Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam konkretne pytanie i proszę o konkretną odpowiedź,

 

kiedy rozpędzam się na 3 biegu do 4tys. (może 4300) to zaczyna pojawiać się za mną chmura czarnego dymu

 

czy to normalne ? czy jak depnę do 4tys. albo do odcięcia to powinien dymić ?

 

czasem jak się wyprzedza bardzo dynamicznie to przeciągnie się go troszkę wyżej, wtedy dymi .... dramat i wstyd :-(

 

 

tylko bez narzekania że diesla się nie kręci do tyle obr. itp. bo o tym wiem :-) ale muszę wiedzieć czy wszystko jest OK czy może któryś wtrysk leje

 

poniżej tych obrotów nic nie szwankuje i auto jeździ idealnie,

Opublikowano

Ale jest to chmura, jak "pufniecię" czyli chwilowo, czy ciągnie się cały czas ?

Samochód ma zrobiony chip/sterownik ?

 

Może być dużo powodów, od zapchanego filtra powietrza, poprzez zatkany separator oleju, brudne zawory EGR, czy lejące wtryski.... Też duze znaczenie ma paliwo, czy nawet intercooler (zaolejony w środku).

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Opublikowano
Ale jest to chmura, jak "pufniecię" czyli chwilowo, czy ciągnie się cały czas ?

Samochód ma zrobiony chip/sterownik ?

 

Może być dużo powodów, od zapchanego filtra powietrza, poprzez zatkany separator oleju, brudne zawory EGR, czy lejące wtryski.... Też duze znaczenie ma paliwo, czy nawet intercooler (zaolejony w środku).

Wydaje mi się że szukasz dziury w całym, co to za diesel który przy prawdopodobnym przebiegu 200-300kkm nie zadymi na czarno od 4000RPM jak mu dasz gaz w podłogę? Kolega pisze że poniżej tych obrotów nie dymi czyli na moje oko wszystko jest ok.

pozdro

Nadszedł już ten czas Ty dobrze o tym wiesz.

Bierz ile chcesz, tylko zaloguj się - WWW.OTWARTAPESTKA.INFO :)

Opublikowano

erg czyszczony,

filtr powietrza nowy,

separator oleju nowy,

 

nie jest to chwilowe (kłębek) tylko przy wysokich obrotach ciągle leci sporo czarnego dymu,

 

auto nie ma chipa

przebieg 190tys 100%

 

zostają zaworki od turbo (proszę o potwierdzenie czy opłaca się to czyścić)

oraz wtryski (rozumiem że lejący wtrysk wyjdzie na komputerze ?)

Opublikowano

ps. generalnie chodzi mi o relację kogoś, kto ma 330d albo 530d...

 

czy przy odcięciu auto dymi, bo bardzo prawdopodobne że jest to normalne

 

wszystkie wykresy z hamowni kończą się przy ok. 4300obr/min. więc może tam jest odcięcie ?

Opublikowano
Ale jest to chmura, jak "pufniecię" czyli chwilowo, czy ciągnie się cały czas ?

Samochód ma zrobiony chip/sterownik ?

 

Może być dużo powodów, od zapchanego filtra powietrza, poprzez zatkany separator oleju, brudne zawory EGR, czy lejące wtryski.... Też duze znaczenie ma paliwo, czy nawet intercooler (zaolejony w środku).

Wydaje mi się że szukasz dziury w całym, co to za diesel który przy prawdopodobnym przebiegu 200-300kkm nie zadymi na czarno od 4000RPM jak mu dasz gaz w podłogę? Kolega pisze że poniżej tych obrotów nie dymi czyli na moje oko wszystko jest ok.

pozdro

 

Moje auto nie dymi, ale chmurę puści. Dlatego wiem co kolegę niepokoi.

 

 

A jak spalanie ?

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Opublikowano

Moje auto nie dymi, ale chmurę puści. Dlatego wiem co kolegę niepokoi.

 

 

A jak spalanie ?

