Skocz do zawartości

Problemy z falowaniem obrotów i scan z komputera


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam od miesiąca walczę z usterką falowania obrotów w bmw e 46 2,0d z 2001r 136 koni .Dziś byłem na kompie i gość znalazł błędy .

27 grzałka płynu chłodzącego

114 magistrala can

38 przepływomierz masowy powietrza ( mimo błedu przepływka działa widzial to komputer )

101 kontrola ciśnienia doładowania

 

W związku z tym wyjęliśmy przepływkę i okazało się że w przepływce płytkowej w miejscu przepływu powietrza jest jakby czop z wytopionego tworzywa ,wygląda to tak jakby z tego otworku gdzie jest płytka wypłynął jakiś plastik nie wiem czy tak ma być więc wstępnie stawiamy na przepływkę .Czy ktoś może mi podać ile taka przepływaka kosztuje i czy można kupić samą przepływkę bez tej dodatkowej rury ?

Drugim winowajcą branym pod uwagę jest termostat (czujnik temperatury silnika ) .Czy czujnik może powodować falowanie obrotów ??? na kompie wyszło że temperatura silnika jest 75 stopni a wskazówka na desce stała wyrzej .

 

Czy ta przepływka będzie dobra http://www.allegro.pl/item530128480_przeplywomierz_bmw_e46_e39_e38_diesel_0928400527.html

Opublikowano
Ostatnio byl temat jakosci przeplywek dostarczanych przez "nataliafs", ludzie piszą ze są miernej jakosci. Osobiscie jezdze na przeplywce od niej juz 2 rok i sobie chwale (jeszcze dziala :D) robilem programowanie pod tą przeplywke (nowy soft dde) i smiga ladnie. Skoleii kumpel zakupil u nich przeplywke i padla po miesiacu - wiec sam stwierdz czy warto ryzykowac. Do do falowania to jesli masz to tylko na biegu jałowym - obroty z 930 spadaja na pol sekundy do ok 700 to winny bedzie EGR - co jest bezposrednio zwiazane ze sterowaniem doladowania (czyli węzykami podcisnienia). Jesli auto jezdzi dobrze mozesz sprobowac zaslepic wezyk idacy do egr i zobaczyc czy pomoze. Nalezaloby sie tez zajac innymi bledami jesli są caly czas aktywne

Xdrive

Koder

Opublikowano
Ostatnio byl temat jakosci przeplywek dostarczanych przez "nataliafs", ludzie piszą ze są miernej jakosci. Osobiscie jezdze na przeplywce od niej juz 2 rok i sobie chwale (jeszcze dziala :D) robilem programowanie pod tą przeplywke (nowy soft dde) i smiga ladnie. Skoleii kumpel zakupil u nich przeplywke i padla po miesiacu - wiec sam stwierdz czy warto ryzykowac. Do do falowania to jesli masz to tylko na biegu jałowym - obroty z 930 spadaja na pol sekundy do ok 700 to winny bedzie EGR - co jest bezposrednio zwiazane ze sterowaniem doladowania (czyli węzykami podcisnienia). Jesli auto jezdzi dobrze mozesz sprobowac zaslepic wezyk idacy do egr i zobaczyc czy pomoze. Nalezaloby sie tez zajac innymi bledami jesli są caly czas aktywne

 

Więc falowanie jest i na wolnych obrotach i w czasie jazdy czyścilem oba elektro zaworki +egr i nic to nie dało auto potrafi nawet zgasnąć w czasie jazdy czasami obroty falują na postoju np 100 w dół i wraca w dół i wraca a czasami obroty spadną tak staoi kilka sekund i powrót .Wczasie jeady kiedy obroty faluj ą czuć brak mocy .

 

Czy ktoś może mi powiedzieć jaki nr przepływki powinien być w oryginale

Opublikowano

Skoro masz błąd podgrzewacza ten 27 to go odłącz wtyczkę i masz z głowy falowanie. Zrobiłem to u siebie i jest ok. Nie faluje, ale czy tak mozna dlugo jeździc to Ci nie powiem. Ale dziwna sprawa że tej grzałki żaden mechanik nie bierze pod uwage w swoich diagnozach...

 

Przepływomierz raczej nie ma wpływu na falowanie....prędzej elektrozawory...

Opublikowano
Skoro masz błąd podgrzewacza ten 27 to go odłącz wtyczkę i masz z głowy falowanie. Zrobiłem to u siebie i jest ok. Nie faluje, ale czy tak mozna dlugo jeździc to Ci nie powiem. Ale dziwna sprawa że tej grzałki żaden mechanik nie bierze pod uwage w swoich diagnozach...

 

Przepływomierz raczej nie ma wpływu na falowanie....prędzej elektrozawory...

 

A gdzie ta wtyczka jest :jawdrop:

Opublikowano
Znalazłem temat gdzie jest ta wtyczka dziś odłącze ,nikt naprawdę nie może mnie nakierować co może być z tymi obrotami czy może broić czujnik temperatury .
Opublikowano

Odłącz wtyczkę i zobaczysz. Jak masz w środku przepalony to zmienia się opór i obroty zaczynają wariować. Wtyczka jest od przodu auta, taka okrągła, z jednej strony spłaszczona. Trzeba nacisnąć i pociągnąć do siebie.

Ja ją odpiąłem i zaizolowałem wtyczkę i wtyk.

Opublikowano
Odłącz wtyczkę i zobaczysz. Jak masz w środku przepalony to zmienia się opór i obroty zaczynają wariować. Wtyczka jest od przodu auta, taka okrągła, z jednej strony spłaszczona. Trzeba nacisnąć i pociągnąć do siebie.

Ja ją odpiąłem i zaizolowałem wtyczkę i wtyk.

 

Niestety nic to nie dało .Zastanawia mnie jeszcze czujnik temperatury z odczyyu komputera wynikało że podczas 10minutowej pracy temperatura podniosła się o 1 stopień tak było w czasie diagnostyki .Wskazywana była temperatura 74 stopnie a po 10 min 75 stopni czyli mały przyrost ,czy błędne odczyty mogą powodować falowanie w/g wskaźnika n desce temperatura była wyższa .Dodatkowo dodam że czasami auto w czasie jazdy potrafi zgasnąć po takim spadku obrotów .

Opublikowano
Koledzy dziwna sprawa byłem dziś ponownie na komputerze i od wczoraj pojawił się błąd przepływomierza ,odpiąłem z przepływki zasilanie samochód przestał falować obrotami .Następnie wsadziliśmy nową przepływkę firmy auto-log podłączyliśmy falowania brak przepływ odczytany na komputerze w granicy 8-10 ,następnie zamiana spowrotem na przepływkę niby uszkodzoną pojawił się błąd ,błąd skasowany uruchomiliśmy auto przepływ na uszkodzonej przepływce skakał od 8 do 16 .Wpieliśmy ponownie przepływkę nową przepływ na stałym poziomie 9 ,wkładamy po raz następny starą przepływkę znowy przepływ na poziomie 9 brak falowania obrotów .Ostatnia próba z uszkodzoną i nową przepływką wykonana na ciepłym silniku temperatura 89 stopni .Ostatecznie zaostawiłem na próbę nową przepływkę bo gość stawia jeszcze na czujnik temperatury że niby w czasie dogrzewania coś może błędnie odczytywać .Co o tym sądzicie o czym mogą świadczyć takie objawy ???[/img]

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.