Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie...

 

Co może powodować krzywienie się tarcz hamulcowych przód?

Nie piszcie, że gwałtowne hamowania, bo nic takiego nie miało miejsca..

Nie piszcie, że rozgrzanie tarcz, a potem wjazd w np.kałużę, bo tak nie było...

 

Czy przyczyną "telepania" kierownicą podczas hamowania może być też jeszcze inna usterka?

Fakt faktem, że chyba trochę u mnie maglownica popukuje, trochę chyba już sworzeń i na pewno jeden łącznik stabilizatora.

 

 

Wymieniłem już trzeci komplet tarcz... (dzięki Bogu w ramach gwarancji :D ), nie chce się juz temu facetowi w sklepie na oczy pokazywać, bo pewnie już ma mnie dość. Przez 5-6 tkm jest spokój....a potem sie zaczyna..początkowo delikatnie...a potem to juz pożądnie trzepie.

 

Ku przestrodze dla innych użytkowników: nigdy więcej tarcz TEXTAR !!!

 

Jakie powinny być w naszych beemkach tarcze montowane fabrycznie? BREMBO?

  • Odpowiedzi 83
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

u mnie przyczyną były opony, zmieniłem na koła zimowe i problem jak ręką odjął. W czasie jazdy nie było żadnych drgań, tylko przy hamowaniu, przejrzałem cały samochód i dopiero wymiana opon to ukazała, opony na śmietnik i na kolejny sezon nowe i problem już nie wrócił.

Swoją drogą sworznie powinieneś wymienić, również dla bezpieczeństwa. Pozdr!

Opublikowano

jak masz luzy to nie reklamuj tarcz

wystarczy że wybita jedna gałka i już szarpie kierownicą

no i przedewszystkim wyważenie kół

Opublikowano
a napisz jakie tarcze zakładasz - ja kiedyś slyszałem o podobnym przypadku ale gość chciał zaoszczedzić pare złotych i zakładał jakięs podróbki z niskiej półki co założył były reklamowane i tak do puki nie kupił porządnych
Opublikowano

Ice....tak jak napisałem...tarcze Textar'a, wiec wydaje mi się, że nie aż takie badziewie...

renoraines... delikatnie wyczuwalny luz...to chyba nie ąz tak wielka niesprawność która powodowałaby skrzywienia tarcz hamulcowych.

 

No ale po lekturze tych odpowiedzi... nadal nie wiem, czego sie uczepić.

Opublikowano
do spraqwdzeia górne wahacze, sworzeń i tuleja oraz całe drążki kierownicze ja jakość mam tarcze już od 50 tkm te same i nic nie bije a jak biło to od wahaczy górnych po wymianie jak ręką odjął u mnie walka z kierownicą była powyżej 100kmh przy hamowaniu

Moja BetsY zobacz

Interfejsy BMW INPA USB

Instalacje LPG Sekwencyjne montaż serwis

Opublikowano

Problem tarcz w E39 dotykał znaczną część użytkowników tego forum... Prawda jest taka, że hamowniki w E39 nie są na miarę auta o masie, którą posiada E39 (mam na myśli te o średnicy 296 mm, a nie 324 mm)... Ja też nie katowałem hamowników, nie miałem okazji aby po katowaniu wjeżdżać w kałuże, a się powichrowały... Po zmianie na ATE na razie jest spokój, a zrobiłem ok. 8 tys. km po zmianie... Wcześniej nie wiem jakie miałem bo sam ich nie montowałem i nie zamawiałem, ae wytrzymały właśnie ok. 8 tys. km...

 

pozdrawiam

 

thenygoos

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
problem znany wszystkim użytkownikom BMW ale w 70% to układ kierowniczy i koła. Miałem to w każdej z swoich egzemplarzy.
------- /// M ---------
Opublikowano
Sprawdź tuleje na górnych wahaczach. Gdy są one zużyte wówczas przy hamowaniu będzie telepało kierownicą. Sam tak u sieie miałem. Wymieniłem tuleje i problem znikł.
Sprzedam nową uszczelkę miski olejowej Elring do silników M50, M52 Vanos.
Opublikowano
Sprawdź tuleje na górnych wahaczach. Gdy są one zużyte wówczas przy hamowaniu będzie telepało kierownicą. Sam tak u sieie miałem. Wymieniłem tuleje i problem znikł.

podpisuje się pod tym co napisał kolega, tuleje górnych wahaczy, najlepiej lemforder i po problemie

Opublikowano

Kurde u mnie własnie tak telepie kierą przy hamowaniu.Myslałem,że to

felgi,ale zmieniłem na zimowe+nowe opony i dalej to samo,a maszyna

wyważająca pokazała że są prościutkie bez bicia

Czepiłem się tarcz to bicie występuje tylko przy hamowaniu,a może faktycznie to tuleje :roll:

