Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Może akurat trafiłeś, bo masz dokładność do 100km, więc praktycznie między 3 000 a 3 001 masz prawie tysiąc km.

Chyba raczej 100 :norty:

  • Odpowiedzi 71
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Odczyt przebiegu z modulu swiatel E46 w INPA konkretnie krok po kroku wyglada tak (dla potomnosci):

1. wlaczyc INPA :wink:

2. wybrac 'E46'

3. wybrac 'Body'

4. wybrac 'Light switch center LSZ'

5. wybrac 'Coding data'

6. wybrac 'SII-data'

7. odczytac wartosc w linijce 'read trip-counter [100 km]' i pomnozyc x100

spróbowałem i liczba jaka pokazała się moim oczom to 2148

wynika więc że przebieg wyświetlany na liczniku mam oryginalny a przynajmniej zgodny z tym 214830km

 

no chyba że jakiś szpenio i tam zrobił korektę :lol:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tez sprawdzalem i mam 1764 a na liczniku 176453 czyli wychodzi na to ze autentyczny :D
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano (edytowane)
no no :) tak jak ja. Cieszy to :) ale fajnie by było jakby ktos jeszcze znalazł jak z kluczyka odczytac czy innych modułów. Pozdrawiam.

witam

niemam pewnosci jak jest w 3-ce ale np. w e39 jezeli zmienisz przebieg w ews,po włożeniu kluczyka w stacyjke po około 2-5 minutach taki sam przebieg masz w kluczyku.Nie zgodze sie tutaj z pimposhem ze mało kto 'koryguje' tylko na liczniku :nienie: kolega jezdzi laweta i opowiadał jak i co ludzie robią i mozecie byc pewni ze jak gosciu chce to tak cofnie ze zaden fejs wam tego nie powie :duh: dodam ze w e39 jest zapisane w 3 miejscach.

zegary

lcm

ews po lifcie

i nigdzie wiecej.

Edytowane przez Dr wirus
Opublikowano
No i nadal twierdzę, że korygowanie przebiegu, powinno być rozliczane zgodnie z § kk.

To, co wyprawiają "handlarze", wymyka się opisowi...

Zamiast wsadzać alimenciarzy, powinni tych, którzy oszukują innych ludzi, na rzeczy tak prozaicznej, jak kręcenie licznika...

do tego dopowiem tylko tyle ze np. w Belgi za 'korekte' 1 licznika delikwent podlega kaze 10k euro i 6 miechy w pierdlu :norty:

ciekawostką moze byc ze mimo tego tam krecą jak tylko sie da :mad2: wiem co mowie

Opublikowano (edytowane)
. Edytowane przez kameleon3000
sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda
Opublikowano

Witam

 

jestem nowy jednak interesuje mnie ten temat,

mam na oku pewien samochód,

e46 2001 3.0 D

 

przebieg pokazujący przez licznik to 170 tys.

chciałbym sprawdzić wiarygodny przebieg, niemniej jednak nie mam pojecia jak,

czytałem w/w posty ale pomóżcie i opiszcie bardziej szczegółowo czy podłaczacie jakiegos lapa i odpalacie jakis program czy poprstu grzebiecie w funkcach komputera pokładowego.

ja jestem laikiem jeśli chodzi o te sprawy

z gówy dziękuję za pomoc

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolego musisz sobie zakupic interface diagnostyczny, sciagnac z neta oprogramowanie do niego, zainstalowac jak nalezy i wtedy mozesz sprawdzac.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

A ja wam powiem że w E46 można sprawdzić czy przebieg nie był ruszany. Tylko żadnym z softów o którym tu mowa.

Jeśli dobierze się przez CAN'a (konkretnie do zegarów), to jedna z wiadomości po kanie mówi o "podejrzewanej" niepoprawnej sumie kontrolnej - jak dotąd

nie widziałem softu korygującego przebieg który zrobił licznik tak by to ukryć.

 

Problem w tym że do CAN'a można dobrać się tylko przed odpięcie wtyczki w nodach can'owych :(.

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Mam troche inne pytanie, co do cofania liczników słyszałm o tym ale nie wim czy to jest prawda, a mianowicie:

 

jeżeli przebieg został cofniety tylko w jednym module powiedzmy w liczniku z 200 na 100 tyś, to podobno naliczanie kilometrów liczniku bedzie szło do przodu a w pozostałych modułach stoi w miejscy aż wszystkie się nie wyrównają. Czyli jezeli na liczniku pojawi się liczba 200 tyś, będzie identyczna z pozostałymi modułami to wówczas zacznie się nalicznie przebiegu we wszystkich modułach. czy to jest prawda?

Opublikowano

Jeśli dysponujesz odpowiednim programem to nie jest wielkim problemem pozmieniać kilka bitów w jednym czy kilku modułach.

