Skocz do zawartości

[m40] dziwne zachowanie ukladu chlodzenia =/


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

No hej! Danow nie pisalem [moze i dobrze bo oznacz to brak klopotow] ale jest pretekst zeby cos napisac...mianowicie ciekla nam chlodnica w e30 wiec wymienilismy ja...ale od tej chwili silnik jakby byl niedogrzany [wg wskazan wskazowki temp.]...po przejechaniu odcinka 50 kilometrowego wskazowka byla moze w polowie drogi do pionu :? co wiec nie tak? zacial sie termostat? bo dziwne ze zaczelo sie to po zmianie chlodnicy...z gory dzieki za pomoc! pozdrawiam,

Daniel

Opublikowano
Być może to zwykły przypadek. Być może też niecałkiem sprawny termostat dopiero teraz się wam "objawił", bo zmieniły mu się warunki pracy ("za dobra" wydajność chłodzenia). W każdym bądź razie termostat jest głównym podejrzanym.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano
no tez tak myslalem...ale...przeciez termostat co najwyzej moze sie nie otworzyc...ale zamykac to sie zawze powinien!!! w koncu jest na sprezynie!!! no chyba ze cos wpadlo i sie zablokowal =/...nie wiem...nie chce mi sie gmerac...ale dzieki...odezwe sie jak cos...
Opublikowano
No hej! Danow nie pisalem [moze i dobrze bo oznacz to brak klopotow] ale jest pretekst zeby cos napisac...mianowicie ciekla nam chlodnica w e30 wiec wymienilismy ja...ale od tej chwili silnik jakby byl niedogrzany [wg wskazan wskazowki temp.]...po przejechaniu odcinka 50 kilometrowego wskazowka byla moze w polowie drogi do pionu :? co wiec nie tak? zacial sie termostat? bo dziwne ze zaczelo sie to po zmianie chlodnicy...z gory dzieki za pomoc! pozdrawiam,

Daniel

 

Oprocz oczywistego wzrostu wydajnosci ukladu (wymieniona chlodnica)

podczas czynnosci montazowych mogl sie gdzies tam oderwac kawalek

kamienia z wewnatrz ukladu i termostat przyblokowac. Ogolnie to majac

na uwadze objawy raczej bym go rozebral i chyba wymienil.

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano
A ja mam inny ... nie wiem czy problem ... mianowicie jak jezdze po miescie to temperaturka "buja sie" od polowy do tej pierwszej kreski po prawej ale jeszcze nigdy nie doszla temp do tej pierwszej kreski (nie wspominajac juz o czerwonym polu) slyszalem ze to ponoc normalne przy wiskozowym wentylatorze...
Opublikowano
A ja mam inny ... nie wiem czy problem ... mianowicie jak jezdze po miescie to temperaturka "buja sie" od polowy do tej pierwszej kreski po prawej ale jeszcze nigdy nie doszla temp do tej pierwszej kreski (nie wspominajac juz o czerwonym polu) slyszalem ze to ponoc normalne przy wiskozowym wentylatorze...

Ja też mam lekkie objawy bujania po mieście w korkach przy czym mnie ta granica waha się od jednej do góra dwóch grubości wskazówki w prawo od połowy licznika po czym znowu powraca na połowę i potem już stoi na połowie, - wcześniej tak nie miałem, tzn zawsze stała na połowie czy to w korku czy nie a zaczeło mi się tak dziać po wymianie termostatu wieć ja tutaj upatruję trochę winy - sądze ze coś nie tak z nim torchę, moze nie udany okaz i zbyt póżno się otwiera, hmm

A inni jak mają???

http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
Opublikowano

no to k...a z....scie!!! mama wrocila z pulaw [ok 30 km] ja patrze zeby sprawdzic jak temperatura...a tam czerwone pole!!! normalnie sie zagatowal!!! a najgosze jest to ze Ona tego nie widziala...i tak jechala...a mnie k..ica wziela!!! teraz tak...podejrzenie...termostat!!! tylko troche tu czegos nie rozumiem [wiec pada drugie podejrzenie - wiskoza]...tylko jak juz wczesniej wspominalem...w sobote po 40 kilometrowej trasie byl niedogrzany...z kolei dzis po 30to kilometrowej sie przegrzal!!! i teraz powiedzcie mi...jak wygladaja obiegi wody w M40 i jak powinna sie zachowywac woda? czy zbiorniczek wyrownawczy jest jakos bezposrednio polaczony z chlodnica [jesli tak to jak?...tym gornym przelewikiem?] czy maly obieg leci przez:

-nagrzewnice

-blok, glowica

-zbiornik wyrownawczy?

