Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nie jestem mechanikiem więc mogę się mylić ale dużo czytam i staram się praktykować więc...

 

Działanie tego zaworu jest powiązane z pojemnikiem węgla aktywnego.

W czasie gdy silnik jest wyłączony zawór jest otwarty i opary benzyny wydostają się z baku poprzez przewód odpowietrzania baku i pochłaniane są przez pojemnik z węglem aktywnym.

W czasie uruchamiania silnika zawór powinien się zamknąć. Kiedy silnik osiągnie odpowiednią temperaturę i nie jest nadmiernie obciążony komputer otwiera impulsowo zawór pozwalając za pomocą podciśnienia wyssać zawarte w zbiorniku z węglem opary do kolektora dolotowego.

 

Zastosowanie tego elementu ma na celu zmniejszenie emisji trujących oparów do atmosfery.

Opublikowano

Dzięki Kolego, to co napisałeś wydaje się być całkiem logiczne :) A jeszcze, jeżeli możesz podpowiedzcie mi, czy prawidłowo rozumuję - jeśli zawór jest uszkodzony i nie zamyka się, czy silnik może pracować tak, jakby lewe powietrze dostawał?

Pozdrawiam.

Opublikowano

Jeśli zawór jest uszkodzony silnik nie powinien pracować kulawo - przecież pompa pobiera paliwo z dna zbiornika a tam powietrza nie ma. Oznaką nieprawidłowego działania tegoż zaworku są przede wszystkim problemy przy tankowaniu. Pistolet często odbija.

Drugim skutkiem niedrożności zaworu jest nadciśnienie które powstaje w zbiorniku paliwa. Nadciśnienie może doprowadzić do rozszczelnienia się zbiornika.

Opublikowano
Ale jak zawór jest ciągle otwarty to leci lewe powietrze do dolotu poprzez filtr węgla aktywnego więc wydaje mi się że mogą pojawić się problemy z pracą silnika.
Opublikowano
Ale jak zawór jest ciągle otwarty to leci lewe powietrze do dolotu poprzez filtr węgla aktywnego więc wydaje mi się że mogą pojawić się problemy z pracą silnika.

 

A filtr węglowy jest połączony z dolotem???

Jeśli jest - to mogą pojawić się problemy z pracą silnika ( nierówna praca ). Natomiast jeśli filtr węglowy nie ma połączenia z układem dolotowym - to nie ma to wpływu na pracę silnika.

Prędzej tak jak pisałem na proces tankowania i zbierania się gazów w zbiorniku.

 

Na "KULAWE" obroty - silnik krokowy, nieszczelny dolot, skład mieszanki, zapłon, przepływomierz <<<---- w takiej kolejności mniej więcej.

  • 6 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.