Z4 3,0 258KM - Wrażenia po jeździe testowej ...


Rekomendowane odpowiedzi

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

Właśnie jeździłem Z4. W porównaniu do starej zetki niezły komfort. Nawet po zamknięciu dachu sporo miejsca. Fajne regulwoane zawieszenie i na felgach 18'' i oponach ROF nie trzęsło za bardzo.

Spodziewałem się nieco lepszych osiągów. Silnik fajnie warczał.

Widok zza kierownicy niezły. Kilometry maski przed kierowcą. :)

Opublikowano
Nie jeździłem więc podzielę się "wizualnymi" wrażeniami. Auto ładne, przód zdecydowanie atrakcyjniejszy od poprzedniczki ale tył bardziej podoba mi się z E85, nie wiem czemu ale bardziej przemawiają do mnie ostre i wyraziste linie. No i dach ... kiedyś jako zdecydowany przeciwnik "szmacianych" dachów doszedłem do wniosku, że chyba twardy dach to już nie kabrio a typowe coupe :(
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Ciekawe dlaczego wrocili do starego silnika? Wszystkie patenty z bezposrednim wtryskiem chyba sie nie udaly.

Auto przednie, dach metalowy zdecydowanie bezpieczniejszy (wywrotka, wandalizm).

Ale stara zetka ma na pewno zalety:

- duzo, duzo lzejsza (nowa trojka ma miec znowu szmaciany dach z tego powodu)

- ma normalny bagaznik bez wzgledu na zlozony/rozlozony dach wchodzi nawet pelnowymiarowy wozek z gondola...

Edytowane przez zetti
Beste Maschine der Welt
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

Podejrzewam że celowo wprowadzili 258KM zamiast 272KM

Tam mają przedział mniej więcej co 50KM ; 204KM 258KM 306KM.

Nowa Zetka ma większy bagażnik 310 lub 180l stara miała 260l

Waga rzeczywiście większa o ok 100kg, ale samochód jest dłuższy o 15cm

Opublikowano
Podejrzewam że celowo wprowadzili 258KM zamiast 272KM

Tam mają przedział mniej więcej co 50KM ; 204KM 258KM 306KM.

Nowa Zetka ma większy bagażnik 310 lub 180l stara miała 260l

Waga rzeczywiście większa o ok 100kg, ale samochód jest dłuższy o 15cm

 

Jezeli chodziloby tylko o rowne przedzialy mocowe to po prostu zmniejszyliby moc 3.0 HPI

A tak zamiast palic w miescie 10 litrow (mniej niz 530i 272KM) przy mniejszej mocy pali ponad 12 (duzo mniejsze auto i lzejsze auto).

 

Majac na mysli pojemnosc bagaznika chodzilo mi o jego ksztalt i wielkosc po zlozeniu. W starej zetce jest 240 litrow (po zlozeniu) i ksztalt "rozsadnego prostopadloscianu" - mozna jechac przez Europe ze zlozonym dachem trzymajac rzeczy w walizkach a nie w reklamowkach:).

Beste Maschine der Welt
  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano

Ostatnio miałem okazję posiedzieć sobie w tej nowej Z4 w salonie, ale coś nie mogę się przekonać do tego auta.

Zdecydowanie bardziej podoba mi się poprzednia Z4. Wg mnie przód wcale nie jest ładniejszy w tej nowej.

Poza tym również jestem zwolennikiem szmacianego dachu.

Kupię BMW Z4 3.0 lub Z3M
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

Moim zdaniem lepszy metalowy dach

Ostatnio jeździlem Z4is 340KM skrzynia DKG i jeszcze 450Nm (chwilowo nawet 500)

Zresztą 4,8s do 100km/h budzi respekt.

I jeszcze fajnie buczący wydech.

Pomiedzy wolnossącą Z4 a biturbo to przepaść.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Wczoraj mialem okazej uczestniczyc w dniach inowacji BMW (zapisy byly na bmw.pl - mozna bylo wybrac dilera)

Super impreza - dwie nowe hybrydy (7, X6), nowa 5tka, ale najwazniejsze, ze w kolumnie bylo E89 35is w pieknym bialym kolorku

Auto bylo w pelnym wypasie - std jest juz bogato wyposazony, ale nie brakowalo nowej navi, 19tek, audio...

 

Moje komentarze i porownanie do mojej 3.0Si

Silnik - potwor, wiadomo turbina, ciagnie od 1.5 tysiaca, niesamowity dzwiek, czuc ze sprzet ma 4.8 do paki a nie 5.7 :D

Skrzynia dwusprzeglowa (std dla tego silnika) - nie ma sie czego przyczepic, super przegazowki przy redukcjach lopatkami, nie kupilbym nowego Z4 w manualu

Ilosc miejsca, fotele - przestronniej niz w E85, sportowy fotel jest super wygodny i wiekszy niz moje zwykle/skorzane fotele w E85, i co najwazniejesze mimo ze jest elektryczna regulacja siedzi sie nizej niz w E85

Regulacja zawieszenia Comfort, normal, sport, sport+ (wylacza systemy) - bardzo latwa regulacja, wyrazna poprawa szczegolnie sztywnosci ukladu kierowniczego

Wykonczenie - nie jedna w dwie generacje "do przodu" - roznica jest taka jak miedzy F10 a E60, olbrzymi ekran nawigacji z doskonala rozdzielczoscia/ostroscia

 

Jedyne co moge zarzucic temu autu, a raczej polskim drogom...19tki + runflaty nawet na najmniejszych nierownosciach trzepaly/halasowaly.

