Skocz do zawartości

Jest ciepło, ustawione na 18 stopni a prawa strona grzeje ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jeszcze nie uporałem się z hamulcami, a siadło ustawienie ogrzewania i wietrzenia :cry: .

Dokładnie wygląda to tak:

Prawa strona grzeje cały czas, tzn mimo ustawienia temperatury prawej strony na 18 stopni (jak ustawie na max prawą stronę grzeje jeszcze mocniej) i mimo ustawienia na 18 stopni lewej strony na kliku. Klik przy 18 stopniach ponoć włącza max chłodzenie niezależnie od ustawienia na drugiej stronie.

Ciepłe powietrze leci z wylotów na szybę i nogi.

Ciepłe leci także jak mam włączoną klimę.

Co się mogło zepsuć?

Elektrozawór?

O elektrozaworach e e38 było na forum, czy w e34 też są 2 i da się je naprawić?

Ile kosztują nowe?

Duzo roboty z wymianą?

A może regulacja siadła- ten potencjometr na desce rozdzoelczej.

Czy to coś poważniejszego?

Wiem, że elektrozawory często siadają zimą, ale latem?

A jak nie elektrozawór to co?

Są tam jakieś klapki od ciepłego powietrza?

Proszę o pomoc i z góry dziękuje za rady.

pozdro damp

Moje BMW e38 728iA '95

moje byłe BMW e34 525i '93

e60 520i Tata

e87 120i Mama

http://www.damp479.bravehost.com

Jeżeli się nie otwiera spróbuj jutro :)

Opublikowano
moim zdaniem to elektrozawór podjedź do elektryka niech ci sprawdzi. miałem kiedyś podobny problem, cały czas gorące powietrze wymieniłem elektrozawór i jest bajkowo mam zimne powietrze bo przedtem to miałem wrzątek :oops:

Mrówa


Harce na gitarce oraz speed

Opublikowano

A ja znalazlem w instrukcji do E34 taka adnotacje:

 

"Pokretlo temperatury strony lewej/prawej - prawa pozycja skrajna (opor) - ogrzewanie maksymalne, regulacja temperatury wylaczona (zarazem pozycja awaryjna w razie usterki w elektronicznej regulacji temperatury).

BMW - Bedziesz Mial Wrazenia

Pozdrawiam

Reaven

Opublikowano
U mnie z kolei złamała się jedna iglica w elektrozaworze i cóż do wymiany :(
...
Opublikowano

Jak je wyciągnąć ?

Ile ewentualnie kosztuje nowy elektrozawór ?

Czy dam radę sam wymienić, naprawić ?

U mnie chyba walnięty jest jeden skoro tylko pasażera grzeje cały czas.

A

pozdro damp

Moje BMW e38 728iA '95

moje byłe BMW e34 525i '93

e60 520i Tata

e87 120i Mama

http://www.damp479.bravehost.com

Jeżeli się nie otwiera spróbuj jutro :)

Opublikowano

Jak bys poczytal link powyzej to bys znalazl :wink:

 

Sebast - BMW Klub Polska

Moderator

 

 

Dołączył: 28 Kwi 2004

Posty: 1959

Skąd: Sosnowiec (Śląskie)

Moje BMW: E38 735iL

 

PostWysłany: Czw Paź 21, 2004 5:55 am Temat postu: Odpowiedz z cytatem

saintman napisał:

 

No wlasnie... czy ktos wie ile taki elektrozawor kosztuje?

Przepraszam, ze sie powtarzam - o to samo pytalem w innym poscie, ale ten poswiecony jest konkretnie modelowi E34, ktory posiadam.

 

W Twoim przypadku w zależności od rocznika 607zł. (od 3/1988) lub 868 zł. (do 3/1988) - w ASO.

_________________

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td. Obecnie E38 735iL + LPG (wtrysk) oraz ... Toyota RAV4

Moje byłe i obecne pojazdy ...

