Skocz do zawartości

modyfikacja wydechu bez budzetu? M60 3.0


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Od kilku dni przymierzam się do napisania tego post’a. Podchodze jak do jeza obawiając się, ze temat będzie się jawil jako lamelski. Chodzi mi o modyfikacje wydechu. Nigdy nie sadzilem, ze mogloby mnie cos takiego zafascynowac, az obejrzałem to:

Profesjonalne modyfikowanie samochodu, który jest nic nie wart, nie wchodzi w gre. Zakladam, ze sa to ogromne koszty. Zastanawiam się tylko czy nie uda się uzyskac podobnego/zblizonego efektu sposobem chałupniczym. Na przykład wywaleniem jednej ze scianek tłumika, nie dotykając się koncowek. Chciałbym kupic drugi zestaw tłumików koncowych do poeksperymentowania, a obecny bylby droga powrotu gdyby zakończyło się to „wsiom”. Czy ktos tez miał taki pomysl bez budzetu? Jakies szanse na zbliżony efekt? Jakies konstruktywne sugestie?

 

Tym którzy chca mnie od razu zjechac pustoslowiem polecam najpierw odsłuchanie filmiku jeszcze raz, a potem zbycie mnie milczeniem... Sa swieta wiec można lagodnie.

Opublikowano
Jeśli e38 nie jest nic warte :wink: dla Ciebie i lubisz eksperymentować z autem,to najtańszym sposobem uzyskania takiego dźwięku będzie wycięcie tłumików końcowych i wstawienie w ich miejsce rur,dźwięk będzie bardzo ładny,oto efekt
Nur bmw e32
Opublikowano
Tu masz link do instrukcji przerobienia wydechu bez wiekszuch nakladow finansowych

 

Nie sadzilem, ze moge dostac az tak precyzyjna odpowiedz. Bardzo dziekuje. Nie bede wycinal zderzakow. Ile moze kosztowac taka "rozwalka" tlumikow? Bede to robil na drugim zestawie wiec plus koszty odciecia i wspawania. Ktos ma orientacyjne rozeznanie?

 

Jeśli e38 nie jest nic warte :wink: dla Ciebie i lubisz eksperymentować z autem,to najtańszym sposobem uzyskania takiego dźwięku będzie wycięcie tłumików końcowych

 

Samochod rynkowo nie jest wiele wart i tyle. Nigdy nie sadzilem, ze mogloby mi przyjsc do glowy modyfikowanie fabryki, ale dzwiek z tego filmiku mnie rozbroil. Tak jak pisalem, kupie drugi zestaw (widzialem 2 tlumiki koncowe za 150zł) tak aby miec droge powrotu. Jesli cos z tego wyjdzie, pochwale sie...

Opublikowano

z 3.0 bedzie ciezko taki dzwiek wycisnac domowym sposobem ...

 

nie wierz do konca w te filniki i dzwiek - duzo zalezy od warunkow , sprzetu na jakim sie nagrywa - ja nagrywałem koledzie dzwiek z 3.0 v6 bi-turbo ktory chodzil cudownie - a na filmie wyszedl jak odkurzach firmy MPM Produkt :lol:

 

ja postaram sie nagrac moj tlumik - zobacze co z tego wyjdzie :?

Opublikowano
z 3.0 bedzie ciezko taki dzwiek wycisnac domowym sposobem ...

 

nie wierz do konca w te filniki i dzwiek - duzo zalezy od warunkow , sprzetu na jakim sie nagrywa - ja nagrywałem koledzie dzwiek z 3.0 v6 bi-turbo ktory chodzil cudownie - a na filmie wyszedl jak odkurzach firmy MPM Produkt :lol:

 

ja postaram sie nagrac moj tlumik - zobacze co z tego wyjdzie :?

 

 

Moje raptem 3.5 V8 robi bardzo miły pomruk ...

 

Xsilver - wypowiadasz się ... bo słyszałeś / testowałeś ... ???

Właśnie wiem ,że nie ....

 

Ja słyszałem w e38 - 2,8 - 3,0 - 3,5 - 4,0 - 4,4 więc zakończe tą wypowiedz w Twoim imieniu działa,daje rade dzwięk naprawde ...pomruk V8 ...Może nie V8 na patelni ....(czyli US na gazniku) ...ale naprawde kozak zapraszam do samooceny na moim przykładzie ....

 

Pozdrawiam Anatol .... jak coś więcej na stornie www.7er.pl .......

Opublikowano

slyszalem zarowno 3.0 jak i 4.0 z seryjnym wydechem oraz bez wydechu - przy okazji kupna silnika dla kolegi - i jest spora roznica miedzy 3.0 a 4.0 na korzyść tego drugiego - 4.0 ma nawet na seryjnym wydechu glebszy i pelniejszy dzwiek. ( oprocz tego słyszalem wiele silników BMW - od 1.6 do 5.4 - i najladniejszy dzwiek wg mnie ma wkrecajace sie na obroty , "zdrowe" m70 - po prostu nogi sie uginają )

 

co nie znaczy ze z 3.0 dzwiek jest zly - jest fajny , ale gorszy od 4.0.

 

a 3.0 moze miec cudowny dzwiek - ale wymaga to wiekszej pracy niz w 4.0 .

Opublikowano
Czy moge do tego cwiczenia wykorzystac tlumiki z 4.0? Czy one sie roznia wielkoscia (paramtery zewnetrzne, srednice rury doprwadzajacej spaliny i miejsce do mocowania) od tych z 3.0?
Opublikowano
nagrałem na szybko dzwięk z mojej rury

 

 

 

enoo mruczybardzo przyjemnie :D

Moje BMW- E30 318I,

- E34 525TDS

-E32 730IA-kochana babcia

-E34 520I M50

E46 Touring 320CI M54

E36 M43 Touring

Opublikowano

Ponawiam pytanie - czy "puszka" tlumika koncowego w motorze 4.0 rozni sie (rozmiary zewnetrzne, srednice rury doprwadzajacej spaliny a przede wszystkim miejsce do mocowania) od tych z 3.0? To teraz kwestia kluczowa...

Gdyby ktos sie pokusil o szacunkowe koszty - odciecie tlumikow, rozprucie drugiego zestawu i wspawanie.

No i trzecia kwestia czy ktos moze polecic fachowca od tlumikow w Warszawie ktoremu bedzie sie chcialo takie cwiczenie przeprowadzic a ceny przystepne.

Opublikowano
Wiemy juz jak zmodyfikowac wydech w E38 a jak polepszyc dzwiek w E32 R6?? Myslalem o samych koncowkach basowych ale boje sie zaryzykowac nie che zeby mi buczalo jak cholera. ;)
Magia trzech liter - BMW

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.