Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
nie wiem czy powoli mi sie nie konczy turbina,znacie objawy gdy konczy są żywotność.
Opublikowano
Mi jak padła turbina to kilka km przed całą akcją był bardzo wyczuwalny momentami spadek mocy. A potem :cry2: :D Pozdrówka
Opublikowano
objawy to swist turbiny zyganie olejem i wpadanie w tryby awaryjne mozna tez recznie sprawdzic luzy na wirniku poprzeczny maly luz jest dopuszczalny (kasuje go olej) ale podluzny juz nie

bmw e46 330d automat 204 ps

bmw e46 320d manual 150 ps

a3 110 ps ahf

suzuki gsxr 1000 k3 175 ps 0-200 7sek :P

bylo a6 c5 2.5 tdi quattro ake -mile wspomnienie

Opublikowano
nie jestem pewny czy swist oznacza koniec.mi sie wydaje ze w pewnym zakresie musi byc slyszalny.

 

nie mowie tu o typowym odglosie turbiny tylko znacznie mocniejszym gwizdaniu turbo

bmw e46 330d automat 204 ps

bmw e46 320d manual 150 ps

a3 110 ps ahf

suzuki gsxr 1000 k3 175 ps 0-200 7sek :P

bylo a6 c5 2.5 tdi quattro ake -mile wspomnienie

Opublikowano

To ja Wam powiem jaki objaw jest u mnie :)

 

Mam jakies 270 tkm przebiegu, olej wymieniam co 20tkm.

 

a mianowicie kiedy ruszam z pierwszego biegu (najczesciej kiedy silnik nie jest jeszcze bardzo dobrze dogrzany choc zdarza sie w innych przypadkach ale rzadziej) noi gaz do spodu :D i gdzies w zakresie 3 - 4 tys obr/min slychac glosny świst, ktory bez trudu mozna zidentyfikowac jako niezbyt normalny. Mozna go porownac do jakiegos dziwnego zassywanie powietrza.

 

Domyslam sie ze moja turbina jest juz bliska konca tym bardziej ze chip tuning juz mam dosc dlugo :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To ja Wam powiem jaki objaw jest u mnie :)

 

Mam jakies 270 tkm przebiegu, olej wymieniam co 20tkm.

 

a mianowicie kiedy ruszam z pierwszego biegu (najczesciej kiedy silnik nie jest jeszcze bardzo dobrze dogrzany choc zdarza sie w innych przypadkach ale rzadziej) noi gaz do spodu :D i gdzies w zakresie 3 - 4 tys obr/min slychac glosny świst, ktory bez trudu mozna zidentyfikowac jako niezbyt normalny. Mozna go porownac do jakiegos dziwnego zassywanie powietrza.

 

Domyslam sie ze moja turbina jest juz bliska konca tym bardziej ze chip tuning juz mam dosc dlugo :)

 

kolego to jak Ty na zimnym silniku go wkrecasz nawet do 4tys obrotów to nawet jak bys miał nowa turbine to za niedługa ja dojedziesz.

 

Na zimnym silniku nie przekraczaj góra 2500 tys obrotów dopiero jak bedziesz miał wskazówke w pionie to mozesz poszalec. A jak juz go tak wkrecasz to przed wyłaczeniem silnika niech on popracuje z ok 1 min na wolnych obrotach inaczej bedziesz czesto turbo wymieniał

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano
Nie no ja wiem na czym polega dbanie o turbinke, zawsze gdy zapalam to czekam minutke i jak gasze tez czekam minutke. A mowiac ze silnik nie jest bardzo dobrze rozgrzany mialem na mysli ze nie ma tych 90st tylko jakies 60-70 co wydaje mi sie ze nie ma tak drastycznego wplywu na turbine.
Opublikowano
kolego a te twoje 166 km jest wyciagniete z 136?u mnie jest slychac pewien swist jak rano wsiadam i ruszam troche pochodzi i nie slysze.czy tez mi sie konczy?
Czuc respekt do Bmw nawet gdy je masz...
Opublikowano

Tak jest ze 136. U mnie nie bylo nic slychac na poczatku a teraz juz widze ze cos sie dzieje, nie wiem ile jeszcze pociagnie ale wyraznie zaczyna sie cos dziać. Najglosniej swiszcze na 1 biegu przy mocnym przyspieszaniu. Nie wiem czy konczy sie u CIebie bo nie wiem czy konczy sie u mnie :) moze wynika to z jakiegos zluzycia a bede jeszcze jezdzil dlugo.

