Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam zamierzam kupic 540 znalzlem jedna na ktora zwrocilem szczegolna uwage poniewaz jest najlepsza z tych jakie do tej pory ogladalem a jak wiemy znalezc dobry egzeplarz jest bardzo trudno.

 

problemy jakie zauwazylem:

 

- po pierwsze podczas uruchamiania niestety trzeba chwilke zakręcić rozrusznikiem jednak jak zapali raz to potem juz odpala normalnie (auto ma zalozona sekwencje) - podejzenie ze pompa paliwa siada czy mam racje? czy moze instalacja gazowa powoduje takie objawym, ponadto facet powiedzial ze akumulator jest slaby (podejrzewam ze widocznie czesto mu pada tylko dlaczego)

 

- po drugie wydaje mi sie ze silnik nieco nierowno chodzi na wolnych obrotach , jak przyloze reke do silnika czuje lekkie wibracje jednaka wizulanie trudno to zauwazyc (wydaje mi sie ze tak nie powinno byc poniewaz przygladalem sie nie jednej i niektopre silniki strały równo jak stół) auto ma 250 tys i jets to sprawdzone jest od drugiego wlasiciela i ma ksiazke, ponadto przy dodawaniu delikatnie gazu silnik wchodzi na obroty ale tez wyczuwam ze delikatnie drży bez roznicy czy gaz czy benzyna ale jak juz sie wkreci od 3 tys wzwyz chodzi idealnie, pytanie co moze byc powodem( podejzewam ze moze jedna z 8 miu cewek, poza tym swiece maja 30 tys ale to chyba nie wiele)

- po trzecie wyswietlacz radia (cd) ten szeroki świeci wszystkimi ledami wiec nic nie widac oprocz pomaranczowego zlanego światła ile kosztuje naprawa czegos takiego i czy to sie naprawia w ogole

- na zimnym nie slychac nic nie szumi ani nie ma metalicznych dzwiekow silnik jest suchy nie ma wyciekow spod klap co mozna uznac za duzy plus (własiciel wymienial uszczelki) ponadto wymienil pompe wody, temostat ale to norma we wszystkich betach typowe bolaczki ukladu chlodzeni zostały zwalczone.

- acha i swieci sie poducha auto bylo stukniete z prawej strony mam fotki i naprawde niby nie mocno jednak prwa poducha wybila gosc zalozył nową poduche ale kontrolka nadal swieci co z tym fantem zrobic>?

- i najwazniejsze pytanie czy kontrolka CHECK ENGINE przy przekreceniu kluczyka przed zapaleniem powinna sie palic a po uruchamieniu gasnąć?? czy poporostu w ogole sie nie swieci dopoki nie ma problemow z silnikiem( dodam ze sam mam 523 i u mnei ta kontrolka takze nie zaswieca sie nigdy i we wszystkich ogladanych 540 tez nie zaswiecala sie) skad moje pytanie poniewaz w wiekszosci aut ta kontrolka zapala sie a po uruchamieniu gasnie moze w bmkach jest inaczej

 

dzieki i sorry za rozpisanie sie

:))))))))
Opublikowano

Postaram się trochę pomóc choć 540i mam od niedawna :) :

 

1) To że po dłuższym postoju trzeba chwilę (sekunda) pokręcić - u mnie jest to samo.

 

2) Drżenie na wolnych obrotach - mam to samo. Zresztą też się o to pytałem (kilka dni temu stworzyłem wątek) i była sugestia co do poduch opd silnikiem. Efekt praktycznie zniknął po wlaniu dobrego paliwa.

 

3) Tu nie pomogę.

 

4) :)

 

5) Podpięcie pod kompa powinno to wyjaśnić (nie wiem jak w BMW ale pamiętam że np. w Mercedesie W210 nowe części trzeba było 'wpisać' do kompa bo samo podpięcie wtyczki nic nie dawało. Sprawdzał sobie jakieś nr. serii i takie tam.)

 

6) Praktycznie w każdym aucie po przekręceniu kluczyka w stacyjce kontrolka od CHECK ENGINE się zapala a po kilku sekundach gaśnie. W tym momencie komp robi sobie testy. Czy ma z tym coś wspólnego gaz - tego nie wiem gdyż gazu nie uznaję :)

 

Mam nadzieję że choć trochę pomogłem.

...... V8 ...... :)
Opublikowano

ja tez tak myslalem ze powinna sie zapalac i gasnąc (check engine) jednak sprawidzilem u siebie i w kilku innych 540 i w ogole sie nie zapala czyzby wszystkie z tych aut mialy co snie tak ze sterowaniem silnikiem? zobacz u siebie i sie upewniej czy aby na pewno sie ona zapala ( ja u siebie widze ze jest al eona jest martwa)

czekam z nieceipliwoscią :) co odkryjesz

 

dzieki za pomoc a tak nawiasem mowiac nie we wsysztkich tak drży sprawdzałem to ale jak w jednek silnik jets super to znow inne opdzespoly padaja a tu wszystko wyglada ok poza tymi wibracjami - ciezko o dobry egzeplarz nawet te najdrozsze proponowane w ogloszeniach sa drogie ale bezpodstawnie czasami maja te same wady co te o 10 tys taniej troche tego nie kapuje kazdy zyczy sobei tyle ile sobie wymysli lub z palca wyssa:)

:))))))))
Opublikowano
Kontrolka Check Engine chyba nie była aktywna w starszych modelach (ewentualna usterka pojawiała się opisowo), tak to wynika z instrukcji obsługi E38. Sama kontrolka w E38 pojawiła się po lifcie w 1998 roku prawdobodobnie wraz z gniazdkiem diagnostycznym OBCD (chyba z uwagi na ustawodawstwo unijne w tym zakresie).
Opublikowano
Kontrolka check engine u mnie gasła po uruchomieniu silnika (528i 1999). Jeśli poducha wybiła to trzeba zmienić poduche + sterownik i bodajrze czujnik zderzeniowy a następnie skasować błąd. 30.000 na świecach przy gazie to dużo za dużo. No hyba że świece są platynowane. Na gazie zalecają wymiane co 10 -15. Moim zdaniem silnik nie powinien drgać. Wykręć wszystkie cewki i oblukaj śladów ciemnego nalotu (ślady przebicia izolacji) - jakby okopcenia. Wymień świece. Oblukaj też czy wkręcone świece w gnieździe (stare) nie są zmoczone olejem (czasem słabo dokręcona świeca przepuszcza lub uszczelka pod pokrywą). Odpal maszynę w ciemności bez pokryw na silniku i oblukaj czy nie ma przebić na cewkach.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.