 

Zachecam...warto odwiedzic impreze u dilerow, u ktorych sie jeszcze nie odbyla

Beste Maschine der Welt
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Nie wiem czemu, ale miałem takie wrażenie że po wciśnięciu pedału gazu do oporu jest lekkie zastanowienie i ogień do przodu, ale przy okazji potrafi zadem zarzucić. Hmm, jestem ciekaw jak się zachowuje ten silnik ze skrzynią manualną? Spory hałas wydechu trochę drażnił przy otwartym dachu, ale pewnie tak jest w kabrioletach, .
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Wczoraj na jazdach testowych miałem okazje pojechać Z4 sDrive35i (s)?. :mrgreen: To jest jakiś diabelski wynalazek , zmiana biegów jak mrugnięcie okiem, a oczy wpadają do głowy. Radocha niemożliwa, a BMW to choroba. :twisted: Edytowane przez BaX
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Hmm, dobrze to mało powiedziane, jak sie rozpędza to ma się wrażenie jak by dzikie zwierze wbijało pasury w asfalt. :mrgreen:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nooo wydech to ma genialny, a jeździ jeszcze lepiej.

 

Zent: muła na gaz to miały te hybrydy i diesle które akurat w katowicach mieli dodatkowo, z4 to wariactwo na kołach. :mrgreen:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Hybrydy miały "muła" bo z bacikiem stał esesman i kazał ładować baterie :duh: :mad2:

 

No to mialeś pecha, u mnie niebieskie wskaźniki non-stop syngalizowały bosta. :lol: Ale to wszystko przez te krótkofalówki o krótkim zasięgu, ciągle jakoś skrzeczały i żeby coś usłyszeć musiałem włączać dopalacze. :norty:

 

Za to prawdziwego muła miało 118d, nie przypuszczałem że 140 PS jest takie słabe i do tego telepiący się gumowaty lewarek skrzyni biegów. :nienie:

 

Takie bursztynowe? Na szczęście mnie minęło, za to dostałem się na 318d i na A4 wyprzedziła nas jazda testowa......fiata :mrgreen:

 

Pewnie i tak tego nikt z ASO nie czyta ale impreza w Katowicach była extra, dużo lepsza niż rok temu na torze w Tychach. :cool2:

Opublikowano
Ja byłem w Krakowie w M-Cars'ie i test odebrałem jak pielgrzymkę (nomen omen do Kalwarii jechaliśmy :mrgreen: ) a Tychy wspominam dobrze. Zabrałem znajomego, który trochę narzekał, bo dostał ochrzan od esesmana za drift z4 na parkingu :mrgreen: Następnego dnia, ów znajomy został przewieziony - ekstremalnie nowym mercedesem sl 630 i stwierdził że z4 35is było słabe :duh:
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Hmm, dobrze to mało powiedziane, jak sie rozpędza to ma się wrażenie jak by dzikie zwierze wbijało pasury w asfalt. :mrgreen:

 

No nie przesadzajmy :)

Ja juz troche wstecz doszedlem do wniosku, ze chyba nie ma auta ktore powali mnie swoim przyspieszeniem. Zaliczone mam nowe 911 Turbo, Audi R8 V10, Ferrari California, troche innych tym podobnych i niestety, przyspieszenia sa w zasadzie podobne, troche lepiej wypada trzymanie w zakretach i przeciazenia boczne.

No Limits With S2 Power

Audi S2 Coupe 414 KM 560 Nm, BMW 650i 367 KM 490 Nm, BMW HP4 193 KM 112 Nm :)

  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano
Miałem okazje jeździć ostatnio po Oschersleben Z4is i zrobił na mnie ten wynalazek duże wrażenie,niemal takie samo jak E92 M3,a przy tym jak dla mnie jest to najładniejsza betka jaką teraz produkują.Osiągi owszem zacne,ale i odpowiednie do tego auta,prowadzenie rewelka.Lekkość z jaką auto można ustawiać w zakrętach i jak naturalnie reaguje na wszystkie polecenia jest zdumiewająca.Naprawde tutaj zaskoczenie było bardzo duże.Dodam,że nigdy wcześniej nie jeździłem roadsterem BMW.Kolega,który jest kierowcą fabrycznym porsche był pod dużym wrażeniem tego auta,a przesiedliśmy się do tej bety bezpośrednio z 2 dużo szybszych samochodów.
Kubica GO!
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
no ja taką mam zetke 3.0i ale 231 ps też ładnie się odpycha przycisk SPORT dużo daje, szkoda że muszę ją SPRZEDAĆ jest wystawiona w dziale sprzedaży pozdr
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
no ja taką mam zetke 3.0i ale 231 ps też ładnie się odpycha przycisk SPORT dużo daje, szkoda że muszę ją SPRZEDAĆ jest wystawiona w dziale sprzedaży pozdr

 

To niezły badziew chcesz wcisnąć kolegom z forum:

 

- nie dziala dach, zacina sie otwaty, nie da sie go poskladac!

- wnetrze zmasakrowane, wszedzie podziobane, poobcierane, aluminium na tunelu i na desce z przodu cale porysowane, platiki porysowane

- w silniku stuka jakis zawor

- malowany prawy tyl i drzwi

- drzwi nie spasowane z reszta

- wymieniana poduszka w kierownicy, nie wiem jak inne

- z felg schodzi lakier - klar

- zaczepy "nerek" pourywane, nerki lataja w masce

- brak windshota, pourywane zaczepy

- zmasakrowane spryskiwacze szyby, dziurawe przewody do nich

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.