Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mam m20b25 z lpg i niedawno mialem strzala po ktorym silnik przestal pracowac na jednym cylindrze, niskie obroty, brak mocy, zmiana biegow na aut. do 2 biegu. Trudno, czasami ma sie pecha :/. Odstawilem do (mechanika). Zaczela sie wymiana. Wtryski, potem sonda, potem krokowy, potem przeplywka, potem kable. Efekt ? auto pali i nawet mozna jezdzic normalnie na gazie. Niestety na bezynie pracuje tragicznie. po zapaleniu wkreca sie na obroty i powoli opada im nizej tym praca silnika jest bardziej nierowna (takie prychanie w wydech i trzesienie autem) obroty spadaja nawet ponizej 500. i albo tak zostaja albo komp podnosi je do wyzszej wartosci i spowrotem powoli spadaja. Dostrzeglem tez ze byl olej w rurze przeplywka-przepustnica (prawdopodobnie z odmy) a ze byl czas to wymienilem na nowy z filtrem. Pojeździlem troche i oleju nie wywala Brat mechanik podopwiedzial mi ze moze to byc pierscien uszczelniajacy na cylindrze. Zwrocilem tez uwage na tlumiki bo zaczely strasznie buczec a jakis widocznych nieszczelnosci nie ma. Ale mogly sie zapasc w srodku i powodowac dlawienie silnika lecz czy na gazie nie powinien sie tez dlawic? Sam juz nie wiem co z nim nie tak. Na gazie pracuje normalnie, normalnie przyspiesza i nie faluja oroty. Tylko ta bezyna. Nie martwilo by mnie to ale rano odpalam na bezynie i musze zagrzac auto zeby przelaczyc na gaz, a jest to katorga. Nawet potrafi slabo reagowac na wcisniecie pedalu gazu. :?
Opublikowano
kolego z moich doświadczeń wynika że to bedzie przepływka. Jeśli masz mozliwosc to podmien od kogos komu samochod dobrze chodzi na paliwie. Sprawdz tez filtr i pompke paliwa!
Opublikowano
tez obstawiam filtr paliwa ale moj mechanik powiedzial ze sprawdzal cisnienie paliwa i jest ok. pompka byla wymieniana na nowa. Przeplywka tez wymieniana ale poszukam innej. moze reset kompa by cos dal ??. Wie ktos gdzie jest filtr paliwa w e34 525 12v. Jak wspominalem na gazie chodzi wiec teoretycznie szwankuje cos co nie pracuje podczas zasilania gazem. Gaz jest 2 generacji bez komputera.
Opublikowano

poszukaj kolego nieszczelnosci w dolocie, przy strzale rure dolotowa moglo Ci rozwalic, one zazwyczaj sa stare i maja po 20 lat

 

jak nie to przeplywka, przeciez nowej nie kupiles, wiec mogles trafic na uzywke padnieta

Opublikowano

Tak jak koledzy pisali powyżej sprawdź dokładnie: przepływomierz i rurę łączącą przepustnice z przepływomierzem (bardzo często pęka na zgięciach a nie widać tego na pierwszy rzut oka i silnik ciągnie lewe powietrze) :!: :)

 

p.s. Wtryskiwacze masz nowe czy też jakaś używka :?: Objaw typowy dla wtryskiwaczy :)

Opublikowano

witam wszystkich

wydaje mi się że gdyby były nieszczelności w dolocie to na gazie by strzelał i chodził gorzej niż na benzynie,więc moja rada jest jednak taka że jak kupiłeś używaną przepływke to prawdopodobnie nie jest z nią dobrze,a jak i na gazie nie chodzi zbyt dobrze to mogło jeszcze wydmuchać uszczelkę pod kolektorem ssącym a nawet mógł lekko pęknąć

Opublikowano

wydaje mi się że gdyby były nieszczelności w dolocie to na gazie by strzelał i chodził gorzej niż na benzynie

 

i tu sie myslisz kolego, gaz nie potrzebuje dokladnie odmierzonej dawki powietrza, silnikowi jest obojetne czy mieszanka jest uboga czy bogata i tak pojedzie, wiec ja lapie lewe powietrze to mieszanka sie zubaza ale silnik pracuje normalnie, inna sprawa jakie ma skutki dla np gniazd zaworowych

