Skocz do zawartości

Stukanie w lewym przednim kielichu/słupku/kole?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Desperacko szukam pomocy w kwestii jw. Byłęm już u trzech 'speców od BMW' każdy chciał coś innego wymieniać: to wahacz, to amortyzator - to tych czynnościach okazało się że stukanie jest o tyle tajemnicze o ile pozostało nadal.

Jest to głuchy dźwięk dochodzący jakby zza zegarów, niesie się jakby po karoserii (słychać go o wiele bardziej wewnątrz niż z zewnątrz), czuć trochę w kierownicy. Pojawia się tylko i wyłącznie podczas dośc stanowczego ruszania/przyspieszania, a raczej tuż po przygazowaniu, gdy podczas zmiany biegu na wyższy (sprzęgło) samochód lekko nurkuje/pochyla się do przodu i wówczas słuchać takie głuche stuknięcie/szarpnięcie. Nie dzieje się to przy hamowaniu (amortyzatory też nurkują).

Wiem,nieudolnie to opisałem, ale może ktoś z Was miał podobny problem?

Opublikowano
każdy chciał coś innego wymieniać: to wahacz, to amortyzator - to tych czynnościach okazało się że stukanie jest o tyle tajemnicze o ile pozostało nadal.

 

Czy stuka przy wolnej jeździe po nierównej drodze? Jeśli tak to tuleja górnego wahacza. U mnie było podobnie z tym że przy większych prędkościach nie stukało a może nie słyszałem. Tuleje łatwo sprawdzić. Trzeba na postoju szarpać bardzo mocno kołem do przodu i do tyłu, jeśli usłyszysz jakikolwiek stuk to wymieniaj tuleję lub cały wahacz.

Opublikowano
nie, stuka niezależnie od prędkości, przy gwałtowniejszym wdepnięciu gazu (samochód przy gazie siada na tył, jak puszczasz gaz by zmienić bieg to wtedy stuka, gdy samochód nurkuje/pochyla się do przodu)
Opublikowano
nie, stuka niezależnie od prędkości, przy gwałtowniejszym wdepnięciu gazu (samochód przy gazie siada na tył, jak puszczasz gaz by zmienić bieg to wtedy stuka, gdy samochód nurkuje/pochyla się do przodu)

 

No to nie mam pomysła :/

Opublikowano

Kiedyś miałem bardzo podobny problem. Wymieniłem różne rzeczy z łożyskiem amortyzatora włącznie i nadal było to samo.

 

Pomogła wymiana lewej poduszki silnika - proponuję się przyjrzeć im z bliska, najlepiej zdemontować pojedynczo bo nie zawsze widać od razu uszkodzenia.

Coat of arms of NEPAL
Opublikowano

o! to moze byc to! bo ewidentnie ma zwiazek z wysiłkiem silnika - sprawdzę. DZIEKI!!!

BTW: droga sprawa taka naprawa?

Opublikowano
ODP: zerwane spawy od obu poduszek silnika, plus jednak tylnia mała poduszką plus łącznik elastyczny wału do wymiany. - Ot co stukało... Dzięki za pomoc!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.