Skocz do zawartości

Skrzynia automatyczna w BMW 330i kilka pytań do użytkowników


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Koledzy

Jestem tu nowy i mam kilka pytań dotyczących mojego niedawno zakupionego pierwszego BMW e46 330i automat. Moje pytania dotyczą głównie skrzyni biegów i jej eksploatacji.

Wiele naczytałem się na temat poprawnego użytkowania automatu. jest to moje pierwsze auto w automacie i zaczynam się go uczyc.

1. jak jeździcie automatami? chodzi mi głównie o obroty. czy na zimnym silniku zanim wskazówka opóści niebieskie pole jazda w zakresie 2200-2500 obrotów jest odpowiednia dla skrzyni?

2. drugie moje pytanie dotyczy sposobu dodawania gazu. zauważyłem że jeżeli muskam tylko lekko pedał gazu automat zmienia biegi przy bardzo niskich obrotach (<2000obr) i w koncu auto nie ma zbytnio mocy aby przyspieszac. wtedy trzeba mocniej przycisnąc gaz żeby zredukowac bieg i przyspieszyc. Czy to normalne w automatach?

3. Mniej więcej w połowie pedalu gazu wyczówam taki lekki opór. zauważyłem że jeżeli jeżdżę z gazem na granicy tego oporu automat bardzo ładnie zmienia biegi w zakresie ok 2500-3000obr i ma cały czas szybki dostę do mocy. Troszkę mocniejsze naciśnięcie gazu powoduje redukcję. Czy wy też jeździcie automatami właśnie na granicy tego oporu czy lżej naciskacie gaz? czy taka jazda na granicy tego oporu jest zdrowa dla zimnego automatu?

4. Jakie mniej więcej utrzymywac obroty na rozgrzanym już silniku żeby nie męczyc silnika i skrzyni? 3000-4000obr?

5. Czy to normalne że przy takiej spokojnej jeździe gdy automat zmienia biegi do 2000obr zmiany biegów sa bardziej wyczówalne niż w wyższym zakresie obrotów?

Z góry dzięki za pomocne odpowiedzi. Nie mam poprostu nikogo znajomego kto ma automat żeby się zapytac więc licze na waszą pomoc.

Opublikowano

Witam nowego szczęśliwego posiadacza Bmw :D

1 Tak,taka jazda jest wskazana,bez przeciążeń szkodliwych dla asb

2 Taka natura automatu,jedziesz płynnie w zakresie pewnych obrotów skrzynia zmienia biegi w góre,depniesz mocniej zrzuca jeden bieg niżej i wyprzedzanie nie stanowi problemu,wciśniesz gaz w podłogę(kickdown) zrzuca dwa biegi niżej i autko lata nisko nad ziemią :D Tylko na rozgrzanym silniku,szaleństwo na zimnym jest szkodliwe dla ASB i silnik też za tym nie przepada

3 Zależy od stylu jazdy danego kierowcy,jednak na zimnym silniku(gęsty olej nie dociera wszędzie gdzie powinien,tzn słabsze smarowanie)nie zalecał bym.Jak się zagrzeje rób sobie jak chcesz

4 Skrzynia sama sobie dobierze bieg do obrotów silnika,jak mówiłem zależnie do stylu twojej jazdy i warunków podróży(trasa,miasto),3000obr/min zapewni płynną zmianę biegów

5 Myślę że jest tak jest jak mówisz,przy mniejszych obrotach odczuwasz bardziej przy wyższych mniej...różnice nie powinny być rażące.Jednak ja użytkuje automat w Dieslu a to inny świat w zakresie współpracy skrzyni z ''obrotomierzem'' polecam lekturę tego wątku http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=74758 dość długi temat ale zostaniesz profesorem z zakresu automatów :D pozdrawiam szerokiej drogi.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.