Skocz do zawartości

320i M52 Coś mi tu nie gra z nagrzewaniem silnika! ZA WOLNO!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Dużo bawię się w prostą mechanikę, w tamtym roku wymieniałem u siebie pompę wody (dolz) + termostat (wahler) + visco (hella/behr). Silnik osiąga swoją temperature po 7-8 km jazdy od 50 do 90km/h, uznałem że tak ma być. Podczas jazdy i na postoju oczywiście wskazówka po osiągnięciu środka staje na amen i nie drgnie. Próbowałem nawet z osłoną na chłodnicę, nie ma różnicy - tak samo wolno osiaga temperature. Przy czy strumień w chłodnicy pojawia się przy naciśnięciu pedału gazu, na wolnych obrotach go nie ma.

 

ale ........... w tamtym tygodniu wymieniałem kuzynowi w 316i m43 czujnik wskaźnika temperatury i po zmianie płynu chłodniczego, przy odpowietrzaniu zauważyłem że silnik nawet na niskich obrotach powoduje przelewanie się w chłodnicy tego "strumienia", silnik na biegu jałowym w ciągu niespełna 10 minut osiągnął swoją temperature i tak trzyma!

 

CO JEST NIE TAK Z MOIM SILNIKIEM?

Prosze pomozcie :(

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Powinien sie przelewać płyn jak silnik chodzi a co do nagrzewania to nie porównuj M43 ( 4 gary ) do R6. Ile u niego wchodzi płynu ?? bo z tego co wiem to u Ciebie ok 10 L więc i dłużej sie nagrzewa...
Krzysztof
Opublikowano
Dokladnie.. Ja tez teraz jezdze z lekko wiekszym silnikiem niz poprzednio, roznica plynu minimalna a i tak dluzej sie grzeje.
Opublikowano

Nie zgadzam się z tym co poprzednicy piszą :nienie:

 

Miałem 318is a teraz 323i.

 

Mimo że płynu jest ok 5 litrów więcej wcale nie zauważyłem że wolniej się nagrzewa.

 

Przykład:

Jadę do pracy. Temperatura na zewnątrz ok 0 stopni. Odpalam silnik. Czekam minutkę dwie aby pochodził i ruszam.

Po 3 km wskazówka ma już pion.

Pozdrawiam.

Krzysiek


Było:

E36 318 is coupe 93'

E36 323i sedan 97'

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Możesz sie nie zgodzić ale praw fizyki nie oszukasz. Moja nagrzewa sie po ok 4 km przy temp. poniżej 0 latem to już po ok 2 km.
Krzysztof
Opublikowano
Powinien sie przelewać płyn jak silnik chodzi a co do nagrzewania to nie porównuj M43 ( 4 gary ) do R6. Ile u niego wchodzi płynu ?? bo z tego co wiem to u Ciebie ok 10 L więc i dłużej sie nagrzewa...

 

A dlaczego nie? 6 garów emituje więcej ciepła, a skoro silnik jest wyraźnie większy to i cieczy ODPOWIEDNIO więcej powinno być. Tak więc proporcje w 4garowym i 6garowym są raczej zachowane. Am I right?

Opublikowano
Hmmm..... upewniałem się pare razy. Pisałem o tym na forum, taki został potwierdzony, z tego co pamiętam to był chyba 92 stopnie.
Opublikowano

m52 2.0 obecnie po nocy temp 0-2stopnie ( zanim przekroczy niebieskie pole do 3tys obrotow, za niebieskim do 3,5tys) 4-5 kilometrow,

pamietam gdy bylo -5 to po 5 km mialem 3/4odleglosci do pionu, natomiast -15 potrzebowalem jakies 8-10 kilometrow, specjalnie nadrabiałem kilka ulic aby biedaczek osiągnał pion :twisted:

Opublikowano
i jeszcze jedno.... gdy miałem M50 w sedanie z 1991 roku, ten osiągał temp. normalnie i trzymał bardzo długo. Zostawiało się samochód pod jakimś marketem, wracam a tam temp w 3/4 do pionu. Teraz jest tak że wracam a tam wskazówka już na niebieskim polu. Aż dziwne, ale może to wina aluminium z którego wykonany jest blok?
Opublikowano

Nic nowego, nawet przypomniałem sobie że dyskutowaliśmy o tym wcześniej: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=93803&highlight=

 

Myślę że nawet gdybym miał 92 stopnie to poczatkowe otwieranie się temostatu, nie wiem , może przy 80 stopniach nie ma napewno wpływu na rozgrzewanie silnika. Celem przypomnienia: Temperatura którą mamy na temostacie to temp. maksymalnego otwarcia.

 

Szukamy problemu gdzie indziej?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.