(Systemy nawigacji i audio do BMW E38/39/46, X5)

Powrót do góry

Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Numer Gadu-Gadu

BMW - Bedziesz Mial Wrazenia

Pozdrawiam

Reaven

Opublikowano
Nowy kosztuje ok 600 zł (do E-34) Pytałem w Fusie
...
Opublikowano
W elektrozaworach często pęka - lamie się iglica. Wystarczy wyjąć te zawory z samochodu. Trochę płynu można stracić. Rozebranie tych zaworków na części niepodzielne - jest proste. Każdy sobie z tym poradzi. Iglicę wystarczy skleić jakimś cyjanoakrylowym klejem (kropelka lub ...). Ja kleiłem iglicę dwa lata temu. Działa do tej pory. Demontaż, rozbiórka, naprawa, montaż - zajmie max 2 godziny, a 600 zł zostaje w kieszeni.
Pozdrawiam, Michał
Opublikowano (edytowane)

A jak zdjąć tą czarną przykrywkę przykrywającą zaworki nie urywając niczego?

Może ktoś opisałby procedurę rozbierania zaworków?

Ducat może opisałbyś dokładnie jak to zrobić z tą iglicą?

Edytowane przez damp

pozdro damp

Moje BMW e38 728iA '95

moje byłe BMW e34 525i '93

e60 520i Tata

e87 120i Mama

http://www.damp479.bravehost.com

Jeżeli się nie otwiera spróbuj jutro :)

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Sprawdź też cewki elektrozaworów. Jeśli któraś jest "be" to daj je do przewinięcia. Niedawno o tym pisałem: :search: "elektrozawory"

W zasadzie działania nie ma różnicy E38 czy E34.

UIHZ9556.JPG

Opublikowano

Ducat może opisałbyś dokładnie jak to zrobić z tą iglicą?

 

Kurcze, nie pamiętam jakie i ile tam było srób, ale uwierz mi, że jest to bardzo proste.

 

trzeba wymontować te zawory (chyba 4 śróby), odłączyć przewody cieczy chłodzącej, unieść je maxymalnie do góry i zacisnąć czymś, żeby płyn nie wyciekł, odpinamy jeszcze wtyczkę elektryki. Wymontowane elektrozawory zabiearmy sobie w wygodne miejsce. Kładziemy utrojstwo na stole. Przyglądamy mu się ile jest tam wkrętów. Odkręcamy je wszystkie, tym samym dostajemy się do środka tych zaworków. Są to dwa cylinderki, w których są stożkowate zawory zakończone iglicą, która utrzymuje je w odpowiedniej pozycji no i oczywiście dociska (zamyka dopływ gorącego płynu do nagrzewnicy), gdy chcesz żeby nie grzało. Prawdopodobnie gdy rozbierzesz te zawory, okaże się, że jeden z nich stoi w poprzek, i nigdy się nie zamyka z powodu złamanej iglicy. Wyjmij ten stożek, poszukaj iglicy. Przyklej starannie np. kropelką tą iglicę i wszystko ładnie zamontuj. Pamiętaj, żeby zawory były ustawione pionowo, inaczej przy skręcaniu całości możesz uszkodzić iglicę. Po operacji zakładasz te zawory do samochodu, Znów 4 śróby, przewody płynu chłodniczego (nie pomyl stron!) wtyk elktryki. To wszystko. Przepraszam, że może mało jasno i ogólnikowo, ale robiłem to dwa lata temu i zbytnio nie przywiązywałem uwagi do całęj procedury, gdyż w gruncie rzeczy jest ona mniej skoplikowana niż wymiana np. świec, albo klocków hamulcowych. Na pewno sobie poradzisz.

Pozdrawiam, Michał
Opublikowano

Więc niestety u mnie poważniejsza awaria zaworków :( .

Skruszały gumki i płyn dostał się do cewki, która się spaliła i złamała przy próbie rozebrania.

Zaworki więc kupiłem używane i już zamontowałem :) .

 

ducat dzięki za pomoc :)

pozdro damp

Moje BMW e38 728iA '95

moje byłe BMW e34 525i '93

e60 520i Tata

e87 120i Mama

http://www.damp479.bravehost.com

Jeżeli się nie otwiera spróbuj jutro :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.