Skocz do zawartości

POMOCY !!! Usterka nie do wykrycia w BMW 735i V8 e38 1996


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich.

 

Mam poważny problem. Potrzebuję dobrej rady. Oto historia.

 

BMW e38 735i V8 1996r silnik M62, 160 tys km

 

Zrobiłem serwis wymieniając:

1.Olej na 0W 40 (wiem błąd ale nie zdawałem sobie z tego sprawy)

2.Świece na Bosch

3.Wszystkie filtry

Po namowie znajomych użyłem płynu plakującego silnik, tzw. Engine Flush.

 

2 tygodnie później miałem ciekawą sytuację. Przestawiłem samochód dosłownie o 10 metrów i wyłączyłem silnik.

Po 3 godzinach chciałem go odpalić, ale się nie udało. Silnik kręcił, ale za żadne skarby nie chciał zaskoczyć. Zasięg na komputerze był powyżej 50km. Ten wyświetlacz nigdy mnie nie zawodził więc na pewno było paliwo w zbiorniku. Podłączyliśmy komputer i nie było żadnych błędów. Mimo wszystko dolałem 5l paliwa i odpalił od pierwszego razu.

Podczas kręcenia silnikiem ze zbiornika z filtrem oleju zaczął wypluwać olej. To był jedyny raz gdy to się wydarzyło. Chyba ciśnienie wywaliło w jakiś sposób olej spod zakrętki od filtra oleju.

 

Po kilku tygodniach zaczęły się problemy.

1.Na ucho, z centralnego punktu silnika wydobywał się pulsacyjny dźwięk uciekającego powietrza. Dochodzi to z centralnego punktu na środku kolektora dolotowego.

Podczas zwiększania obrotów dźwięk jest nieco głośniejszy. Częstotliwość się nie zmienia.

By obrazowo pokazać jakie jest natężenie tego dźwięku, mogę powiedzieć, że jak są założone plastikowe pokrywy i maska jest zamknięta, niemal tego nie słychać. Po ściągnięciu pokrywy z góry silnika słychać to dość mocno.

Częstotliwość – 1 do 2 razy na sekundę

2.Silnik na biegu jałowym, zaczął nierówno chodzić i delikatnie podskakiwać raz na jakiś czas. Obrotomierz przy zimnym silniku pokazuje (na oko) pomiędzy 700-800 obr/min.

3.Dwa ostatnie gniazda do świec są zalane, chyba olejem.

 

Próby naprawienia.

 

Ja nie jestem mechanikiem, projektuje strony internetowe. Oddałem moje maleństwo do 6 różnych mechaników, czterech z nich rozkręciło silnik (bez rozbierania bloku silnika) i rozkładało ręce. Nikt nie potrafi tego zdiagnozować. Poszperałem trochę w internecie i dużo opinii było na temat uszczelek pod kolektorem, lub sam kolektor dolotowy.

 

Sam się za to zabrałem i wymieniłem:

1.Kolektor dolotowy

2.Aluminiowy wlot powietrza / gaz, Część bezpośrednio stykająca się z kolektorem od przodu silnika. Dolot powietrza wraz z kolankiem łączącym plastikowe rurki pomiędzy filtrem powietrza.

3.Nie wiem jak to się fachowo nazywa. Z tyłu kolektora jest wąski element, który chyba jest odpowiedzialny za cyrkulację powietrza. Tutaj (UK) nazywa się to Vacuum.

4.Wymieniłem uszczelki pod klapą od „klawiatury” z obu stron.

5.Ponownie wymieniłem świece na NGK.

6.Dużo wcześniej wymieniony został olej na 10W 40.

7.Próbowaliśmy wymienić zawór dolotowy powietrza.

8.Chłopskim sposobem sprawdzaliśmy czy iskra idzie ze świec. Idzie i poczułem to na własnej skórze 4 razy.

 

Żeby mnie administrator nie wywalił z forum nie mogę podać linku do filmu z bardzo popularnej strony z krótkimi filmikami. Zaczyna się na Y i kończy na E.

Po wpisaniu „bmw e38 air noise” powinno się pojawić na pierwszym miejscu.

 

Walczę z tym od lutego i nikt nie może ni nawet dać porządnej i fachowej rady.

 

Co to może być?

