Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Kupiłem niedawno felgi 17 i oponki dunlop 9000 mfs ogólnie jeżdżę ostrożnie i jestem bardzo zadowolony. Opony dostałem z niemiec używki w bdb!!!! stanie :)

i tutaj pojawił się owy szkopuł (felgi są nowe)

lekko badzo minimalnie mi wibruje kierownica ale nie wyczuwam tego w dłoni tylko widać jak się ja puści...

myślałem że opona źle się ułożyła na feldze i poprawili mi je i teraz jakby raz to czuje a raz nie. (tylko że teraz jakby się to nasiliło)

moje pytanie czy jak felga jest krzywa to zdecydowanie czuć bicie w kierownicy czy też może czasem lekko a czasem mocniej.

Czy jeżeli się okaże że jest to opona to co mi grozi gdy będę tak dalej jeździł? uszkodzenie układu kierowniczego?

(ogólnie koleś co mi sprzedał laczki jeździ non stop do niemiec i powiedział że mi je wymieni i na 7 maja będę miał identyczne nawet lekko wyższe i to mi na rękę bo te są 215/40/17 a nie ukrywam że było by fajnie gdybym miał 215/45)

Opublikowano
a jaką fele miałeś przed tem bo może na 17 profil mniejszy i nie tłumi tak drgań co przenosi na delikatne ruchy w zawieszeniu a potem na kiere tak tylko hipotetycznie myślę a co do sprawdzenie gumy to tylko wydaje mi się nabić do niej max ile może być ciśnienia (pisze na oponie) i oglądniecie czy czasem gdzieś delikatnie nie wybuliło, a fele noto bez gumy za maszynę zapodać i sprawdzić jak się toczy
Opublikowano

Kolego po:

Pierwsze: felgę aluminiową najpierw się sprawdza bez opony - co rzadko kto robi :(

Drugie: czy felga ciasno wchodzi na piastę czy masz luz minimalny?? - bo wtedy będzie drgać ponieważ będzie na śrubach się przesuwać

Trzecie: opony swoją drogą

Wyważenie i zobaczysz,jak wulkanizator da dużo ciężarków to lipa :(

"Nieudana Operacja To Połowa Udanej Sekcji"
Opublikowano
Kolego po:

Pierwsze: felgę aluminiową najpierw się sprawdza bez opony - co rzadko kto robi :(

Drugie: czy felga ciasno wchodzi na piastę czy masz luz minimalny?? - bo wtedy będzie drgać ponieważ będzie na śrubach się przesuwać

Trzecie: opony swoją drogą

Wyważenie i zobaczysz,jak wulkanizator da dużo ciężarków to lipa :(

 

ad.1 sprawdzone bo raz że nowe a dwa że jak mi poprawiali opony to mówił że są proste

ad.2 felga na pewno jest ok jeśli chodzi o rozmiar i jest dodatkowo osadzona na pierścieniu centrującym wtedy ponoć jest dobrze dokręcona

ad.3 jest dużo ciężarków też mi to wygląda podejrzanie jakby ciężko było je wyważyć mówiąc szczerze to tych ciężarków jest od groma :( czyli pewnie opona jest "strzelona"

plus tego wszystkiego jest taki że opona a nie felga krzywa.

Opublikowano

Jak jest dużo ciężarków to nie znaczy że opona jest strzelona !!!! Wystarczy przekręcić opone na feldze np o 180stopni i niedowaga powinna spaść!!!

Moja rada- jedz do wulkanizatora niech sprawdzi na wyważarce czy opona i felga nie ma bić (opona wyząbkowana po hamowaniu i.t.p. z praktyki wiem iż większość wulkanizatorów na to nie zwraca uwgi tylko wali ciężarki!!!!!), potem to pożądnie wyważyć (to co pisałem wyżej) sprawdzić czy felga nie ma luzu na piaście a jak to nie pomoże to można jeszcze przekręcić felge na piaście np. o jedną śrube. Można jeszcze doważyć koła na samochodzie !!! Czasami zdarza się że opona podczas jazdy zmienia swą geometrie i zmienia się jej niedowaga ale na doważaniu kół na samochodzie powinno to wyjść . Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.