 

co do przeplywomierza do bardzo prawdopodobne

Opublikowano
Kolektor byl zdejmowany i wymieniany padniety wtrysk. Potem po zlozeniu byl podpinany pod kompa i wszystko chodzilo dobrze (wtryski, sonda, przeplywka. Dzis zdiolem przeplywke i dostrzeglem ze klapka troszeczke sie przykleja do gumy na ktorej sie opiera. Zdiolem tez gume od przepustnicy i postaram sie ja uszczelnic. Dziwny objaw jest taki ze zaraz po odpaleniu nawet jak trzymam noge na gazie zeby nie spadl z obrotow on zaczyna coraz gorzej pracowac (prycha z tlumika). Im dluzej pracuje tym gorzej Wyczekuje momentu zeby sie tylko troche zagrzal i przelanczam na gaz. Wszystko mija i zaczyna pracowac rowno. Postaram sie tez podpiac innya przeplywke.
Opublikowano
dokonalem obserwacji :) wymienilem gume przeplywki na nowa i nawet nie zakladalem antybuma. Wszystko szczelne. Auto odpala na bezynie i pracuje calkiem rowno i stabilnie, nawet jechac mozna normalnie, ale do czasu gdy nie zacznie nabierac temperatury czyli jakies 1-2 min. Wtedy zaczyna spadac z obrotow kiepsko reagauje na wcisniecie gazu, dlawi sie. jak przezuce na gaz pracuje rowno nie dusi sie mozna jezdzic normalnie. Jeszcze dzis sprawdze przepływke.
Opublikowano

no wlasnie nie sprawdzalem ale nigdy tez nie widzialem w nim problemu.

Po odpaleniu temperatura normalnie sie podnosi i staje w polowie, ale kto wie (moze). Obstawiam tez czujnik polozenia walu, ale czy na gazie chodzil by dobrze, czy po odpieciu czujnika bedzie jakas roznica ?

Opublikowano

Po odpaleniu temperatura normalnie się podnosi i staje w połowie, ale kto wie (moze).

do zegarów masz inny czujnik i do sterownika inny

 

poza tym, czy jesteś pewny wtryskiwaczy, które założyłeś? identyczny objaw miałem kiedyś jak zapchane były wtryskiwacze,na zimnym przy większej dawce silnik chodził, ale jak się rozgrzał sterownik zmniejszył dawkę i silnik gasł

www.nowak-motocykle.pl
Opublikowano
mam preparat do czyszczenia wtryskow zapodam i pojezdze troche, moze cos da. Wymienie tez filtr paliwa. Czy ktos wie jak usunac powietrze z przewodow paliwowych. Czekac az paliwo przepchnie czy robi sie to jakos inaczej? Pewny wtryskow nie jestem ale kupilem cala listwe ale mechanik wymienil tylko ten walniety. Teraz zaluje ze nie kazalem mu wszystkich zmienic
Opublikowano

na początek zmierz ten czujnik, jest to banalna i podstawowa przy tego typu usterkach sprawa, a często pomijana.

z tego co piszesz wnioskuję, że Twój mechanik naprawia ten samochód trochę po omacku, może lepiej oddać go w ręce fachowca?

Układ paliwowy powinien się sam odpowietrzyć, chyba, że jest nieszczelny.

www.nowak-motocykle.pl
Opublikowano
o moim mechaniku nie bede sie wypowiadal bo nie ma o kim. Ale byl najblizej gdzie moglem dojechac. Zeby podlaczyc bunie pod kompa jezdzil do innego mechanika. A jak widzial ze zle pracuje na gazie to tak ja katowal dodajac gazu ze az olej wywalilo do rury przeplywki. Poprostu partacz.
Opublikowano
o moim mechaniku nie bede sie wypowiadal bo nie ma o kim. Ale byl najblizej gdzie moglem dojechac. Zeby podlaczyc bunie pod kompa jezdzil do innego mechanika. A jak widzial ze zle pracuje na gazie to tak ja katowal dodajac gazu ze az olej wywalilo do rury przeplywki. Poprostu partacz.

 

W takim razie podejrzewam, że zamiast zlikwidować penie prostą usterkę tak Ci namieszał w aucie, że teraz pewnie nie jeden fachowiec będzie się głowił.

Moja osobista rada jest taka, żeby odstawić auto do jakiegoś konkretnego warsztatu, gdzie przejrzą wszystko od nowa.

www.nowak-motocykle.pl
Opublikowano

i tak sie pewnie skonczy bo brak mi pomyslow a i kasy to za duzo juz nie mam. Choc moj mechanik zapewnial mnie ze byl podlanczany pod kompa i nie bylo bledow. Zrobie jeszcze czyszczenie wtryskow, wymiane filtra paliwa i ten czujnik obadam. Jak nic nie da to do mechanika odstawie.

Pytanie http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HC23&mospid=47402&btnr=11_0790&hg=11&fg=35&hl=41 czy termostat tez moze miec jakies znaczenie czy tylko czujnik temeratury ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.