 

Pozdrawiam,

Tomek

[email protected]

Belfast, Irlandia Północna

Opublikowano

Powiem Ci kolego tak.

Po odłączeniu tej wtyczki dźwięk się zmienia. i prawdopodobnie sprawdź to, oraz okablowanie całe biegnące do tej wtyczki czy nie jest gdzieś uszkodzone.

w razie czego polecam mojego mechanika, przez telefon możesz mu wytłumaczyć o co chodzi. 515506905

Bądź do kolesi co zajmują się sprzedażą części do BMW 508800422.

ktoś z nich bankowo CI pomoże dokładniej

Opublikowano

Witam

 

Jeśli chodzi o tą wtyczkę to jest to wtyczka od elektro zawóru biegu jałowego .

 

 

A byłeś może na diagnostyce komputerowej ??

Opublikowano

Diagnostyka komputerowa nie wykryla zadnych bledow poza problemem z klimatyzacja. Ale to nie ma nic wspolnego z silnikiem.

 

Zawor byl sprawdzany i wymieniany na inny. Zadnej roznicy to nie przynioslo.

Opublikowano
Nie wiem kolego co znaczy "0W40 to ...błąd",miałem taki sam motor z tego samego roku,przebieg prawie 300 tys. i wymieniałem oliwę na taką właśnie i od wymiany do wymiany co około 20 tys. ani kropli nie dolewałem.Silniczek tyka jak zegarek więc nie pleć o złym oleju zwłaszcza że właśnie taki zalecany jest przez BMW.Jak silnik jest zajechany to nic mu już nie pomoże tylko trzeba oddać auto do dobrego warsztatu i zrobić naprawę generalną i będziesz dalej cieszył się swoją 7er.Pozdrawiam.
Opublikowano
pierwsza sprawa to wymień odmę. Znajduje sie na końcu kolektora ssącego w jego tylnej części od stony grodzi. To taki duży dekielek. Piszesz o zarzuconych świecach olejem, a to typowy kłopot przy walniętej membranie odmy. Auto wtedy będzie nierówno chodziło, mogą występować kłopoty z paleniem oraz może zakopcić raz na jakiś czas białym dymem. Kumplowi chcieli już mechanicy silnik remontować. Nikt nie pomyślał ze powodem jest odma. Po jej wymianie inny samochód. Odmę powinno się wymieniać profilaktycznie co około 100tys. U ciebie na bank nie była nigdy wymieniona. Koszt odmy w ASO bo tylko tam jest dostęna to 220zł. Przynajmniej ja tyle płaciłem.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam!

 

Uszkodzony zawor bezzwrotny bedzie powodowal zalanie "tylnych" swiec olejem, ale nie gniazd swiec - to raczej wina uszczelek i dosc czesto spotykana bolaczka M60 - z regoly nie grozi niczym wielkim do momentu zmoczenia cewki olejem.

 

Zawor bezzwrotny, membrana, zawor odmy czy jak sie ja tam rowniez nazywa nazywa sie w UK "Cover with non-return valve"

Znajdziesz ja tu (nie sugeruj sie numerem czesci - link jest do B40, ale znajdz na tej stronie do swojej):

http://bmwfans.info/parts/catalog/E34/Sedan/Europe/540i-M60/LHD/A/1995/may/browse/engine/intake_manifold_system/

Pozycja nr 3.

 

Jej uszkodzenie moze rowniez powodowac "kolebotanie" na jalowym, spowodyje jednak tez szybciutkie ubywanie oleju oraz calkiem niezla chmure dymu (szczegolnie zaraz po ruszeniu).

 

Jako, ze jest to element wrecz "eksploatacyjny" i w sumie niedrogi - warto nawet na probe wymienic, jak sugeruje kolega wyzej.

 

EDIT: Zapomnialem dodac, ze o syczeniu w przypadku pekniecia "membrany" jeszcze nie slyszalem.

 

Pozdro

---------------------------------------------

Stereo install build progress - 40% (jest plan, kable leza, wzmaki wisza, sub juz gra, radio siedzi, slupki maja ksztalt, tweetery graja...)

Opublikowano
Moze to cos pomoze ale umnie w v8 syczal nierowno wsadzony wtrysk!! Po docisniecu syki ustaly!

Inni tez dostarczaja Radość z jazdy :)

http://img222.imageshack.us/img222/4316/drivingpleasure2.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.