Poniżej przykładowy film.

 

http://www.youtube.com/watch?v=bXZlpdxPVD0

 

Polecam więcej czasu przeznaczyć na dokładne oględziny auta, a swoją drogą odczyt błędów i obserwacja parametrów LIVE DATA zawsze mogą wnieść jakiś argument do zbicia ceny.

BMW
Opublikowano
Jeśli dysponujesz odpowiednim programem to nie jest wielkim problemem pozmieniać kilka bitów w jednym czy kilku modułach.

Poniżej przykładowy film.

 

http://www.youtube.com/watch?v=bXZlpdxPVD0

 

Polecam więcej czasu przeznaczyć na dokładne oględziny auta, a swoją drogą odczyt błędów i obserwacja parametrów LIVE DATA zawsze mogą wnieść jakiś argument do zbicia ceny.

 

To tak łatwa jest 'korekcja' licznika?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
No nie do konca macie racje. Bo jesli chodzi o E46 to mozna sprawdzic przebieg z modulu swiatel DISem - jest w Service Functions/Body/Light switch centre/Read out operating data, a nstepnie wybieramy test plan i wyskakuje vin i przebieg. W E39, o ile dobrze pamietam to tez jest, w innych modelach chyba juz nie, ale ze nie mam to sie nie wypowiadam.

 

Co do przepracowanych godzin to w DISie (dla E46 M47) jest w Control module functions/DDE/Diagnosis request/Operating-hour counter

W inpie godziny pokazuje podczas odczytu bledow (Quick lesen) w DDE (dla E46 M47).

w co wchodzicie żeby znaleźć te Service Functions???

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)
[/ Edytowane przez kameleon3000
sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam

Nie będę się specjalnie rozpisywał ...... JAK ZWYKLE :duh: :mrgreen:

W E46 320D DDE5

Stan jest zapisany w liczniku, module immobilizera, kluczykach ,module świateł i w sterowniku silnika.

Inpą jesteśmy w stanie odczytać przebieg z imo,licznika,modułu świateł.

 

O sterowniku silnika i sprawdzeniu przebiegu oprogramowaniem diagnostycznym możemy zapomnieć ,EDC16 nie idzie po OBD. Nikt tego nie rusza bo nikt tego nie sprawdza. Można to zrobić ale trzeba wyciągać na stół sterownik.

O tak :

http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/az646_13.jpg

 

Jest super kabelek z super oprogramowaniem który robi E46 przez OBD mowa o DDE5 ale kosztuje fortunę na zachodzie.

W naszym kraju większość świadczących usługi w tym zakresie zmuszona jest korygować wsad na "stole" i tak to się odbywa.

 

Przy korekcji przebiegu w module świateł sprawa jest prosta -ten moduł robi się przez OBD dosłownie 4 kliknięcia.

Sprawa się komplikuje jeśli chodzi o licznik. Stan (przebieg siedzi w malutkiej kości) aby się do niej dokopać trzeba rozebrać licznik w pył,włącznie z ściągnięciem wskazówek obrotów i prędkości. W zależności od umiejętności i sprzętu "majstra" scalaka wylutowywuje się i programuje na stole lub przykłada do niego odpowiednią stopkę połączoną z kompem i fleszuje bez lutowania. (większość lutuje) Elektronik siedzący w temacie jest w stanie poznać czy kość była wyciągana ..... amator nic nie stwierdzi.

Jest jednak mały myk na kręcone e46 320d mowa o wersji 150koni Cr czyli dalej o DEE5 .

 

IMMOBILIZER- EWS.

Ustrojstwo siedzi nad nogami kierowcy (trzeba rozebrać trochę plastiku przy kolanach) jest przykręcone do karoserii po lewej stronie, dwoma nakrętkami.

To cudo trzeba wyciągnąć do programowania i sprawa nawet na "stole "nie jest prosta, układ nie daje się fleszować gdy siedzi na płytce. To znaczy da rady ale trzeba polutować ekstra zasilanie i przeciąć na płytce odpowiednie ścieżki . Ponadto jeśli auto ma komplet kluczyków trzeba do nich zapisać nowy przebieg który ściśle jest powiązany z imo.

Mało kto to robi dlatego w lipnych furkach sprzedawca najczęściej oddaje auto tylko z jednym kluczykiem. (JEDNEGO NIE TRZEBA PROGRAMOWAĆ)

 

WNIOSKI:

Jedyną i najrozsądniejszą opcją oceny stanu auta nie jest sprawdzanie licznika tylko jego wyglądu w środku i diagnostyka podczas np. jazdy. !!!!

Wytarte kubełki siedzeń , zjechany włącznik świateł, pas, tapicerka drzwi -przy szybie gdzie czysto siada łokieć w trasie z doświadczenia wiem że robi się tam widoczny placek gdy auto ma przejechane autostradowe powiedzmy pod 300 tyś.