 

Podejrzewam że mowisz o głośniejszej pracy turbiny na zimnym silniku, u mnie tez tek jest dlatego zawsze czekam chwile zanim rusze a pozniej przez jakis czas nie daje wiecej niz 2 tys obrotów. Ten świst jest raczej normalny ale może wypowie sie ktos mądrzejszy

Opublikowano
Biorac pod uwage ze kosci kupilem sobie na allegro i wlutowalem je samodzielnie noi co najwazniejsze uwierzylem na slowo ze silnik bedzie mial te 166KM i iles tam Nm to roznice od mocy nominalnej czuc na pierwszy rzut oka ze auto jest duzo mocniejsze, lepiej zbiera sie z niższych obrotów niż wczesniej. Zrobilem po tuningu 70 tkm i narazie nie mam problemow. No poza tym ze cos turbina mi zaczyna dziwnie swistac (oleju nie bierze ani grama, co kazdy mi sie dziwi bo mam ciezka noge) i sprzegło nie wytrzymuje momentu obrotowego i sie juz slizga przy mocnym przyspieszaniu
Opublikowano
Haha :D Kolego ostatnio na forum modny jest chip dodający 47KM za około 10zł. Proponuje zakupić, zapewne podniesie Twoje 166KM do 213 :lol: No i wtedy ze swoją mocną i astronomicznym momentem bierzesz każde 330 :lol: Wielką jego zaletą jest również to, że "może być montowany ze stożkowym filtrem powietrza" co daje jeszcze lepsze efekty :mrgreen: Ale kpina :mrgreen: :twisted2:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Poprostu nie wierze :shock:

Zatkało mnie jak to przeczytałem :worried:

Pozdrawiam
Opublikowano

:lol: miałem odpisać wcześniej, ale specjalnie się wstrzymałem.

I tak wiedziałem, że będzie "odzew" :D

E46 320d 175 PS@365Nm ...by Rogalotti
Opublikowano
Nie no ja wiem na czym polega dbanie o turbinke, zawsze gdy zapalam to czekam minutke i jak gasze tez czekam minutke. A mowiac ze silnik nie jest bardzo dobrze rozgrzany mialem na mysli ze nie ma tych 90st tylko jakies 60-70 co wydaje mi sie ze nie ma tak drastycznego wplywu na turbine.

 

ciecz moze i ma taka temperature ale olej w twoim silniku jest jeszcze zimny :!: :!: wlasciwosci swoje olej osiaga w temperaturze 70 st w zwyz takze ciecz musisz miec rozgrzana do 90 st jak wkrecasz na obroty przy takiej temeraturze cieczy to sie nie ma co dziwic ze turbinka powie ci szybciej papa :nienie:

bmw e46 330d automat 204 ps

bmw e46 320d manual 150 ps

a3 110 ps ahf

suzuki gsxr 1000 k3 175 ps 0-200 7sek :P

bylo a6 c5 2.5 tdi quattro ake -mile wspomnienie

Opublikowano
Ja to w sumie to czekam az ta turbinka posypie dlatego troche jej daje po garach tylko cos nie chce sie rozsypac :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja to w sumie to czekam az ta turbinka posypie dlatego troche jej daje po garach tylko cos nie chce sie rozsypac :)

 

Wiec czekasz za sie rozsypie. Powiem Ci tyle jak chcesz ja wymienic to wymien ja juz teraz na nowa nie na zadna regenerowana. Jak sypnie Ci sie turbo i pójdzie olej przez kata bedziesz musiał go wymienic. Jedni beda mówic ze podczas jazdy olej sie przepali i bedzie ok, ale do tego czasu zanim sie przepali bedzie kat zatkany i bedzie miał gorszy przelot i turbo moze znów sie posypac

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.