Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Znalazłem na angielskojęzycznej stronie jak ustawić aby komp prawidłowo pokazywał średnie zużycie paliwa. Przetestowałem i pokazuje jak należy. Trzeba tylko obliczyć i wklepać współczynnik.

Jeśli tu nie było takiego tematu (ja nie umiałem znaleźć) to mówcie, napiszę co i jak. Na 100% działa w E39 z pełnym BC, czy w innych to nie wiem.

Opublikowano

OK, jak tylko Tobie się przyda to też dobrze :D

 

Pierwsza sprawa to odblokowanie wszystkich funkcji BC. Kluczyk w poz. 1 lub 2 Wciskasz i przytrzymujesz prawy przycisk na zegarach tak długo aż pojawi się TEST nr.1, klikasz w lewy przycisk i sumujesz pokazane cyfry (lub zaglądasz do dowodu rejestracyjnego i sumujesz 5 ostatnich cyfr kodu VIN). Klikasz w prawy do momentu pokazania się TEST nr.19 i wtedy lewym przyciskiem klikasz tak aż na wyświetlaczu będzie suma którą policzyłeś z VIN. Klikasz znowu w prawy, przechodzisz do TEST nr.20 i tam trzeba wklepać współczynnik. Oblicza się go następująco: Rzeczywiste zużycie dzielisz przez zużycie które pokazuje komp i wynik mnożysz razy 1000. Wynik wklepujesz lewym przyciskiem (każde naciśnięcie powoduje zmniejszenie współczynnika aż dojdzie do 750 a potem przeskakuje do 1250 i znowu w dół), nie trzeba potwierdzać - wyłączasz kluczyk i gotowe. Pozostaje wyzerować liczniki i przetestować.

Aha... jak już mamy odblokowany BC to w TEST nr.10 można zmienić język wyświetlania: 0 - niemiecki 1 - angielski itd. Niestety tylko w E39 przed liftem da się zmieniać język z pokładu, po lifcie tylko zewnętrzny komp :cry2:

Mam nadzieję że wszystko jasne, jak coś to pisać. Powodzenia.

Opublikowano

bardzo fajne ;)

 

a jest gdzies moze lista na ktorej mozna sprawdzic, co znaczą poszczegolne testy? Czesc jest dosc oczywista, ale interesuje mnie jeden, gdzie wyswietla sie cosw rodzaju 12.5/25.8/35.6L (czy jakos tak)

 

wie ktoś z Was co to jest?

Opublikowano
bardzo fajne ;)

 

a jest gdzies moze lista na ktorej mozna sprawdzic, co znaczą poszczegolne testy? Czesc jest dosc oczywista, ale interesuje mnie jeden, gdzie wyswietla sie cosw rodzaju 12.5/25.8/35.6L (czy jakos tak)

 

wie ktoś z Was co to jest?

 

To poziomy paliwa w zbiornikach, niby jest jeden ale dwukomorowy i są dwie pompy i dwa czujniki poziomu. Na końcu masz sumę czyli ilość paliwa do wypalenia :]

Opublikowano
A wie ktoś czy da się to ustawić na małym komputerze? Bo też bym chętnie skorygował wskazania mojego kompa.
ŚREDNIO 11L/100km (LPG)
Opublikowano
Dobry temat :-)

 

Czy ktoś wie, czy komputer uwzglednia paliwo pobrane przez webasto ?

 

Nie uwzględnia, liczy tylko paliwo podane na wtryski. No ale to ma być średnia dla orientacji. Ja sobie ustawiłem ciut (xxx4) powyżej wskaźnika i jest ok. Jak na stacji wlezie mniej to ok :]

Opublikowano
[...]a w szukajce jakos mi Twoj post z tym linkiem umknał :)

pozdrawiam

 

Jaka szukajka takie wyniki :twisted2:

 

 

Też Cię pozdrawiam

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano

Tu macie rozpiskę funkcji E39 z pełnym BC:

 

01. FGSTNR: Ostatnich siedem znaków nr. VIN

K:-wewn. oznaczenia BMW

BMWTNR: wewn. nr. BMW oznaczający nr. częsi

CI:xx DI:xx BI:xx - kolejne wartości to index płytki kodującej,

index zmian i index szyny głównej.