 

 

 

Aha!!! zapomnialbym!!! dziwne jest to ze chlodnica byla goraca!!! [parzyla normalnie!!!] i wygladalo na to ze obieg sie otworzyl!!! tylko nie wiem czy np. nie otworzyl sie kilometr przed domem i woda dopiero poplynela...metlik mam w glowie...tym bardziej ze nie znam za bardzo tego ukladu w M40...

 

Czy po wlaczeniu zimnego silnika powinna sie przelewac ciecz tym przelewikiem pod korkiem? I w ogole co myslicie? czemu sie zagrzal? Denerwuje mnie to strasznie bo fura kupiona miech temu i juz walki...a akurat nieedawno mialem to samo w granadzie...tylko ona sie grzala caly czas...wlaniety termostat byl przyczyna =/...nie wiem...mam nadzieje ze nic sie z silniczkiem nie stalo =(...pomozcie!!! dzieki z gory!!!

Opublikowano

Moje bardzo optymistyczne (może za bardzo) stwierdzenie: być może czujnik temperatury wariuje u ciebie a z cieczą wszystko jest ok.

PO drugie - podczas odpalenia po przegazowaniu nawet na zimnym silniku powinno się przelewać z chłodnicy do zbiorniczka wyrównawczego (jak odkręcisz korek) - przelew powinien być widoczny na tyle ze strumień płynu powienien dosięgać drugiej ścianki zbiorniczka a nawet moze go trochę wychlapać - brak przelewu wskazuje na uszkodzoną pompę wody.

Zbiornik jest połączony tym przelewnikiem z chłodnicą na 100% i tylko w tym miejscu się łączą.

http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
Opublikowano
Ulik a ja odpowiem ci na temat 1 problemu w ten sposob: Czy po wymianie chlodnicy ODPOWIETRZYLES calu uklad chlodzenia ?? Bo jesli nie to wiesz juz czemu ci sie nie dogrzewal a nawet w pozniejszym zcasie sie zagotowal.

BMW czyli Bardzo Miły Własciciel

E60 523i 2007

(oo=[][]=oo)


Ex: BMW E-30 318iS M42 90'

Opublikowano

i teraz pewnie wyjde na idiote...ale myslalem ze on sie sam odpowietrza!!! bo rzeczywiscie...najpierw sie niedogrzewal...wczoraj sie zagotowal!!! a dzis znowu brat jezdzil do lublina [30km] i po lublinie...przyjechal spowrotem do naleczowa odebrac mnie ze szkoly...ja patrze a wskazowka jest kreske przed pionem =/...tylko jakby uklad byl zapowietrzony to mialby tendencje do niedogrzewania?...nie wiem czy wyciagac ten termostat czy nie...no ale pewnie to to odpowietrzenie...bo wczesniej nawet jak jezdzil na niemal pustym zbiorniczku wyrownawczym [z dziurawa chldnica] to wskazowka byla pionowo!!!

 

KATAR: niestety to nie czujnik...bo wczoraj mi wywalilo plyn ze zbiorbiczka jak odkrecilem!!!!

Opublikowano

Ja też mam lekkie objawy bujania po mieście w korkach przy czym mnie ta granica waha się od jednej do góra dwóch grubości wskazówki w prawo od połowy licznika po czym znowu powraca na połowę i potem już stoi na połowie, - wcześniej tak nie miałem, tzn zawsze stała na połowie czy to w korku czy nie a zaczeło mi się tak dziać po wymianie termostatu wieć ja tutaj upatruję trochę winy - sądze ze coś nie tak z nim torchę, moze nie udany okaz i zbyt póżno się otwiera, hmm

A inni jak mają???

Piszesz, ze u Ciebie waha sie w prawa strone, hmmm. U mnie z koleji czasem potrafi sie odchylic o 1 moze 2 grubosci kreski ale w lewo. Zwlaszcza jak np. jade w nocy i temperatura na zewnatrz jest sporo nizsza. Generalnie stoi na polowie, ale czasem ma takie wachania. Nie wspominajac o zimie. Wtedy lubi sie odchylic w lewo (o te 2 grubosci).

