Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DH11&mospid=47552&btnr=11_1487&hg=11&fg=15

 

Odma to numer 2

Wewnątrz jest membrana.

Nowa kosztuje 210 zł.

Stara brudna i nowa działają identycznie.

 

Chyba , że ktoś ma dziurawą membranę to może łapać lewe powietrze.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
AAAA widzisz to ja sprawdzałem tą rurkę zaraz przy wyjsciu spod pokrywy zaworów i było w miare czysto, tzn nalot na rurce był olejowy na sciankach ale nie taki zeby zatykał coś, skoro stara nawet brudna i nowa, działają identycznie czyli nie ma zadnych objawow niepoprawnego działania silnika to po co wymieniać? Z tego co wiem, to odma jest wazna ale szczególnie w silnikach turbodoładowanych zwlaszcza diesle a w benzynkach nie wymienia sie odmy. Nawet w ASO pytałem to gośc mówił ze owszem moze mi sprzedac ale raczej nie warto, jesli nie ma masełka w tej rurce to membrana tez jest ok
Opublikowano
Skoro w tej odmie jest membrana to chodzi właśnie o nią , gdy jest rozerwana to przy rozgrzanym silniku wypada zapłon . Czy do wykręcenia odmy trzeba zdjąć kolektor ssący ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W moim M52 nie trzeba wyjmować kolektora.

Godzinka roboty < spokojnej >

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Czy da radę wyciągnąć ją od góry czy trzeba od dołu, na ile śrubek jest przykręcona i na jakie . Możesz opisać co po kolei wykręcałeś , żeby ją wyjąć ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Robisz tylko z góry.

Zaczynasz od wymontowania przepływomierza.

Następnie przepustnice < piszę w liczbie mnogiej bo u mnie są dwie wtym od ASC >

następnie odkręcasz od uchwytu odmę.

To są trzy śrubki na kluczyk 10.

Odma siedzi wciśnięta w gumową uszczelkę a ta uszczelka siedzi w kolektorze.

Na dole odmy jest wężyk odprowadzający olej do miski < przy samym bagnecie >

Ale żeby wyjąć odmę trzeba jeszcze wymontować krokowca < dwie śrubki na kluczyk 10 >

I wspornik który trzymał odmę i krokowca < jeszcze dwie śrubki na kluczyk 10 >

I jeszcze musisz odpiąć wąż odmy < ten gruby > bo z nim nie wyjdzie.

 

Teraz już wyjdzie < jak troszkę pokombinujesz >

 

W opisie mogłem pominąć jakieś drobiazgi bo nie sposób zapamiętać ale nie będą to sprawy trudne. Jak zaczniesz to będziesz widział o co chodzi.

 

Potrzebne są jedynie podstawowe klucze < zapewne wszystkie takie masz >

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Dzięki kolego za bardzo szczegółowy opis, gdy będę miał trochę wolnego czasu to zabiorę się za to Pozdrawiam . :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.