Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

niedawno kupiłem sobie bmw e36 316 compact(generalni jak narazie jestem z bawarki zadowolony)wiadomo że po zakupie trzeba zawsze cos tam zrobić w aucie...

pierwsze co zrobiłem to musiałem auto wyczyścić:P było tak brudne, że... brak słów

wymieniłem filtr powetrza

chciałem wymienić świece ale po wykręceniu okazało się, że świece są suchutkie, bez jakiegokolwiek nagaru więc jak narazie pozostają,

generalnie to już tylko lać pb98 i jeździć ale:

 

odłączyłem czujnik pod siedzeniem pasażera i przez niewiedze brata który załączył zapłon nabawiłem się błędu poduszki.

błąd ten jest o tyle dziwny,że kontrolka gaśnie po przejechaniu jakiegoś tam dystansu... (ok 2-3min). jak mogę to skasować?

 

i jeszcze jedno pytanko: czy w bmw e 36 można zdiagnozować komputer aby wykryć jakieś ewentualne błędy silnika(silniczek ładnie chodzi, ale tak dla spokojności chciałbym sprawdzić)? w maździe, którą miałem poprzednio odbywało się to za pomocą diody podłączonej do jakiś styków w gnieździe diagnostycznym.czy tutaj też tak można?

 

a więc witam wszystkich i liczę na owocną współpracę:)

Opublikowano

błąd poduszki musisz skasować na kompie diagnostycznym

jezeli chodzi o diagnozowanie auta to E-36 już nie da rady za pomocą kodów błyskowych

trzeba zaopatrzyć się w kabelek wgrać program do laptopa i samemu nauczyć się diagnoozować

bo w razie kłopotów jesteś niezależny od humorów panów mechaników

a przy BMW komp do diagnozy to podstawa

Opublikowano
Dokładnie tak jak kolega wyżej, błąd skasujesz podpinając autko do kompa poprzez interfejs. Jeśli zbadać chcesz pracę silnika to tak samo, tylko że, ja podpiąłem u znajomego i wykryło moduł ABS, Airbag, immobilizer, wszystkie inne, ale nie dało się połączyć ze sterownikiem silnika, także do byle czego niema co podpinać.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

dzięki panowie, niedługo się zaopatrze w taki kabelek... a teraz pytanie z całekim innej beczki.. dzisiaj mi padła chyba pompa paliwa bo auto kręci, świece suche a nie odpala, na początku odpalało i się ksztusiło teraz już nic ... a wczoraj jeszcze jechało jak szalone...

gdzie znajduje się pompa paliwa?

gdzie wchodzi wąż od paliwa żeby sprawdzić czy pompa dale ciśnienie?

gdzie znajdę kable aby podłączyć "na krótko" pompę paliwa?

byłbym wdzięczny:)

Opublikowano
Wydrzyj tylną kanapę, tam znajdziesz pompkę i wężyki, a żeby spiąć na krótko to wystarczy wybadać który przekaźnik jest od pompy paliwa (przeczytaj na rozpisce przekaźników pod wieczkiem), wyjąć go i spiąć odpowiednie dwa piny ze sobą.
Opublikowano

więc tak:

nie działa mi sterowanie przekaźnikiem. ze schematów wyczytałem że przekaźnik pompy paliwa jest sterowany ze sterownika silnika,

pompa swoja droga też jest walnięta bo raz działą po podłączeniu pod napięcie a raz nie.. nie mam pojęcia od czego to zależy ale już kupiłem nową...

ale co ze sterowaniem?

czy sterownik padł? ale tylko jedno wyjście? a może gdzieś jest coś zepsute i sterownik celowo nie załącza pompy? dodam tylko, że żadna niepożądana kontrolka oprócz poduszek się nie świeci...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.