Co to moze byc :evil:

Opublikowano

...mam pytanko...wystepuje u mnie takie zjawisko...jest ono dla mnie logiczne, ale nie wiem czy tak byc powinno...w e30 jak jest rozgrzana [czyt. wskazowka w polowie skali/pionowo] i ja wylacze...poczekam minutke...wlacze zaplon...to wskazowka idzie w 3/4 skali,,,,jak uruchomie to spada do polowy =) jest do dla mnie o tyle wytlumaczalne, ze silnik rozgrzany do powiedzmy 90 stopni po wylaczeniu nie ma chlodzenia i oddaje cieplo plynowi [nie bedacego chwilowo w obiegu/nie chlodzonemu] czego konsekwencja wzrost jego temp. i wychylenie wskazowki...;] dobrze kumam i czy tak byc powinno? dzieki i pozdro!!

Daniel

Opublikowano
...mam pytanko...wystepuje u mnie takie zjawisko...jest ono dla mnie logiczne, ale nie wiem czy tak byc powinno...w e30 jak jest rozgrzana [czyt. wskazowka w polowie skali/pionowo] i ja wylacze...poczekam minutke...wlacze zaplon...to wskazowka idzie w 3/4 skali,,,,jak uruchomie to spada do polowy =) jest do dla mnie o tyle wytlumaczalne, ze silnik rozgrzany do powiedzmy 90 stopni po wylaczeniu nie ma chlodzenia i oddaje cieplo plynowi [nie bedacego chwilowo w obiegu/nie chlodzonemu] czego konsekwencja wzrost jego temp. i wychylenie wskazowki...;] dobrze kumam i czy tak byc powinno? dzieki i pozdro!!

Daniel

Tak, każdy z moich znajomych tak ma, to normalne, czy to E30 czy E34 czy E32 kazdemu po wyłączeniu wychala się max do 3/4 skali.

http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
Opublikowano

Ja też mam lekkie objawy bujania po mieście w korkach przy czym mnie ta granica waha się od jednej do góra dwóch grubości wskazówki w prawo od połowy licznika po czym znowu powraca na połowę i potem już stoi na połowie, - wcześniej tak nie miałem, tzn zawsze stała na połowie czy to w korku czy nie a zaczeło mi się tak dziać po wymianie termostatu wieć ja tutaj upatruję trochę winy - sądze ze coś nie tak z nim torchę, moze nie udany okaz i zbyt póżno się otwiera, hmm

A inni jak mają???

Piszesz, ze u Ciebie waha sie w prawa strone, hmmm. U mnie z koleji czasem potrafi sie odchylic o 1 moze 2 grubosci kreski ale w lewo. Zwlaszcza jak np. jade w nocy i temperatura na zewnatrz jest sporo nizsza. Generalnie stoi na polowie, ale czasem ma takie wachania. Nie wspominajac o zimie. Wtedy lubi sie odchylic w lewo (o te 2 grubosci).

Co to moze byc :evil:

 

U mnie identyczne objawy były spowodowane termostatem, po wymianie temperatura nie spada poniżej połowy.

Opublikowano

Ja też mam lekkie objawy bujania po mieście w korkach przy czym mnie ta granica waha się od jednej do góra dwóch grubości wskazówki w prawo od połowy licznika po czym znowu powraca na połowę i potem już stoi na połowie, - wcześniej tak nie miałem, tzn zawsze stała na połowie czy to w korku czy nie a zaczeło mi się tak dziać po wymianie termostatu wieć ja tutaj upatruję trochę winy - sądze ze coś nie tak z nim torchę, moze nie udany okaz i zbyt póżno się otwiera, hmm

A inni jak mają???

Piszesz, ze u Ciebie waha sie w prawa strone, hmmm. U mnie z koleji czasem potrafi sie odchylic o 1 moze 2 grubosci kreski ale w lewo. Zwlaszcza jak np. jade w nocy i temperatura na zewnatrz jest sporo nizsza. Generalnie stoi na polowie, ale czasem ma takie wachania. Nie wspominajac o zimie. Wtedy lubi sie odchylic w lewo (o te 2 grubosci).

Co to moze byc :evil:

A powyzej połowy np w korku lubi się wachnąć u ciebie ?

 

U mnie identyczne objawy były spowodowane termostatem, po wymianie temperatura nie spada poniżej połowy.

A powyzej połowy np w korku lubi się wahnąć u ciebie aby później znowu zejść do połowy?

http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
Opublikowano
Ulik wiec jak najpredzej odpowietrz uklad chlodzenia i bedziesz mial po klopocie z wahaniami temperaturki. Pozdro :cool2: :dance:

BMW czyli Bardzo Miły Własciciel

E60 523i 2007

(oo=[][]=oo)


Ex: BMW E-30 318iS M42 90'

Opublikowano
A powyzej połowy np w korku lubi się wahnąć u ciebie aby później znowu zejść do połowy?

