Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

1.Otóż zgubiłem korek zbiorniczka wyrównawczego, i chciałem zapytać, czy na nim także jest numer jak na innych częściach BMW. Pytam dlatego, ponieważ nowy kosztuje 70 zł i chciałem kupić używany. Gość od którego chciałem kupić mówi mi (chyba ma racje) że do każdego modelu(silnik itp.) przychodził inny korek(chyba chodziło mu o różne ciśnienie :roll: )

 

2. Czy ten korek to jest to coś, z numerem 7 ?:

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HB51&mospid=47370&btnr=17_0099&hg=17&fg=05

 

Mój wyglądał troszke inaczej. Czy te rysunki są dokładne, czy raczej bardziej poglądowe:) :?:

Opublikowano
I słusznie - to nie są wielkie pieniądze a jak korek okazałby się uszkodzony to można sobie niezłej lipy narobić.

 

Obawiam sie że ten który zgubiłem też był uszkodzony, albo nie od tego modelu który potrzeba:) Nie wiem czy już sobie przez niego lipy nie narobiłem :? Jutro wszystko się wyjaśni, jeśli oczywiście dojdzie korek :wink:

Opublikowano
Jechałem w korku, patrze na wskazówke od temperatury a ona już na czerowonym :? Oczywiście odrazu zgasiłem autko i lawetą do domu. Patrze pod maske, a tam nie ma korka :shock: Nie wiem czy jej nie przegrzałem. Chłodnica była zimna, ale wąż ten od góry, który idzie do chłodnicy był gorący. Sam już nie wiem co się stało. Narazie zakupiłem nowy płyn, termostat i ten korek i nie wiem co dalej. Jutro, najdalej pojutrze oddam do warsztatu i sie zobaczy, może nie jest tak źle :?
Opublikowano

Oby nic poważnego Ci się nie stało,a swoją drogą przy ostatnich temperaturach wychodzą wszelkie defekty układu chłodzenia.

Jak będzie już wiadomo co jest grane to daj znać na forum.

Opublikowano
Dzięki. Choć wydaje mi się że mi nic się takiego niestało, a jak z autem będzie, napewno poinformuje :)
Opublikowano
I ja się wtrące - na czym polega uszkodzenie korka, jaki ma efekt, jak to sprawdzić ?
http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
Opublikowano

W rzeszowie jest Inter Cars i korek do Twojego auta kosztuje 52 złotych firmy Febji czyli oryginał a jego numer to : FE01617

Na pewno tam dostaniesz

Opublikowano
Jak sprawdzić nie wiem, ale jeśli się nie przegrzewa to powinien być dobry :wink: On utrzymuje w układzie odpowiednie ciśnienie, poprzez wbudowany zawór, więc jeśli byłby uszkodzony ten zawór mógłby się nie otworzyć, co najprawdopodoniej miało miejsce u mnie :? A co do reszty, czyli Twojego pytania, niech wypowiedzą się koledzy :)
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Z tego co sie orientuje to w korku są dwa zaworki, jeden na "duże ciśnienie" drugi na podciśnienie - pozwala to na stabilizację ciśnienia w wymaganym zakresie.

UIHZ9556.JPG

Opublikowano

Dostałem dziś nowy korek i niewiedzieć czemu on jest całkiem inny niż mój stary(mój nie miał takiego wystajągego zaworka od spodu) :shock: , jak sprawdzić czy to jest odpowiedni korek? Pisze na nim:

PA 66 GF 30

1 742 231

 

Autko to 520i 1991.04 m50

Opublikowano
Wymieniłem płyn i termostat i jest jeden problem. Teraz wskazówka stoi lekko jakiś 1mm poza połową w prawo. Patrze w ETK i wychodzi na to że gość sprzedał mi zły termostat, ponieważ powinien być 80 a jest 88. Czy musze go wymienić? Czy nic nie powinno się stać? Pytam ponieważ nie chce jeszcze raz tego wszystkiego rozkręcać, ale jeśli trzeba to trudno :?
Opublikowano
Wymieniłem płyn i termostat i jest jeden problem. Teraz wskazówka stoi lekko jakiś 1mm poza połową w prawo. Patrze w ETK i wychodzi na to że gość sprzedał mi zły termostat, ponieważ powinien być 80 a jest 88. Czy musze go wymienić? Czy nic nie powinno się stać? Pytam ponieważ nie chce jeszcze raz tego wszystkiego rozkręcać, ale jeśli trzeba to trudno :?

