Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Proszę speców od sprowadzania, ale i innych użytkowników o "wypunktowanie" krok po kroku, co należy zrobić jak się już jest w komisie np: Berlin, płaci się za autko, wsiada i odjeżdża w kierunku granicy. Co mnie czeka krok po kroku ze spraw urzędowych.

 

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Opublikowano (edytowane)

no to tak:

1. Robisz 1 przegląd w Polsce - sprawdzenie auta - odczytanie numerów itp. koszt ok 200. (moja bmw ma hak)

2. Urząd skarbowy - wypełniasz druk VAT24 - kupujesz znaczki skarbowe za 5zł - kserujesz: brief, rachunek (lub umowe), dowód wpłaty na kwote 150zł .

3. Urząd Celny - wypełniasz ich druk - obliczasz sobie należną akcyze - ważne jest by się spytać celnika jaki był kurs w dniu jaki masz w umowie - wpłacasz akcyze i kupujesz znaczki skarbowe za 16zł - kserujesz: brief, wymeldowanie, rachunek, decyzje o nadaniu NIP, dowód osobisty, przegląd techniczny, dowód wpłaty akcyzy.

4. Robisz tłumaczenie wymeldowania i rachunku ok 40zł

5. Po odebraniu papierków z U.S. i U.C. - idziesz do wydziału komunikacji i rejestrujesz fure - koszt ok 670-700zł 8)

Edytowane przez WujekDobraRada

525i 1991r. Islandgrün met.

525tds 1993r. Oxfordgrün met.

635 CSi/A 1981r. Zypresengrün met.

zielono mi .... 8)

Opublikowano
co do pkt 2 to skaldając druk trzeba dołaczyc dowod wpłaty inaczej wygonią cie do kasy spowrotem :P A co do tlumaczenia to nie powinno być one zaniesione do celnego rowniez?? Ja tak robiłem. W niektorych miastach rządają jeszcze tłumaczenia briefu takze trzeba sie dowiedziec. W Sosnowcu np nie chcą ale w Dąbrowie Górniczej juz tak.
Opublikowano
Hehehe. Nie tak szybko :wink: zanim wyjedziesz z tym autkiem z germanii to musisz je wymeldowac w tamtejszym wydziale komunikacji (dostaniesz zielona karteczke z wymeldowaniem) i kupic tablice wywozowe (z czerwonym paskiem). Zolte blachy sa tansze ale teoretycznie nie mozna na nich gonic przez granice. Tylko teoretycznie :wink: Tablice oczywiscie odpadaja jak bierzesz lawete. Wtedy tylko wymeldowanie i wio. Reszta jak pisali koledzy :D

BMW - Bedziesz Mial Wrazenia

Pozdrawiam

Reaven

Opublikowano
Ale mizzerro zalozyl ze juz jedzie w kierunku granicy wiec rozumiem przez to ze wszytskie formalnosci ma juz za sobą :) A w komisach i tak prawie wszystkie auta są wyrejestrowane wiec karteczke dostanie razem z autem :]
Opublikowano
Moze zbyt doslownie potraktowalem jego "jak juz jestem w komisie, place i wyjezdzam" :wink: Generalnie nie ma tak prosto, zeby zaplacic i odjechac. Albo laweta albo blachy celne. Wymeldowanie - fakt, czesto jest.

BMW - Bedziesz Mial Wrazenia

Pozdrawiam

Reaven

Opublikowano
A od datu kupna masz 7 dni na zapłacenie akcyzy :duh: inaczej stówka... Ja załatwiałem formalnosci w agencji celnej i tam za 30 zł załatwili mi wszystko łącznie z fikcyjna naprawa silnika i spowodowanym tym pózniejszym terminem przekroczenia granicy. Oczywiście wszystko jest zgodne z polskim porąbanym prawem, ale skoro oni nas to my ich!!!! Pozdro!!
Opublikowano

A więc po kolei :

1. Za granicą :

-zakup, przy okazji sprawdzenie numerów nadwozia z dokumentami,

-o ile nie ma wymeldowania - wymeldowanie samochodu w wydziale komunikacji,

-tablice wywozowe - z wydziału komunikacji (te z czerwonym paskiem)

-ubezpieczenie samochodu (przeważnie firmy ubezpieczeniowe są przy wydziałach komunikacji)

2. W Polsce :

-tłumaczenie dokumentów,

-przegląd, lub o ile nie spełnia wymogów do przeglądu to zaświadczenie od diagnosty o numerach nadwozia i silnika ,

-akcyza w Urzędzie Celnym (druk AKC-U)

-zaświadczenie o zwolnieniu z VAT a skarbówce (druk VAT 24)

-z zaświadczeniem ze skarbówki, urzędu celnego, przeglądem (teraz już musi być pełen przegląd tak zwany zerowy) i tłumaczeniami – wydział komunikacji.

