Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam E46 320d z silnikiem M47N z przebiegiem 118 tyś.Parę dni temu jezdziłem i nie było problemu aż za któryms razem nie zapalił.Po holowaniu do warsztatu i podłączeniu do kompa wyszedł błąd zaworu ciśnienia paliwa.Po rozebraniu stwierdzono uszkodzenie tego zaworu.Powiedziano mi,że zawór przepuszcza paliwo i nie daje wymaganego ciśnienia.Wyminiono mi więc ten zawór i sprawa miała być załatwiona.Jednak po 2 dniach sprawa powraca.To samo.Jezdzilem od rana wielokrotnie aż tu znowu kicha.Po 15 minutach desperackiej walki resztkami sił aku odpalil.Silnik jednak chodzi znacznie głośniej i zauważyłem ,że po wymianie zaworu spalanie z 7.5 skoczyło mi do 10l.Masakra.

O co tu chodzi???

Dodatkowo nadmieniam,że około 2000 km temu zmodyfikowałem program.Jednak diagnostyka przed i po chipie nic nie stwierdzila.Wszystko bylo cacy i auto jezdziło ok.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

niech Ci wymienią ten zawór na dobry bo z tego co piszesz to jakiś bubel wsadzili,

pozdrawiam

Pozdrawiam
Opublikowano
Witam. Z tego co sie orientuje to nie moze byc blad zaworu bo w cr nie zawor jest elektromagnestem sterowanym przebiegiem prostokatnym o roznym wypelnieniu ale zaleznym od czujnika cisnienia w listwie. i podejzewam ze blad byl o zlym cisnieniu. Przyczyn moze byc wiele. generalnie moze byc problem z zaworem, czujnikiem cisnienia (moim zdaniem wlasnie jego bym podmienil) ale takze jak jest napisane w poranikch do cr trzeba by zobaczyc czy ktorys wtrysk nie leje z przelewu. Ja bym zrobil tak: jak nie chce zapalic zdjal przelewy z wtryskow, rurke powrotu idaca na pompe zatkal np srubka i krecil rozrusznikiem jesli na ktoryms wtrysku pojawi sie paliwo od gory (z przelewu) to on jest do regeneracji lub wymiany. Uwazam ze to latwiej zrobic niz wymieniac czujnik chyba ze masz czujnik skad wziac. Uklad cr jest prostym rozwiazaniem i nie ma tu nic skomplikowanego. musi byc paliwo i powietrze. by wtryski sie otworzyly musi byc cisnienie. Pompa raczej sie nie uszkadza z drugiej strony ma taki wydatek ze sobie poradzi ze swoimi nieszczelnosciami. chyba ze ktorys wtrysk puszcza i cisnienie z cr ucieka.... daj znac jak poszlo
Opublikowano
Dobrze kolego radzisz,znajomy ma 1,7d i miał ten problem,dwa wtryski przelewały - po wymianie chodzi jak zegarek.
"Nieudana Operacja To Połowa Udanej Sekcji"
Opublikowano
Zawór cisnienia był rzeczywiście uszkodzony i wymieniono mi na nowy który kupiłem w ASO.To właśnie zawór odpowiada za ciśnienie na szynie CR a nie czujnik.Co do wtrysków to też już o tym myślałem i dziś zamierzam to sprawdzić.Czy zna ktoś cenę za regeneracje?i czy to normalne,że przy 118 tyś w serwisowanym aucie lecą wtryski?No i dlaczego tak podskoczylo spalanie,czy to też może byż oznaka wtrysków?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zeby rozwalić wtryski wystarczy jedno złe tankowanie (zalej biodiesla to sie przekonasz)

Polskie paliwo jest takie a nie inne, Podepnij auto pod kompa i sprawdz korekcje, następnie zrób test menzurkowy i wszystko będzie jasne

Wystarczy że jeden wtryski będzie przepuszczał i pompa nie napompuje odpowiedniego ciśnienia bo ucieka przez przelew

Pozdrawiam
Opublikowano
Ja obstawiam wtryski. U mnie na kompie bylo OK, na menzurkach kiepsko i autko nie palilo. Po wymianie smiga.
Opublikowano

Dodatkowo zauważyłem,że auto znacznie głośniej mi chodzi i czasem na postoju widze wachania obrotomierza.Nieznaczne ale widac,że silnik nie równo pracuje.

Na czy polega test menzurkowy bo nigdy o tym nie słyszałem?

Opublikowano
zdejmujesz oslone silnika tak by dobrac sie do wtryskow, zdejmujesz przelewy i w ich miejsce wpinasz rurki, ktore koncza sie zbiornikami (taka dojarka :D). Odpalasz autko na pare chwil i jesli pojemniczki sa pelne to wtryski do wymiany. Oznacza to ze za duzo paliwa idzie po za wtryskiem.
Opublikowano
z programu wymiany bosha zakupione w IC po ok 600 pln szt, gdzie zwracaja kaucje (ok 250pln jak sie nie myle) jak sie odda stare nie uszkodzone mechanicznie (bez rys, nie polamane)
Opublikowano
Miałem to samo zgasiłem samochód a poźniej jak chciałem odpalić można było kręcić do bólu. Wymienilem mechanik mi powiedział że to nazywa sie pompka elektryczna paliwa lub jakiś zawór paliwa znajduje się on z przodu samochodu od strony kierowcy. Po wymianie auto śmiga do tej pory.
  • 4 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
no tak a co z tym spalaniem pisałes ze skoczyło do góry

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.