 

Wymien. 8c to niby nic, ale dlugoterminowo nic dobrego dla silnika z tego

nie bedzie. Wiem ze ponowne wyciaganie termostatu to upierdliwa robota,

ale mysle ze jednak trzeba

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano
I znowu problem. Przejechałem się jakieś 15 km i auto chodziło normalnie, ale gdy się zatrzymałem po około 4 minutach temperaura zaczęła rosnąć. Czy to może być wisco? Gdy tylko zgasiłem silnik w tej samej sekundzie zatrzymałem wiatrak i niestawiał kompletnie żadnego oporu. Czy wisco też działa pare sekund po zgaszeniu auta, czy odrazu "puszcza"?
Opublikowano
I znowu problem. Przejechałem się jakieś 15 km i auto chodziło normalnie, ale gdy się zatrzymałem po około 4 minutach temperaura zaczęła rosnąć. Czy to może być wisco? Gdy tylko zgasiłem silnik w tej samej sekundzie zatrzymałem wiatrak i niestawiał kompletnie żadnego oporu. Czy wisco też działa pare sekund po zgaszeniu auta, czy odrazu "puszcza"?

Jaki kupiłeś płyn?? I przede wszystkim czy dobrze masz odpowietrzony układ ??

~~Oby nasze dzieci miały bogatych rodziców~~

Pozdrawia Elwis

E34 525tds '95 touring executive

http://stud.wsi.edu.pl/~elwis/e34bok.jpg

Opublikowano
Nie jestem pewny czy mam dobrze odpowietrzony układ, ponieważ po spuszczeniu płynu z chłodnicy i bloku weszło mi go tylko 8l :|, jak to sprawdzić?
Opublikowano
Nie jestem pewny czy mam dobrze odpowietrzony układ, ponieważ po spuszczeniu płynu z chłodnicy i bloku weszło mi go tylko 8l :|, jak to sprawdzić?

 

Na tym rysunku masz oznaczony nr 8 odpowietrznik. Odpal auto, włącz na maxa ogrzewanie i popuść delikatnie odpowietrznik. zacznie się z niego wydobywać płyn pomieszany z powietrzem. Auto musi trochę pochodzić, parę przegazówek i przytrzymaniu na obrotach... Teoretycznie odpowietrzanie jest skończone, jeżeli spod odpowietrznika wydobywa się tylko płyn. Na forum było juz masę wątków o odpowietrzaniu - napewno znajdziesz :cool2:

Oczywiście ubytek w płynie podczas odpowietrzania uzupełniaj :)

~~Oby nasze dzieci miały bogatych rodziców~~

Pozdrawia Elwis

E34 525tds '95 touring executive

http://stud.wsi.edu.pl/~elwis/e34bok.jpg

Opublikowano
Będę się z tym jeszcze bawił:), a jak myślisz Elwis, czy przy spuszczaniu płynu wyszedł napewno cały(z chłodnicy i bloku już nic się nie wylewało) :?: , bo jeśli nie to by wyjaśniało dlaczego tak mała ilość go tam weszła :?
Opublikowano
Będę się z tym jeszcze bawił:), a jak myślisz Elwis, czy przy spuszczaniu płynu wyszedł napewno cały(z chłodnicy i bloku już nic się nie wylewało) :?: , bo jeśli nie to by wyjaśniało dlaczego tak mała ilość go tam weszła :?

Jeżeli masz klimę to do twojego silnika wchodzi 11 litrów jeżli bez klimy to powinno być 10,5 litra.

Tutaj masz linka co do ilości płynów - wystarczy wpisac 7 ostatnich znaków VIN i wszystko masz:

http://www.bmw-z1.com/VIN/VINdecode-e.cgi

http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
Opublikowano
Tak o tym wiem już sprawdzałem, tylko niewiedzieć czemu weszło tylko tyle. Ale wydaje mi się że auto nie jest jeszcze dobrze odpowietrzone bo jak odkręce odpowietrznik to wylatują bulki razem z płynem. Narazie czekam na visco i auta nie ruszam bo ono też chyba padnięte :wink:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.