Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie... Jest to mój pierwszy zakładany temat na tym forum więc chciałbym się przywitać i jednocześnie prosić o wyrozumiałość :wink:

Posiadam w moim E36 podświetlaną gałkę zmiany biegów, a raczej posiadałem bo od wczoraj podświetlanie się skończyło :/ od momentu kupna był z tym mały problem gdyż co jakiś czas gasło podświetlenie ale wystarczyło delikatnie ruszyć gałką i było OK... ale do rzeczy... czytałem na forum, że jak chcę zdemontować gałkę wystarczy ją mocno pociągnąć ku górze i wychodzi, tylko nie wiem czy to dotyczy też gałek z podświetleniem :?: obawiam się, że kiedy pociągnę to wyrwę wszystko razem z kablami :/ i zamiast starać się naprawić rozwalę wszystko do końca :/ chyba, że się mylę i podświetlenie działa na jakiejś innej zasadzie... Proszę o radę jak to bezpiecznie zdemontować i doprowadzić do dalszego działania:)

Z góry dziękuję...

Opublikowano

http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/Touring/Europe/318tds-M41/LHD/M/1995/july/browse/gearshift/gearbox_shifting_parts/

 

...element nr 5 ....to aluminiowy 'pręt' ...gałka jak widać nie jest wkręcana na gwint ....można też dedukować, że nikt nie zmieniał tej aluminiowej dźwigni specjalnie dla gałki

...generalnie ...po prostu ciągnij gałę do góry :] ...albo poproś jakąś prostytutkę to ci pomoże bo się przecież na tym zna :wink:

Opublikowano

jesli masz "tuningową" gałkę (a na to wygląda :D ) to najczęstszy sposób ich montażu to dociskanie jej małymi wkrętami (M3, M4) w dolnej jej części, wkręty te z kolei maskowane są pierścieniem nakręcanym na gałkę w dolnej jej części.... sprawdź czy na jej dole nic nie odkręcalne..

 

jak nie to, to zostaje ciągnąć do góry :D

Opublikowano
jesli masz "tuningową" gałkę (a na to wygląda :D )

 

Generalnie nie jest to "tuningowa" gałka z marketu tylko oryginalna BMW a przynajmniej tak mi się wydaje... ewentualnie zrobię fotki i wrzucę... dzisiaj zadziałam cos w tym temacie i zobacze jak wyjdzie

Opublikowano
Zdjęcie gałki

http://images48.fotosik.pl/133/ab278845dd51cfddm.jpg

 

Generalnie uporałem się po części z problemem.

Demontaż gałki faktycznie prosty jak budowa cepa, zeszła bez problemu.

Winą był odłączony kabel, lecz teraz jest tak jak przed usterką: gałka świeci ale co jakiś czas gaśnie i trzeba ją delikatnie ruszyć w prawo-lewo i świeci dalej :/

 

Po pierwsze tak jest to oryginalna gałka zmiany biegów... Dwa gaśnie bo pewnie w skutek lat i wiecznego "gibania" kablem w czasie eksploatacji auta przewody pod izolacją mogły popękać i czasem styk jest a czasem go nie ma... Proponuje wymienić przewody i powinno wyć oki

 

Sytuacja jest analogiczna jak z kablami buda<->tylna klapa... też pękają...

Powiedz mi... maleńka, czy mnie kochasz?? Powiedz mi... czy kochasz moje BMW??


Haratacze - BMW


http://img.userbars.pl/80/15963.png

http://img.userbars.pl/26/5164.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.