 

pali jak 126p ;-)

 

mierzone 6,8

komputer 5,8

 

cykl mieszany (jestem oszczędny ;-)

Opublikowano

Moje auto nie dymi, ale chmurę puści. Dlatego wiem co kolegę niepokoi.

 

 

A jak spalanie ?

 

pali jak 126p ;-)

 

mierzone 6,8

komputer 5,8

 

cykl mieszany (jestem oszczędny ;-)

 

Chyba jezdzisz obwodnicą 90 km/h :D Rozumiem że manual 184 KM ? Nalej porządnego paliwa, dodatek STP i zmień filtr paliwa.

Jak nie pomoże , oddaj na złom :norty:

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Opublikowano

 

Chyba jezdzisz obwodnicą 90 km/h :D Rozumiem że manual 184 KM ? Nalej porządnego paliwa, dodatek STP i zmień filtr paliwa.

Jak nie pomoże , oddaj na złom :norty:

 

jeżdżę oszczędnie ale dynamicznie,

ze spalania jestem baaaaaardzo zadowolony,

 

zmienię filtr, jak nic nie zmieni to na złom i do salonu.... podobno jest teraz tanio ;-)

Opublikowano

Ja mam ponad 300k manual 184km. srednie spalanie 6,7l w cyklu mieszanym. Jezdze oszczednie ale lubie wcisnac.

Pusci dymka ale jak ciagne do 4500 i tylko na poczatku tak jakby wydmuchal jakies opary zalegajace w tlumiku i pozniej juz gitara, nie dymi.

Opublikowano
U mnie też zdarza się zostawić chmurę za sobą przy wysokich obrotach, zjawisko występuje znacznie rzadziej niż przed zmianą odmy. Stałe, dymienie zauważyłem na autostradzie przy prędkości 220km/h. U mnie od 220 wyraźnie czuć że załamują sie charakterystyki momentu i koników, tak że dalsze wciskanie gazu nie przynosi rezultatów poza zwiększaniem spalania i wyraźnym dymieniem :)
Opublikowano
no ja też ma chipsa w aucie i puści bąka a potem już nic nie dymi jak mu wstawiam ostro ale żeby 4000 rmp przekraczać to raczej mi się nie zdarza chyba nie ma sensu większego, ale fakt z virusem to jakoś tak lekko na te obroty wchodzi :)
Le Mans winners 2006 2007 2008 R10tdi :) 2009 908 HDI :) 2010 R15 TDI ;)no cóż trzeba wiedzieć gdzie leży przyszłość motoryzacji :) TDI
Opublikowano

u mnie podobnie , przy mocnym przyśpieszaniu zadymi ale jest to chwilowe

 

widziałem nówki disle z salonu które tak samo robią wiec ja się niczym nie martwie

 

disle tak mają

była E36 1.8i , 1992r

jest E46 330 xd 204 PS

Opublikowano
u mnie podobnie , przy mocnym przyśpieszaniu zadymi ale jest to chwilowe

 

widziałem nówki disle z salonu które tak samo robią wiec ja się niczym nie martwie

 

disle tak mają

 

i na tym zakończmy :-)

 

dzisiaj zrobiłem testy,

 

faktycznie, jak autem jeździ się ekonomicznie to zbierają się jakieś pozostałości w układzie wydechowym albo kolektorach

 

po depnięciu zadymi, jeszcze raz to samo.... coś tam jeszcze wyrzuci czarnego, a potem idzie i tylko czyste spaliny lecą...

 

tak że to tylko moje przewrażliwienie,... a przecież to jednak diesel ;-)

Opublikowano

Koniec? Dopiero początek Nowego Roku i przyjemności jazdy BMW :)

 

Moje 530 spala 7 średnio. Dymi przy przyśpieszeniu ale nie przy stałych obrotach (wysokich lub niskich). Mam 220k na liczniku. Jechał Ktoś za mną i kręcił film z głosem z mojej komórki - gdzie mówiłem co robiłem i nagrałem również wskaźnik chwilowego zużycia paliwa podczas jazdy.

