Skocz do zawartości

Rant błotnika, nadkola sedan, kombi itd


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nie znam przyczyny a nie chcę pochopnie podejmować decyzji o sprzedaży felg 18 calowych. Do rzeczy, zauważyłem że w moim touringu końcówka rantu błotnika nadkola tylnego prawa i lewa strona jest u góry przytarta, prawdopodobnie do gołej blachy ale korozji nie zobaczyłem. Co może być przyczyną, eksploatacja czyli piasek, kamienie wyrzucane przez koło czy stosowanie felg 18 calowych? W ogóle pierwszy raz widzę taki kształt rantu nadkola, czyli zawijany do góry i zalany na pełno masą uszczelniającą. Tak jest w oryginale czy u mnie coś nie tages:

 

%5B500%3A480%5Dhttp%3A//images28.fotosik.pl/315/36f9a070e0527827.jpg

 

Dla wtajemniczonych w temat mam takie "dziwne" felgi oznaczenie RH, polerowane http://images27.fotosik.pl/314/66c55b64710b6bff.jpg a na piastę zakłada się takie dziwne plastikowe dystanse

 

http://images34.fotosik.pl/439/a25067a43fb432be.jpg

 

 

Co o tym wszystkim sadzić, bo trochę mnie to zmartwiło, gdyż trzeba będzie to zabezpieczać antykorozyjnie i nie wiem czy te felgi są winowajcą wszystkiego czy norma w eksploatacji? Opony letnie mają 225/40 ZR18 i 225/35 ZR18 VENTUS :worried:

Opublikowano

No to powinno pasować. Takie odpryski wewnątrz nadkoli na rantach tworzą się choćby od syfu lecącego z kół.

Skoro na oponach nie masz wytartych śladów od rantów, to nie wina felg 18 cali. Tym bardziej przy tak niskim profilu opony.

Zabezpiecz te wytarte ranty i śmigaj dalej.

Aha - felgi go ponownej polerki ;) Bo wyglądaja jak środek zlewozmywaka w ośroku kolonijnym ;)

Opublikowano

Aha - felgi go ponownej polerki ;) Bo wyglądaja jak środek zlewozmywaka w ośroku kolonijnym ;)

 

:twisted2: Są nie umyte bo cały syf z drogi został na nich, czyli cholerna sól, a u mnie wgórach mróz więc nie było kiedy pucować :wink:

 

Powiedz mi czy taki kształt błotnika nadkola ma BMW e46, bo jeszcze się nie spotkałem z takim opracowaniem zwyle to było podwinięcie pod kątem 90 stopni i tyle. Zresztą z przodu są w ogóle podgięte a pod tym osłona plastikowa. Jak tam leje się woda to nie będzie gniło? :?:

Opublikowano

Wodę możesz lać wszędzie, oprócz środka kabiny oczywiście.

A felgi zacne, podobają mi się.

  • 3 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Kupując Styling 135 wcale nie musisz z tyłu zakładać szerszych felg (8,5") z ET50. Możesz założyć wszystkie cztery o szerokości 8" i ET47, wtedy będziesz mógł na wszystkie założyć gumy 225/40. Na te szersze z ET50 musiałbyś założyć szersze i niższe kapcie czyli 255/35 a to obniżyłoby znacznie komfort i zapewne podniosło spalanie. Nawet na tabliczce przy drzwiach jest napisane, że mogą być wszystkie 225/40 ;) Wiem, że to nie odpowiedź na Twoje pytanie ale tak tylko w celach informacyjnych napisałem :P
Opublikowano
Kupując Styling 135 wcale nie musisz z tyłu zakładać szerszych felg (8,5") z ET50. Możesz założyć wszystkie cztery o szerokości 8" i ET47, wtedy będziesz mógł na wszystkie założyć gumy 225/40. Na te szersze z ET50 musiałbyś założyć szersze i niższe kapcie czyli 255/35 a to obniżyłoby znacznie komfort i zapewne podniosło spalanie. Nawet na tabliczce przy drzwiach jest napisane, że mogą być wszystkie 225/40 ;) Wiem, że to nie odpowiedź na Twoje pytanie ale tak tylko w celach informacyjnych napisałem :P

 

Dzięki za odpowiedż jak najbardziej pomocną, mam opony na tych fegach polerowanych z ET35 225/40 i z tyłu 255/35 ,więc teraz wiem dlaczego komfort się pogorszył wraz z przekroczeniem granicy DE/PL :mrgreen: A ty jak odczuwasz jazdę na tych swoich felgach w polskich warunkach, bo zastanawiam się czy nie sprzedać całości z oponami i kupić 17 cali :liar:

 

Acha, czy pierścienie centrujące trzeba zakładać na felgi Styling 135? Jeśli nie to "pogonie" je razem z fegami polerowanymi.

Opublikowano

co do tego czy potrzebujesz pierścienie

 

służą one do tego aby dopasować felgę z większym otworem centrującym na piastę mniejszego rozmiaru, jezeli będziesz miał felgę z modelu e46 nie będziesz potrzebował pierścieni chyba że ktoś rozwiercił wcześniej otwór

 

a możesz zrobić z nimi co chcesz dać albo zostawić bo są to groszowe sprawy, za komplet zapłaciłem 16 zł

........srebrne beem wjeżdża na teren........
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

kolego zent na tyle miałeś 255/35/18 et35 ?? bo wcześniej doczytałem Opony letnie mają 225/40 ZR18 i 225/35 ZR18 VENTUS

cyknij fotkę jak to teraz wypełnia nadkole z tyłu bo sam nie wiem co w końcu brać.. :D :D

Opublikowano
kolego zent na tyle miałeś 255/35/18 et35 ?? bo wcześniej doczytałem Opony letnie mają 225/40 ZR18 i 225/35 ZR18 VENTUS

cyknij fotkę jak to teraz wypełnia nadkole z tyłu bo sam nie wiem co w końcu brać.. :D :D

 

 

Chętnie bym to uczynił, ale już założyłem te opony na felgi oryginalne, Styling 135 M Doppelspeiche.

Opublikowano
..i pisałeś,że tamte delikatnie z tyłu obcierały ale czy to było czuć i słychać w czasie jazdy w 5 osób czy tylko widać delikatne ślady???
Opublikowano
..i pisałeś,że tamte delikatnie z tyłu obcierały ale czy to było czuć i słychać w czasie jazdy w 5 osób czy tylko widać delikatne ślady???

 

Wiesz, to były moje przypuszczenia, ale wpadłem na nie dopiero teraz, jak już opon na samochodzie nie miałem. Wracałem na nich z DE zaraz po zakupie (jedna osoba na pokładzie, bez bagażu) i nie słyszałem obtarć. Zresztą są delikatne na rancie od wewnątrz, na szczycie (rys na początku post), wiec wątpię że powstały od kamieni.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.