Skocz do zawartości

320i Długie nagrzewanie silnika, słaby "gorący nawiew V


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam ciekawy, denerwujący problem. Denerwujący z racji obecnych mrozów.

2 miesiące temu wymieniłem pompe wody (DOLZ), visco (HELLA) oraz termostat (WAHLER 92C), gdyż miałem problem z przegrzewaniem silnika na wyższych prędkościach (od 80 powyżej). Problem całkowicie ustąpił, wskazówka stoi elegancko na środku i ani drgie, nawet przy jeździe 180 km/h (raz mi się to udało tylko w celu sprawdzenia całego chłodzenia).

Jednak przez cały czas, również przed wymianą tych elementów, miałem i mam problem z bardzo wolnym nagrzewaniem się mojego silnika (M52B20 z 1 vanosem) oraz nagrzewaniem kabiny. Wczoraj i dzisiaj doszło do tego że nawet po przejechaniu 12 km i włączeniu gorącego nadmuchu na szybę, nie zszedł szron z szyby - od wewnątrz!!!

Wczoraj stałem pod hipermarketem, czekałem na żonę, miałem w środku moją córeczkę (która nota bene dzisiaj ma swoje 4 urodziny), przez ponad 15 minut pracy silnika na luzie przez gazowania, osiągnął temperature około 3/4 do kreski pionowej.

- kiedy silnik się nagrzewa czuć wyraźnie powoli nagrzewające się, równocześnie, nagrzewanie kabiny.

- kiedy silnik się rozgrzeje do właściwej temperatury to leci pod ręką ciepłe powietrze, czasami nawet bardzo ciepłe, jednak jak widać nie wystarczające

- miałem wcześniej sedana, w którym silnik rozgrzewał się nawet po 3,5 km jazdy po mieście (około 7 skrzyżowań), teraz rozgrzewa się mój touring po około 7-10km, przy czym wskazówka długo stoi dopiero za niebieskim polem, na niebieskim raczej szybko się porusza.

- po podłączeniu do komputera wszystko jest OK, żadnych błędów

- żadnych wycieków w kabinie

- układ raczej dobrze odpowietrzony

- ciężko mi stwierdzić czy ubywa płynu od chłodnicy bo wlałem poprzedni spowrotem i po miesiącu musiałem dolać około 1L po "ułożeniu się" płynu, czy raczej dokładnym samoistnym odpowietrzeniu

- wydaje mi się że chłodnica od spodu naczynka wyrównawczego czasami ma mokro.

- auto nie ma rynny za zderzakiem, przed silnikiem (piszę o tym , gdyż w sedanie miałem klime i tam była taka duża plastikowa zabudowa "rynna").

- no i chyba najważniejsze - auto nie ma klimy, tylko zwykły nawiew. Dmuchawa daje dobrze, a przy elektrozaworze oba węże są wyraźnie ciepłe - nie są "parząco gorące" przy rozgrzanym silniku.

Silnik sie nie przegrzewa, pracuje równo i cicho, ma "pełne" przyśpieszenie.

 

POMÓZCIE PROSZE :(

 

I jeszcze o visco pare słów... czytałem kiedyś że VISCO na zimnym silniku nie powinno się obracać. Hmmm..... w sedanie miałem visco napewno OK, a na zimnym silniku działało szybko, teraz przed wymianą, oryginalne lekko już niedomagające visco także pracowało szybko na zimnym silniku, a po wymianie na oryginalne HELLA, także kręci się szybko na zimnym silniku i podczas mrozu!

Wątpie w takim razie w teorię stojącego visco, ale wątpie też troche w moje 3 visco z którymi miałem/mam do czynienia.

Przed montażem postawiłem je prosto i tak stało przynajmniej 1 godzinę, w/g zaleceń na forach bmw oraz mercedesa.

Co o tym sądzicie? Jak jest u Was?

Opublikowano

Witam

...co do sprzęgła wentylatora,czyli wiska...głupoty ktoś pisał.Sprzęgło lepkościowe wentylatora należy wymienić,jeżeli uległa zatarciu jego piasta-wtedy NIE MOŻNA OBRÓCIĆ WENTYLATORA PO UNIERUCHOMIENIU SILNIKA lub wentylator obraca się z DUŻYM OPOREM.Ponadto sprzęgło należy wymienić wówczas,gdy luzy promieniowe i osiowe przekroczą 0,6 mm oraz w razie wycieku oleju z tegoż sprzęgła.

...wracając do nagrzewania się Twojego auta,to proponuję jeszcze sprawdzić...ów wspomniany elektrozawór,który steruje cyrkulacją płynu w nagrzewnicy.Najlepiej go wymienić,takie jest moje zdanie.Poza tym termostat polecam tylko i wyłącznie oryginalny...może i kosztuje sporo,ale przynajmniej jest gwarancja,że działa tak jak powinien.Bo to,że wskazówka temperatury pokazuje takie wariacje,to jest tylko wina termostatu.Pozdrawiam.

KTO SZYBKO JEDZIE, TEGO WOLNO NIOSĄ !!!

http://img529.imageshack.us/img529/5021/qqqwr.jpg

Opublikowano
Witam

...wracając do nagrzewania się Twojego auta,to proponuję jeszcze sprawdzić...ów wspomniany elektrozawór,który steruje cyrkulacją płynu w nagrzewnicy.Najlepiej go wymienić,takie jest moje zdanie.Poza tym termostat polecam tylko i wyłącznie oryginalny...może i kosztuje sporo,ale przynajmniej jest gwarancja,że działa tak jak powinien.Bo to,że wskazówka temperatury pokazuje takie wariacje,to jest tylko wina termostatu.Pozdrawiam.

