Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

czy kazde E34 posiada takie czujniki (mój model 520 24v 92 r) i czy są na 4 kołach ???, przy ilu milimetrach klocka się powinny zapalić ??? jak sie już zapaliła kontrolka nalezy wymienić koplet na przodzie i tyle czy tam gdzie bardziej zużyte ???

http://img11.imageshack.us/img11/6204/e340211.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czy każda posiada tego nie wiem(moja 91r posiada)Jest jeden czujnik na oś.Po wyglądzie klocków wnioskuje że zostalo ich jakieś 3mm po zapaleniu się kontrolki(zmienialem w tamtym tygodniu).Ja zawsze zmieniam na obu osiach jednocześnie(za przód placilem 73zl a tyl 68zl jakieś niemieckie)oczywiście robocizna moja.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano

kazde E34 posiada czujnik na klocki. tak ja pisal kolega wyzej, czujnik jest jeden na os: z przodu po lewej stronie, z tylu po prawej. przy jakiej grubosci sie zapala kontrolka tego nie wiem, moge ci podac tylko grubosci graniczne jakie moga miec klocki.

pelna tarcza ham. przedniego - 10,4mm

wentylowana tarcza ham. przedniego - 20,4mm

pelna tyarcza ham. tylniego - 8,4mm

pewnie kontrolka sie zapala po przekroczeniu tej granicy albo ciut przed nia.

co do wymiany jak zapali sie kontrolka - wymieniasz komplet na osi, na ktorej sie zuzyly. klocki zuzywaja sie roznie na kazdej z osi, ba - nawet roznie na tej samej osi. chyba, ze masz akurat na tyle kasy, to mozesz sobie wymienic na dwoch ale to w przypadku gdy obie osie beda mialy podobna grubosc klockow bo bez senu bylo by zmienic np: tylnie jak jest ich polowa a starly sie tylko przednie. pamietaj, zeby zawsze kupic nowe czujniki - koszt niewielki ok. 20zl.

nalezy tez pamietac, zeby nie sugerowac sie tylko wskazaniami czujnika. ja mialem taki przypadek w swoim bumierze, ze podczas jazdy zaczelo mi cos trzec z tylu. okazalo sie, ze klocek sie juz tak starl, ze metal tarl mi o tarcze bo zatarl sie cylinderek. stalo sie to akurat na stronie, gdzie nie bylo czujnika. strona z czujnikiem jeszcze nie osiagnela wartosci granicznej i czujnik nie zadzialal. dlatego wiec, jesli wiesz, ze klocki juz nie sa za grube to sprawdzaj je wzroko raz na jakis czas.

Wszystko o dieslach BMW .::: http://www.bmw-diesel.pl :::.
Opublikowano

dzięki koledzy za wyczerpujące odpowiedzi

o takie wyjasnienie mi własnie chodziło :cool2:

http://img11.imageshack.us/img11/6204/e340211.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.