DAT: data produkcji - tydzień i rok

HW:xx SW:xxxx/xxxx - wersja oprogramowania i zestaw wskaźników

CAN:xx AEND:xx - wersja CAN oraz index przeprowadzonych zmian

 

02. test wskaźników i wyświetlaczy

 

03. SI-L:xxxx paliwo zużyte od ostatniej inspekcji

SI-TAGE:xxxx - dni od ostatniej inspekcji

 

04. VBR:xx.xL/100km - chwilowe zużycie paliwa na 100km

VBR:x.xL/HR - chwilowe godzinowe zużycie paliwa l/h

 

05. RW-VBR: xx.xL.100km - średnie spalanie z ostatnich 50km

RW:xxx km- zasięg na znajdującym się w baku paliwie

 

06. TNK:xx.x/xx.x/xx.xL - poziom paliwa dla lewego i prawego czujnika oraz suma tych wskazań

TNKANZ: xx.xL - poziom paliwa, wartość wyświetlana

 

07. KTMP:xxx - temp. silnika (płynu chłodzącego)

N:xxxx u/min - obroty silnika

ATMP:xx - temp. otoczenia

 

08. V:xxx km/h - aktualna chwilowa prędkość samochodu

 

09. VB:xx.xv - napięcie ładowania alternatora

 

10. LAND:xxx - język wyświetlania ( zmienić się da tylko w aucie przed liftem)

 

11. wartości do konfiguracji check contr.

 

12. VANK:xxx.x km/h średnia prędkość używana przy kalkulacji planowanego czasu przybycia do celu

ANK: - prawdopodobny czas osiągnięcia celu

 

13. GONG - test sygnałów akustycznych

 

14. DIAGx xx xx xxx - diagnostyczne wartości BC

 

15. PORT A00 do B06 - wartości portu BC

 

16. OELTEMP - temp. oleju

 

17. ???

 

18. niedostępny

 

19. blokowanie, odblokowanie dostępu do funkcji BC

 

20. korekcja wskazań średniego zużycia paliwa

 

21. reset ustawień BC ( nie kasuje współczynnika średniego zużycia paliwa..przynajmniej u mnie)

 

Jeśli przy funkcji jest więcej niż jedna wartość to kolejne pojawiają się po klikaniu w lewy bolec.

Przy okazji: gdzie jest czujnik temperatury oleju ? U mnie nie wyświetla nic tylko --/- *C

Opublikowano
Wszystko pieknie tylko jak wchodze w te funkcjie i ustawiam np. test nr 10 zmiana języka są tam wartości od 01 do 22 zmieniam zatwierdzam i ... nic sie nie zmienia.
Opublikowano
Wszystko pieknie tylko jak wchodze w te funkcjie i ustawiam np. test nr 10 zmiana języka są tam wartości od 01 do 22 zmieniam zatwierdzam i ... nic sie nie zmienia.

 

Jak klikniesz na test nr.1 lewym to wyskakuje 19 ?

Opublikowano
Wszystko pieknie tylko jak wchodze w te funkcjie i ustawiam np. test nr 10 zmiana języka są tam wartości od 01 do 22 zmieniam zatwierdzam i ... nic sie nie zmienia.

 

A odblokowałeś OBC testem nr 19?? Jak nie odblokujesz to nie masz możliwości nic zmienić...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
bardzo fajne ;)

 

a jest gdzies moze lista na ktorej mozna sprawdzic, co znaczą poszczegolne testy? Czesc jest dosc oczywista, ale interesuje mnie jeden, gdzie wyswietla sie cosw rodzaju 12.5/25.8/35.6L (czy jakos tak)

 

wie ktoś z Was co to jest?