U mnie powyzej pionu w prawo jeszcze nigdy wskazowka sie nie wychylila. Nawet na sekunde.

Johnny pisze, ze to termostat. Cholera, ciekawy jestem od czego ten termostat tak sie psuje.

U mnie np. plyn wymieniony, zalany oryginalny.

Kamienia w ukladzie chlodzenia nie widzialem (nowa chlodnica).

Odpowietrzony uklad byl.

I juz slysze, ze termostat szwankuje. :evil:

 

Pozdrawiam,

Raf

Opublikowano
Nie jest tajemnicą, że statystycznie termostaty to jedne z najpodlej wykonywanych części zamiennych. 1/5 nowych, nie markowych "nie trzyma" optymalnych parametrów :!:

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano

A powyzej połowy np w korku lubi się wahnąć u ciebie aby później znowu zejść do połowy?

 

Zdarzyło mi się tak ze dwa razy od kiedy mam auto ale wtedy wskazówka doszła do następnej kreski za połową ....dalej wolałem nie ryzykować i ratowałem się ogrzewaniem i wentylatorem na maksa :evil: średnia przyjemnaość podczas 30 stopniowego upału ale trudno.....

 

Podczas normalnej eksploatacji na mieście raczej nie widze żeby wskazówka wychodziła więcej za połowę niż o swoją grubość.

Opublikowano
A powyzej połowy np w korku lubi się wahnąć u ciebie aby później znowu zejść do połowy?

U mnie powyzej pionu w prawo jeszcze nigdy wskazowka sie nie wychylila. Nawet na sekunde.

Johnny pisze, ze to termostat. Cholera, ciekawy jestem od czego ten termostat tak sie psuje.

U mnie np. plyn wymieniony, zalany oryginalny.

Kamienia w ukladzie chlodzenia nie widzialem (nowa chlodnica).

Odpowietrzony uklad byl.

I juz slysze, ze termostat szwankuje. :evil:

 

Pozdrawiam,

Raf

 

Oczywiście może być to wina samego wskaźnika albo czujnika temperatury.....

W moim przypadku taki efekt miałem w zimie; na mieście wszystko było okej ale na trasie termostat się nie domykał i temperatura schodziła prawie do niebieskiego pola i ogrzewanie miałem kiepściutkie....po wymianie termostatu jak ręką odjął :wink:

Opublikowano
U mnie jestem zaskoczony troche tym jak szybko rośnie temperatura bo od momentu kiedy odpale go rano wskazówka stoi pionowo dosłownie po 3 minutach i tak stoi sztywno. Ostatnio sprawdziłem po przejechaniu ok. 15 km czy trmostat puszcza wode w obieg i okazało sie ze gorna rura przy chłodnicy była gorąca jak cholera a dolna dosłownie letnia. Samochód sie nie grzeje ale może chłodzi go tylko visco i sam nie wiem czy mam problem czy też nie?
Opublikowano
U mnie jestem zaskoczony troche tym jak szybko rośnie temperatura bo od momentu kiedy odpale go rano wskazówka stoi pionowo dosłownie po 3 minutach i tak stoi sztywno. Ostatnio sprawdziłem po przejechaniu ok. 15 km czy trmostat puszcza wode w obieg i okazało sie ze gorna rura przy chłodnicy była gorąca jak cholera a dolna dosłownie letnia. Samochód sie nie grzeje ale może chłodzi go tylko visco i sam nie wiem czy mam problem czy też nie?

 

Martwisz się niepotrzebnie. Z tego opisu wychodzi, że masz wzorcowo działający układ chłodzenia. :cool2:

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano

Witam

U mnie jest caly czas za piec 12 :D .Pisalem juz kiedys a mechanik powiedzial,ze to moga bycakumulatorki w zegarach?!

 

Moge dodac,ze pompa nowa termostat tez uklad odpowietrzony .

Co wy na to/

pozdrawiam

Opublikowano

a u mnie jak bylo tak jest...wskaznik wskazuje na niedogrzanie :mad2: odpowietrzylem dziada [napiszcie moze jak sie odpowietrza bo moze zle robilem...a nie bede mowil jak robilem zeby w razie czego na debila nie wyjsc :mrgreen: ]...dzieki i pozdro,

Daniel

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.