Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich forumowiczów.

Od dość dawna (prawie 2 lata) jestem posiadaczem E-36 z 1998 roku.

Niestety niedawno zauważyłem "mniejszą żwawość" zabawki w przedziale 1-2tys. obrotów.

Nie jest to dramatyczny spadek osiągów, silnik po prostu "mniej chętnie" wchodzi na obroty w tym przedziale. Po prostu jako osoba jeżdżąca tym autkiem na codzień zacząłem to odczuwać.

Nie ma żadnych innych problemów, powyżej 1800-2000 obrotów kręci jak zwykle, czyli dobrze.

Silniczek ma 176 tys. przebiegu (którego jestem pewien na niemalże 100%) i pracuje od dwóch lat na Castrolu Magnatec 10W40 (ostatnia wymiana 1000km temu). Brak wycieków, niepokojących hałasów i innych objawów... olej jest w misce olejowej a płyn chłodniczy w chłodnicy (a nie na odwrót), samochód nie bierze oleju (przed ostatnią wymianą nie dolałem ani kropli przez ponad 10 tysięcy kilometrów), wszystko szczelne.

Samochodem tym zrobiłem już grubo ponad 25 tysięcy kilometrów i nigdy wcześniej "takie rzeczy" się nie działy.

Wie ktoś może, gdzie szukać przyczyny?

Opublikowano
Witam. Mam Compacta z tym silnikiem i mam podobne objawy. Też jeżdżę już ponad 2 lata i podejrzewam świece bo nie zmieniałem jeszcze a nie wiem kiedy poprzedni właściciel zmieniał albo sonda lambda dogorywa. Jak mój ojciec założył nową sondę do swojej tylko w silniku M40 to jak by z 20 koni przybyło silnik żwawiej reaguje na pedał gazu,lepiej przyspiesza byłem w szoku jaka różnica.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.