 

Co do termostatu, to kupiłem WAHLER dokładnie taki jak wchodzi na pierwszy montaż. Wyciągając poprzedni wcale się nie zdziwiłem że wkładam IDENTYCZNY, te same oznaczenia, kształ, numery itepe.

Podczas jego wymiany okazało się że stara uszczelka jest do kitu, i z braku oryginalnej (wymiana o 18 wieczór) musiałem uszczelnić na silikon.

Termostat wydaje mi się że działa ok, gdyż podczas jazdy czuć jego otwieranie - nagle bije mocny napływ powietrza ciepłego, tak co pare minut jazdy przy mojej umiarkowanej jeździe.

Chociaż w sedanie nie pamiętam żeby był taki efekt. Kurcze nie mam możliwości sprawdzenia u innych....... tylko forum mi zostało.

Opublikowano

Powiem Ci tak moja bunia 320i nagrzewa sie w tych temp po okolo 3-4km ALE gdy mam wyłaczone grzanie w samochodzie.Natomiast jezeli chce jechac z grzaniem to czas sie wydłuza do ok 6-7km zalezy czy sie stoi w korkach czy nie :)

I jeszcze jedno 6 garowca jest trundniej zagrzac niz 4 gary :ma

Opublikowano
...może mimo pozornie odpowietrzonego układu,nadal gdzieś jeszcze tkwi powietrze?...może nagrzewnica zaszlamiona,bo któryś ,,mądry" właściciel przed Tobą lał wodę do układu?

KTO SZYBKO JEDZIE, TEGO WOLNO NIOSĄ !!!

http://img529.imageshack.us/img529/5021/qqqwr.jpg

Opublikowano

:D sto lat .... dla córeczki :)

 

Szybka naprawa: włącz obieg wewnętrzny powietrza dopóki silnik nie nagrzewa się, lub termostat nie otworzy się.

 

Naprawa ogólna: elektrozawór,który steruje cyrkulacją płynu w nagrzewnicy. Jeśli nie działa lub nie jest sterowany odpowiednio, to właśnie efekt nagrzewania jest ...kiepski bo min. ilość ciepłego płynu przepuszcza.

Uzależniony od 325iC

Zakochany w żonie

.....ja też jeżdżę E30 z wyboru!

Opublikowano

z "sam naprawiam" mamy coś takiego:

 

 

http://farm2.static.flickr.com/1079/3171585122_2a9f42086e.jpg

 

Czy ktoś wie w którym miejscu jest ten zawór?

Opublikowano
z "sam naprawiam" mamy coś takiego:

http://farm2.static.flickr.com/1079/3171585122_2a9f42086e.jpg

Czy ktoś wie w którym miejscu jest ten zawór?

 

 

Co do książki.... termostat nowy, poprzedni był też ok bo go gotowałem i otworzył się i zamknął płynnie. Płynu mam stan właściwy.

Odpowietrzenie nagrzewnicy ! to jest ciekawostka!

Dzisiaj wyczytałem w service manual, że podczas wolnego zalewania układu chłodzenia należy przekręcić pokrętła na GORĄCO, a zarazem potem .... włączyć stacyjkę w pozycję 1 (czyli dopiero to ostatnie uaktywnia pracę elektrozaworu.....). No ale auto się nie przegrzewa, a

 

Jeszcze dzisiaj wpadło mi do głowy coś , czytając manuala. Napisano tam że płyn chłodzący powinien być nie starszy niż 2 lata, nigdy nie wolno wlewać ponownie tego samego płynu jeśli był używany z uszkodzonymi elementami , tu np. pompą wody. No i jeszcze jedno..... ssprawdziłem aerometrem że mój płyn wytrzymuje -40 !!! Dolałem 2 L wody destylowanej i nic się nie zmieniło - być może mam stary koncentrat? I to on powoduje niedogrzenie układu?

 

Zawór ogrzewania to jeśli się nie mylę, inaczej ZAWÓR WODY (WATER VALVE) i jest to tzw. elektrozawór umieszczony tuż obok bendixu hamulcow.

 

Co do nagrzewania silnika w 3-4km.... weź tu w taki mróz i śnieg jedź przez miasto z zaszronionymi szybami itepe. masakra.

 

 

Do PSZCZOLEK90 : przy klimie jest specjalny przycisk, a przy braku klimy nie ma tego przycisku, pewnie ktoras z opcji nadmuchu dziala tylko w zamknietym obiegu ? Moze ta " na twarz" ?

Opublikowano
No własnie nie mam klimy i nie wiem jak zrobic zeby był obieg zamkniety zeby podczas jazdy silnik mógł mi sie zagrzac :duh:

 

Wyłączyć nadmuch :)

Opublikowano
Nadmuch czy pokrętło temperatury ?

pokrętło od temperatury,mozna usłyszeć kiedy zaczyna pracować elektrozawór od nagrzewnicy(pukanie za zegarami).

A little piece of heaven in my hands
Opublikowano
To było bardziej sprostowanie wypowiedzi kolegi niż pytanie :cool2:

tak też mi się wydawało :D

A little piece of heaven in my hands
Opublikowano
Zawór ogrzewania to jeśli się nie mylę, inaczej ZAWÓR WODY (WATER VALVE) i jest to tzw. elektrozawór umieszczony tuż obok bendixu hamulcow.

Dokładnie o to chodzi,element numer jeden na poniższym schemacie

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img201.imageshack.us/img201/2627/mtu0mze2x3aov8.png

Obowiązkowo nowy,choć cena spora...chyba że w ostateczności sprawną używkę z jakiegoś rozbitka ze szrotu...ważne by oryginał.Pozdrawiam.

KTO SZYBKO JEDZIE, TEGO WOLNO NIOSĄ !!!

http://img529.imageshack.us/img529/5021/qqqwr.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.