 

To poziomy paliwa w zbiornikach, niby jest jeden ale dwukomorowy i są dwie pompy i dwa czujniki poziomu. Na końcu masz sumę czyli ilość paliwa do wypalenia :]

 

to kolejne pytanie: dlaczego po zalaniu do pełna (do drugiego odbicia) ten licznik pokazuje dokładnie 65.0 litrów, jesli w E39 zbiornik ma 70? A konkretniej: ile dokladnie jest wtedy paliwa w baku? 65 czy 70 litrów?

Opublikowano
to kolejne pytanie: dlaczego po zalaniu do pełna (do drugiego odbicia) ten licznik pokazuje dokładnie 65.0 litrów, jesli w E39 zbiornik ma 70? A konkretniej: ile dokladnie jest wtedy paliwa w baku? 65 czy 70 litrów?

 

Mi się kiedyś "udało" wlać 71,47 l do zbiornika... OBC pokazywał wtedy, że do pustego zbiornika mogę jeszcze przejechać 15 km...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano

 

Mi się kiedyś "udało" wlać 71,47 l do zbiornika... OBC pokazywał wtedy, że do pustego zbiornika mogę jeszcze przejechać 15 km...

 

no no to niesamowite ryzyko , ja najwięcej dałem rade zalać pod korek ~68L,

 

 

w zbiorniku jest jedna pompa i dwa niezależne pływaki.

Opublikowano
Jak dla mnie 530d powinna mieć zbiornik 80L...70L jest stanowczo za mały
KUPIĘ przednie krótkie nadkole do E39 Mpakiet.Dziękuje za każde info
Opublikowano

jednak rzeczywiscie chyba komputer nie widzi pewnej ilosci paliwa. Po zatankowaniu do pełna pokazywał 65 litrów. Teraz, po przejechaniu 28 km w mieście pokazuje 64,7 litra

 

Dodam, że kontrolka rezerwy zapala sie poprawnie, przy 8 litrach pozostałych. Spalanie pokazywane przez kompa jest mniej więcej poprawne (po dostosowaniu metodą podaną wczesniej w tym wątku).

  • 1 rok później...
Opublikowano

siemka, koledzy ja mam taka sytuacje, jak skasuje wskaznik sredniego zuzycia paliwa to przy ekonomicznej jezdzie bez dodawania gazu pokazuje mi kosmiczne 13-14 litrow a jak np w miescie skasuje i krece go na maxa to wtedy wskazuje mi 5-6 litrow

(smiesznie bo zupelnie odwrotnie, ekonomizer idzie w gore to srednie zuzycie spada i odwrotnie)

moze ktos juz to przerabial ??

pozdrawiam dwilu

Opublikowano
siemka, koledzy ja mam taka sytuacje, jak skasuje wskaznik sredniego zuzycia paliwa to przy ekonomicznej jezdzie bez dodawania gazu pokazuje mi kosmiczne 13-14 litrow a jak np w miescie skasuje i krece go na maxa to wtedy wskazuje mi 5-6 litrow

(smiesznie bo zupelnie odwrotnie, ekonomizer idzie w gore to srednie zuzycie spada i odwrotnie)

moze ktos juz to przerabial ??

pozdrawiam dwilu

 

A może masz jednostki nie l/100 km, a inne (np. km/litr)... Mój szwagier ekonom (nie mylić z ekonomistą!) cieszył się jak idiota, że jego porsche dla ubogich (FIAT Punto HGT) pali w mieście 8, a on nie "palił" tyle paliwa, a "robił" tyle km z jednego litra paliwa (a to około 12l/100 km)...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano

a wiec tak, zacinał mi się odtwarzacz płyt od navi wiec go wypiąłem i dałem do elektronika, po odłączeniu na monitorze wszystko pokazało się z bardzo brzydką (kwadratową) czcionką jak by w trybie awaryjnym ale po podłączeniu ponownym wróciło wszystko do normy ale ten właśnie wskaźnik średniego zużycia paliwa zaczął wariować, w bmw powiedzieli, że komputer pokazuję uszkodzone dwa czujniki paliwa w baku 315zł jeden, ale już nieraz coś wymieniłem a potem się okazywało, że to jednak nie to więc zadałem pytanie na forum myśląc, że ktoś już takie objawy przerabiał ;)

 

pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.