 

Wnioski:

 

1. komputer daje b. bogatą mieszankę kiedy przyśpieszam - stąd dym i max chwilowego zużycia paliwa.

2. przy braku przyśpieszeniu, komputer optymalizuje mieszankę (przy włączonym tempomacie) i brak jest dymu.

 

Wszystko w porządku z Twoim autem MarekBMW!

 

Szerokiej drogi i rzadkich tankowań w 2009r!

Uzależniony od 325iC

Zakochany w żonie

.....ja też jeżdżę E30 z wyboru!

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

wrócę do tematu :-)

 

czasami niesłusznie rezygnujemy z rozwiązania tematu tłumacząc sobie że może tak ma być ,... albo boimy się kosztów (np. wtryski)

 

a jednak czasami trzeba szukać ;-)

 

ostatnio przy zmianie oleju oglądnąłem dokładnie silnik od spodu i znalazłem malutki, cieniutki wężyk (prawdopodobnie podciśnienie do turbo albo coś podobnego)

naprawiłem nieszczelność,..... i...

 

ile bym nie deptał do odcięcia nic, a nic nie zakopci ! szok,... jeździ jak benzynka :-) czyściutko ... już nie boję się depnąć jak ktoś jedzie za mną :8)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

nie masz przez przypadek zdjecia tego wezyka? dziurawy byl?

 

dymienie jest jedyna rzecza ktora mi nie pasuj w mojej buni, mi dymi kiedy wcisne pedal mocniej w kierunku podlogi, tylko przez chwile, pozniej juz jest ok

 

wiem, ze diesel bedzie dymil, ale u mnie dymu jest wg mnie zbyt duzo

 

oleju nie bierze w sposob zauwazalny, po 18k km nie zauwazylem ubytku, nie musialem dolewac

 

pozdr

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano

miałem identyczny przypadek

 

pod autem na wysokości łączenia kolumny kierowniczej z maglownicą schodzą się dwa czarne wężyki i na trójniku przechodzą w jeden jaśniejszy który idzie w kierunku silnika (prawdopodobnie do podciśnienia, na zaworki od turbo albo ERG)

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
ile bym nie deptał do odcięcia nic, a nic nie zakopci ! szok,... jeździ jak benzynka :-) czyściutko ... już nie boję się depnąć jak ktoś jedzie za mną :8)

 

A gdy depniesz porzadnie podczas postoju auta (przy temperaturze roboczej silnika, gwaltowne, pelne wcisniecie pedalu gazu - skok obrotow powiedzmy z 2k do 4k) - to auto wtedy tez w ogole nie "pusci dymka"?

"Kiedy rozum śpi, budzą się demony" - Francisco Goya


Pozdrawiam

Opublikowano
Na postoju, przy przygazówkach tym bardziej nie powinien przydymić, gdyż silnik nie jest obciążony. Tylko górskie powietrze :)
Opublikowano
Na postoju, przy przygazówkach tym bardziej nie powinien przydymić, gdyż silnik nie jest obciążony. Tylko górskie powietrze :)

 

zgadzam się z Przedmówcą :-)

 

auto wyrzuca po prostu spaliny, nie ma żadnej sadzy ani czarnego dymu, zupełnie jak bym nie maił diesla :-)

 

ps. kiedyś, kiedy autko mi kopciło wyczyściłem ERG, w kolektorze wydechowym było sporo sadzy ! myślałem że tak ma być w dieslu,.... po przegazowaniu auto wyrzucało sadzę która zbierała się w kolektorze wydechowym oraz za pewne w tłumikach,.... teraz nic nie kopci.

 

uważam, że to naprawdę ważne, bo w końcu mogę pociągnąć go do 3,500 obrotów wymijając benzyniaka i nie wstydzę się za markę BMW ;-)

Opublikowano
Jak rozumieć pyszczenie dymu, chmury przy pierwszej fazie rozpedzania , potem już bezdymnie ? Nie jest to zasłona dymna, tylko raczej "kurz".

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.