Ponadto kierownica wersja plastikowa traci strukturę i wygląd przy 250 tyś.

Skóra- nie ma reguły ale po 180 tyś górna część kierownicy nie powinna mieć fakturki. (jednak to nie stanowi wyznacznika). Pamiętać trzeba że na zachodzie są świetne drogi mieszkający w Monachium na weekend jedzie nad morze. Nie zajedzie auta nie zajedzie kierownicy i nie zajedzie siebie . Nie zajedzie również swojego portfela czysta przyjemność , Mieszkałem tam trochę oni śmigają gdzie chcą i kiedy chcą nie mają ograniczeń żadnych. I ja bym śmignął nad morze z dziećmi w weekend , jak pomyśle o tej męczarni dziurach i kosztach mam dosyć. Szkoda auta, dzieci ,czasu i pieniędzy. I jeszcze ciepłe piwo nad zimnym morzem i tony komarów. To tak odbiegając od tematu...... :)

INACZEJ BĘDZIE WYGLĄDAĆ AUTO Z PRZEBIEGIEM 150 TYŚ. Śmigające na przykład po mieście a zupełnie inaczej śmigające po autostradach z przebiegiem 300 tyś. To autostradowe będzie jak nowe na pewno w środku.

 

 

Każdy posiadacz e46 z DEE5 może sprawdzić czy ma kręcony przebieg czy nie. Właśnie po module IMMOBILIZERA po wyciągnięciu go i dokładnych oględzinach płytki elektroniki widać lub nie (w nie kręconym) "znamię " mostki po zlutowanych ścieżkach.

Sprawa nie dotyczy DEE3 czyli 320d136ps Tą robią przez złącze OBD i nie ma najmniejszego śladu. Co do WERSJI 184PS czyli DEE4 nie mam wiedzy.

 

INPĄ sczytamy to co zostało zapisane przez korygującego przebieg . Dodam jeszcze że jeśli przebieg imo nie zgadza się z licznikowym na zegarze gdzieś koło przebiegu zapala się kropeczka.

 

Pozdrawiam wszystkich , mam nadzieję że moje wypociny przydadzą się komuś.

Nie pytajcie skąd to wiem........... porostu wiem, jestem elektronikiem i nie zajmuje się tego typu procederem mam znajomych. Potępiam ich! jednak .......... rynek podaż i popyt robią swoje.

Nasza Polska mentalność, że diesel z przebiegiem 250 tyś jest zakatowany. Wyklucza sprzedanie takiego auta nawet gdy jest w idealnym stanie. I te teksty że od starszego pana który robił serwis do końca w ASO i lał Fully Synthetic Long Life.

Prawda jest taka że przebieg i stan auta jest do ustalenia na miejscu. KONIEC

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Dziś chciałem sprawdzić przebieg w module świateł Inpą w swojej e46 2000r,niestety nie mogę połączyć się z tym modułem,wyskakuje mi że jest niedostępny,czy to możliwe że auto nie ma tego modułu?czy to wina wersji inpy?Sam fejs wydaje się być ok(od kolegi z forum)łączę się z silnikiem,licznikiem,pdc,klimą,jest możliwość podglądu parametrów pracy silnika,kasowanie błędów itp.jeszcze jedno mnie zastanawia,w podglądzie parametrów silnika nie mam wartości godzin jakie przepracował silnika?(moduł w mojej e46 nie informuje o tym?)wina Inpy?

CO z tym modułem świateł,może ktoś tam coś kombinował dlatego wyskakuje że niedostępny

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano
no no :) tak jak ja. Cieszy to :) ale fajnie by było jakby ktos jeszcze znalazł jak z kluczyka odczytac czy innych modułów. Pozdrawiam.

witam

niemam pewnosci jak jest w 3-ce ale np. w e39 jezeli zmienisz przebieg w ews,po włożeniu kluczyka w stacyjke po około 2-5 minutach taki sam przebieg masz w kluczyku.Nie zgodze sie tutaj z pimposhem ze mało kto 'koryguje' tylko na liczniku :nienie: kolega jezdzi laweta i opowiadał jak i co ludzie robią i mozecie byc pewni ze jak gosciu chce to tak cofnie ze zaden fejs wam tego nie powie :duh: dodam ze w e39 jest zapisane w 3 miejscach.

zegary

lcm

ews po lifcie

i nigdzie wiecej.

 

u mnie jeszcze w module telefonu (BIT II)

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Troszkę odkopię temat ale chciałbym się dowiedzieć, czy komuś udało się odkryć sposób na odczytanie przebiegu z kluczyka E46 DDE3.0 ?

Próbowałem INPA oraz Carsoftem niestety w żadnym z nich nie udało mi się znaleźć tej informacji.

 

Byłbym wdzięczny za pomoc.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.