Uważajcie po drodze na niemiecką Policję , mandat potrafi być droższy od samochodu. Głownie chodzi tu o ubezpieczenie

 

I jechane :twisted:

lechu
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Jak jestes w niemczech pod wydzialem komunikacji napewno spotkasz polakow mieszkajacych w niemczech gotowych ci pomoc w zalatwieniu wszystkich formalnosci, oczywiscie prawie za darmo.Osobiscie nie radze kozystac z takich pomocy bo tak cie ponaciagaja ze zaplacisz za wszystko jeszcze raz tyle.Jak kupisz auto z komisu na 90% bedzie mialo juz wymeldowanie.Wtedy do wydzialu komunikacji:po obciecie briefu,zalatwienie tablic wywozowych i ubezpieczenia no i w droge.Na granicy jak prowadzisz BMKE prawie zawsze sprawdzaja nr.VIN,licz sie tez z trzepaniem bagaznika.W polsce pierwsza rzecza jaka robisz jest przeglad tech.ok.160zl.dajesz do tlumaczenia brief,wymeldowanie,umowe sprzedazy lub fakture.jesli masz umowe polsko-niemiecka wtedy tlumacz kosztuje 85zl.Jesli masz juz to wszystko nastepny jest urzad celny tam juz zaczyna sie kwitologia,najlepiej zapytac sie w informacji czy ktos moze ci to zrobic przewaznie taka usluga kosztuje50zl. razem ze znaczkamipotem zostaje ci oplata akcyzy.PO urzedzie celnym jedziesz do skarbowki placisz 150zl(wzory wypelnienia masz przy okienku informacji)i do wydzialu zarajstrowac auto koszt ok.700zl

Powodzenia.

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

Opublikowano
posluchajcie, czy sprowadzajac auto kolejny raz z niemiec, musze ponownie wyrabiac zaswiadczenie o braku obowiazku oplacania Vatu??? bo na wydanie tego swistka trzeba czekac tydzien czas :mad2:
Opublikowano

ja mam takie pytanie. jesli auto jest wymeldowane to jak zrobic jazde probna? bez tablic to chyba nie da rady i tak mysle czy nie da sie kupic jednych numerow i je przypinac do roznych aut hehe

 

aha jeszcze jedna rzecz, jak auto ma np otarty bok to mozna nim jechac o wlasnych silach?

Opublikowano
posluchajcie, czy sprowadzajac auto kolejny raz z niemiec, musze ponownie wyrabiac zaswiadczenie o braku obowiazku oplacania Vatu??? bo na wydanie tego swistka trzeba czekac tydzien czas :mad2:

 

Z tego co wiem to trzeba :dance:

Opublikowano
ja mam takie pytanie. jesli auto jest wymeldowane to jak zrobic jazde probna? bez tablic to chyba nie da rady i tak mysle czy nie da sie kupic jednych numerow i je przypinac do roznych aut hehe

 

aha jeszcze jedna rzecz, jak auto ma np otarty bok to mozna nim jechac o wlasnych silach?

 

W niemczech warsztaty, komisy mają tablice na nazwisko i mogą je przepinac na rozne auta takze jak ktos je ma to nie ma problemu.

 

Wracałem z niemiec astrą z wgniecionymi drzwiami i nie bylo problemu.

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
mam pytanie.czy moge kupic auto w polsce na niemieckich numerach.czy zarejstruje go dopiero jak chlop z niemiec wymelduje go w niemczech?pomozcie
Opublikowano
posluchajcie, czy sprowadzajac auto kolejny raz z niemiec, musze ponownie wyrabiac zaswiadczenie o braku obowiazku oplacania Vatu??? bo na wydanie tego swistka trzeba czekac tydzien czas :mad2:

 

Możesz przybliżyć sprawę ? Chodzi o osoby, które prowadzą działalność gospodarczą ?

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
pewnie ci chodzi o zaswiadczenie vat24/25. Tak musisz wyrabiać na każdy samochód osobno. I zabulic 150 PLN plus znaczek skarbowy :mrgreen:
Opublikowano
pewnie ci chodzi o zaswiadczenie vat24/25. Tak musisz wyrabiać na każdy samochód osobno. I zabulic 150 PLN plus znaczek skarbowy :mrgreen:

 

Porażka z tymi opłatami jest, za głupi świstek papieru 150 pln :mad2:

W ogóle, słyszałem kilka dni temu, że od stycznia 2006 obowiązuje jakaś nowa opłata na auta sprowadzane z Niemiec, trzeba płacić kikaset złotych (podobno 500?) za sprowadzone auto. To prawdA? ktoś może to potwierdzić?

Opublikowano
pewnie ci chodzi o zaswiadczenie vat24/25. Tak musisz wyrabiać na każdy samochód osobno. I zabulic 150 PLN plus znaczek skarbowy :mrgreen:

 

Porażka z tymi opłatami jest, za głupi świstek papieru 150 pln :mad2:

W ogóle, słyszałem kilka dni temu, że od stycznia 2006 obowiązuje jakaś nowa opłata na auta sprowadzane z Niemiec, trzeba płacić kikaset złotych (podobno 500?) za sprowadzone auto. To prawdA? ktoś może to potwierdzić?

 

Tak jest w UM nie placisz juz 700 przy pierwszej rejestracji tylko 1200.

Oczywiscie juz teraz od stycznia.

http://images.spritmonitor.de/353206_2.png

353206.jpg?stamp=1263766861 795500.jpg?stamp=1505496641

Opublikowano
a jak to wyglada cala procedura do auta ktore ma byc kupione na firme i w zwiazku z powyzszym mozna odliczyc do 6 tys zl bodajrze vatu od niego, a pytanie brzmi czy jest to po prostu wykonalne biorac pod uwage ze trzeba zanizyc wartosc auta zeby nie zaplacic zlodziejskiej akcyzy?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.