Skocz do zawartości

rozładowanie akumulatora podczas zimowej przerwy w jeździe


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie mam pytanie ile wytrzymuje akumulator gdy wasze BMW

stoją nie uruchamiane przez długi czas ...np ZIMA

moja po ok dwóch tygodniach nie odpali . Mam nowy akumulator

orginał BMW 90 ah . Ijeszcze jedno czy odpinacie akumulator instalalacji

podczas ładowania

Opublikowano

Będziesz miał porównanie - mój stary akumulator (74Ah) , którego jeszcze używam (bo nowy już czeka) zachowywał się tak:

 

- latem 2007 kompletnie osłabł po trzytygodniowym postoju, a podczas snu zimowego 2007/2008 padł po 1,5 tygodnia postoju (tzn. był już kłopot z uruchomieniem, a nawet otwieraniem drzwi).

 

Po tym, gdy rok temu przeprowadziłem na nim "kurację odmładzającą" (czyli uzupełnienie poziomu elektrolitu i porządne naładowanie w ciepłym pomieszczeniu) sytuacja znacząco poprawiła się, bo ten sam akumulator przez cały kolejny rok zachowywał się tak, że np.:

 

- jesienią 2008 wytrzymał bez problemu nawet miesiąc postoju, po czym zakręcił rozrusznikiem jakby nigdy nic, natomiast podczas obecnego snu zimowego, w grudniu 2008 bez problemów uruchomiłem autko po trzytygodniowym postoju (choć delikatne osłabienie już było wyczuwalne - jednak nie wpływało to na skuteczność przy uruchomieniu).

 

Jeżeli chodzi o ładowanie, to przeglądnij instrukcję obsługi. Zwykle zaleca się odłączenie akumulatora, lub wykorzystanie plusowego złącza pod maską (nie wiem, czy w 540i E39 też ono tam jest) - wtedy oczywiście nie odłącza się ładowanego akumulatora.

Sam, jako że jeżeli już mam potrzebę ładowania akumulatora, to jest to właśnie zimą po postoju ponad 30dni, to odłączam akumulator, bo po prostu biorę go do ciepłego pomieszczenia na czas ładowania.

 

W Twoim przypadku, gdy przedtem np. miałeś krótkie trasy, nie dziwi mnie jakoś bardzo, że akumulator padł po dwóch tygodniach postoju zimą (zwłaszcza, że pobór prądu na postoju masz na pewno większy niż ja).

W moim przypadku jest tak, że jak już wyjadę z garażu, to jadę 200km.

 

pozdrawiam.

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.