KUPIĘ przednie krótkie nadkole do E39 Mpakiet.Dziękuje za każde info
Opublikowano
Witam piszecie panowie ze to wina ukladu kier.czy tez sworzni ok,to dlaczego po wymianie tarcz na nowe przez kilkaset kilometrow jest ok,a pzniej znou telepie jak cholera.Ja u siebie bylem na sprawdzeniu calej zawiechy niby wszystko ok nie puka nic przy jezdzie cichutko ,a po kazdej wymianie na nowe tarcze jest chwile ok,pozniej to samo.Moje zdanie takie jak mozna przy takiej marce spiepszyc uklad hamowania,bo to jest ewidetna wada tej marki.Mam stara renowke 91 rok tarcze cieniutkie jak papier ,aly nigdy nie telepie kierw.poprostu zaduza masa za male tarcze.pozd.
Opublikowano
Witam piszecie panowie ze to wina ukladu kier.czy tez sworzni ok,to dlaczego po wymianie tarcz na nowe przez kilkaset kilometrow jest ok,a pzniej znou telepie jak cholera.Ja u siebie bylem na sprawdzeniu calej zawiechy niby wszystko ok nie puka nic przy jezdzie cichutko ,a po kazdej wymianie na nowe tarcze jest chwile ok,pozniej to samo.Moje zdanie takie jak mozna przy takiej marce spiepszyc uklad hamowania,bo to jest ewidetna wada tej marki.Mam stara renowke 91 rok tarcze cieniutkie jak papier ,aly nigdy nie telepie kierw.poprostu zaduza masa za male tarcze.pozd.

 

porządne tarcze wzmacniane np ATE i na pewno nie bedzie problemu, jakoś na zachodzie zakładają tarcze nowe w serwisie i nikt nie narzeka

Opublikowano
Czyli reszta firm jest do bani?? :roll:
KUPIĘ przednie krótkie nadkole do E39 Mpakiet.Dziękuje za każde info
Opublikowano
Czyli reszta firm jest do bani?? :roll:

 

Tego to nie wiedzą nawet najstarsi górale... Ja mam ATE i póki co te mogę polecić... Inna sprawa, że odkąd moje poprzednie się powichrowały to teraz jak nie muszę, to nie wykorzystuję hebli w 100%...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano

Ja też mogę śmiało polecić tarcze ATE.

Podobnie jak inni też miałem przejścia z tarczami i powiem że te wszystkie tanie są właśnie na 5-6 tyś km. Potem trzepie kierownicą.

www.swiatdrewna.eu
Opublikowano
Ja w lipcu zmieniłem tarcze na Zimmermann-y i nowe klocki EBC i po 2 m-cach :mad2: :duh: Tarcze do wymiany. Powiem tylko, że tarcze (nawiercane) kupiłem w normalnym sklepie, a nie allegro itp. Mogę tylko potwierdzić, że takie części kupować w ASO. Koszt 2100zł za tarcze, klocki, czujniki na przód i tył. Pozdr
Marzysz o 4 kólkach?? Kup sobie 2 rowery !!
Opublikowano

Problemem są nie tylko tarcze, ale i klocki, a właściwie ich klasa twardości.

Powinno się kupować te najbardziej miękkie, ale te są zwykle najdroższe, często komplet kosztuje tyle, co komplet średniej klasy tarcz ale warto, bo wtedy najczęściej znika problem trzepania kierownicą podczas hamowania.

Z resztą jak zamontujesz oryginalne tarcze i klocki, to zrobisz i 50 tys...

Opublikowano

jedyne wyjscie kupic oryginały w ASO tarcze sztuka cos ok 400zł i po problemie, jesli to faktycznie wina tarcz.

Ps Tak a'propos czy któryś z kolegów polei jakieś dobre tzw wcześniej już wymienione "miękkie" klocki hamulcowe na przód. Czeka mnie wymiana za jakis czas i nie chce kupowac badziewia tylko cos dobrego, wiem, ze textar albo jurid robi niby orginalne, ale nader często sie zdarza ze kupujemy w sklepie markowe niby rzeczy a okazuje sie to drugiego gatunku :mad2: , tak jak kolega wyżej napisał o tarczach zimermann. Czy ktoś ma konkretne namiary jakie klocki i gdzie kupić??

Opublikowano

konkretnie rzecz biorąc nie koniecznie muszą być to tuleje u mnie np ktoś wcześniej tuleje wymienił na lemfordera a bicie nie ustało okazało się że sworzeń miał luz jak stara no miejsze co. Miał luz i już.

Co do tulei ja bym zwolennikiem nie był oem czy lemforder ale meyle Hd tuleja z litej gumy o wiele bardziej odporna na uszkodzenie niż te wypełnione płynem, ponadto twardsza czego w prawdzie nie czuć podczas jazdy ale trwalsze są. Tuleja zazwyczaj wytrzymuje tyle co wahacz czasami zdarza się i dłużej kolegi e39 zrobiło 70 tysięcy ja obecnie mam 30 zrobione i nie narzekam.

 

Dlaczego jak jest nowa tarcza nie telepie a jak stara to tak. Normalnie gdy tarcza jest nowa jest idealnie prosta co skutkuje brakiem drgań z wiekiem zawsze się wykrzywi minimalnie przy zdrowym zawiasie drgań przy hamowaniu nie czuć bo wahacz górny ustala odpowiednio geometrie i nie pozwala na ruch koła w tył i w przód przy hamowaniu. minimalne odhylenie tarczy powoduje minimalne szybkie zmiany siły hamowania przy luzie sworznia lub tulei koło z luzem na wahaczu wymusza ruch na przekładni kierowniczej.

Przeniesienie tej siły skutkuje szybszym wybiciem końcówek drążków kierowniczych , drążka kierowniczego, maglownicy ot i przyczyna kolejnej częstej przypadłości bmw.

 

zazwyczaj powoduje też szybsze włączenie abs czego ja osobiście doświadczyłem

Moja BetsY zobacz

Interfejsy BMW INPA USB

Instalacje LPG Sekwencyjne montaż serwis

Opublikowano
to jakie sa te tarcze wzmacniane?ja ostatnio wymienialem na Juridy i to samo po przejechaniu kilkuset km telepie,mialem tez ate,i to samo bylo.pozd

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.