Skocz do zawartości

523i Problem z ogrzewaniem i obiegiem wody. Prosze o pomoc


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, już nie mogę dać sobie rady z chłodzeniem w tym samochodzie... Problemy zaczęły dziać się jakiś miesiąc temu, a mianowicie skoczyła mi temp. do białej kreski i wyrzuciło płyn, stwierdziłem ze padnięty termostat, wymieniłem na nowy 92 stopnie, odpowietrzyłem układ miałem z tym trochę problemów ale w końcu szedł strumyk pod korkiem i było OK temperatura w pionie ciśnienie w układzie było ale takie do przyjęcia. Pojeździłem cały miesiąc nic się nie działo... i wczoraj znów temperatura mi skoczyła do białej kreski ogrzewania wnętrza nie było a z odpowietrzników tryska para... Pompa wody sprawdzona wczoraj ja wyciągałem i jest cala... dziś odpowietrzyłem układ wszystko pięknie ładnie, przejechałem kawałek i ciśnienie duże węzę puchną... Wiem ze może być głowica lub uszczelka ale z tym chyba nie jest tak ze raz idzie ciśnienie do układu chłodzenia a raz nie...

 

Co o tym myślicie??

Jeśli będzie to czytał ktoś z okolic Tarnowa to może wie się o jakimś dobrym mechaniku co się zajmuje BMW

Opublikowano
miałem tak samo, zapowietrzał się co jakiś czas, po odpowietrzeniu ok i problemem był pęknięty zbiorniczek wyrównawczy, później po paru miesiącach ten sam problem i objawy, tym razem pęknięta chłodnica. Musisz bardzo dokładnie przejrzeć cały układ.
www.nowak-motocykle.pl
Opublikowano

To nie jest dobrze, że jak naciśniesz wąż to syczy z korka. W korku jest też zaworek dopuszczający powietrze do układu (ciśnienie atmosferyczne większe niż w układzie). U nie kiedyś ten zaworek był zasyfiony i cały czas otwarty. Woda się wygotowywała (oczywiście na pierwszy ogień poszła uszczelka pod głowicą, a potem kolejno termostat, pompa wody etc.)

 

pozdr

Mariusz

Opublikowano
Zgadza się, czxasem sie zdarza, że szukamy przyczyn wszędzie gdzie można sugerujac się schematami tj. rosnie temp = uszczelka pod głowicą albo visko lub termostat. Czasem proste rozwiązania są najlepsze. Ja u siebie szukałem przyczyń drgań na wolnych obrotacyh i szarpania, podejrzewałem koło dwumasowe :duh: a co sie okazało, że jak dłuzej pojeździłem na benzynce wszystko jak ręką odjął, pojechałem wyregulować intalację lpg i wymienic cos tam co sie zuzyło i jest ok nie drży. sorki za OT
Opublikowano
czyli po świętach pierwsze co robię to wymieniam korek, a jaki powinien być termostat bo mi w sklepie do tego modelu dali na 92 stopnie a założony miałem na 85.
Opublikowano
czyli po świętach pierwsze co robię to wymieniam korek, a jaki powinien być termostat bo mi w sklepie do tego modelu dali na 92 stopnie a założony miałem na 85.

witam!

termostat masz prawidlowy 92 to taki jak powinien byc wiec problem masz w czyms innym a napisz jak sprawdziles ze pompa jest oki i napisz czy pompa jest z metalowym czy plastikowym wirnikiem,oczywiscie tak jak kolega wczesniej pisal to najpierw wymien korek bo to najmniejszy koszt i wysilek.

pozdro.

Opublikowano

korek zmień bo musi być szczelny

i nim coś zaczniesz rozbierać to pierw dobrze odpowietrz - a to nie lada sztuka

Opublikowano
pompę wyciągałem i jest metalowy wirnik, tam chyba nie ma bardzo co sprawdzać bo jeśli wirnik jest cały to musi chodzić.

to dobrze bo spotkalem sie juz z pompa o plastikowym wirniku który po nagrzaniu sie płynu ślizgał sie na osi pompy co powodowało przegrzewanie sie płynu na wskutek słabego obiegu,ale jak jest metalowy to taka awaria nie wchodzi w grę,a co do dobrego odpowietrzenia układu to nie wiem dlaczego masz z tym taki problem cała sztuka polega jedynie na powolnym wlewaniu płynu zeby powietrze mogło zdążyć wyjść przez odpowietrznik a pozniej jak jest oczywiście sprawny korek układ powinien dokończyć odpowietrzanie po całkowitym otwarciu sie termostatu i na pewno będzie trzeba jeszcze uzupełnić płyn na koniec

pzd.

Opublikowano
Dokładnie!! Widze że każdy mówi o problemach z odpowietrzeniem układu a u mnie jak kilka tygodfni temu wymienialem cały płyn z chlodnicy, spuscilem z bloku wszystko dokładnie i wlałem powoli to mechanik mowil ze w takim przypadku wystarczy dosc ostro ja przeciagnac po obrotach przez kilka km z włączonym ogrzewaniem na maks i sie sam odpowietrzy....Zdziwiłem sie ale przejechalem sie z nim zeby sprawdzic i faktycznie zero problemow sam sie odpowietzył, jak to mozliwe??
Opublikowano
[...]wystarczy dosc ostro ja przeciagnac po obrotach przez kilka km z włączonym ogrzewaniem na maks i sie sam odpowietrzy....[...]

 

To mit jeśli chodzi o BMW... Jak zapłon jest odłączony to zaworki które "puszczają" płyn do nagrzewnicy są otwarte i nic nie trzeba dawać na maksa i nie trzeba "przeciągać" po obrotach... Wystarczy odrobina cierpliwości, lać do zbiorniczka pod korek i czekać, można czasami wężem "podpompować" aby przyspieszyć proces... Na koniec, jak już leci z odpowietrzników sam płyn to zakręcić je, odessać ze zbiorniczka do poziomu i tyle...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
i wlałem powoli

 

sam sobie odpowiedziałeś

jak się wleje powoli ale nie do kreski a do pełnego zbiorniczka tak że będzie się przelewało odpowietrznikami a następnie tak jak pisze thenygoos odsiesz do kreski to już więcej nic z układem robić nie musisz

jedynie na drugi dzień na zimnym uzupełnić do kreski

Opublikowano
Hm domyślałem się, że wtedy właśnie całe powioetrze ucieka samo z układu jak sie leje powoli, i faktycznie nastepnego dnia i jeszcze natepnego musialem uzupełnic troche i od tamtej pory nic nie ruszam
Opublikowano
Hm domyślałem się, że wtedy właśnie całe powioetrze ucieka samo z układu jak sie leje powoli, i faktycznie nastepnego dnia i jeszcze natepnego musialem uzupełnic troche i od tamtej pory nic nie ruszam

tak zachowuje się zdrowy układ chłodzenia - jak zalany do pełna to sam sobie z resztkami powietrza poradzi

ale jak mechanik nawet w serwisie wleje zamiast prawie 10 l. płynu tylko 5 to już wiesz że masz kłopoty

Opublikowano

Witam po Świętach.

Zakupiłem nowy korek do chłodnicy i trochę jest lepiej tzn. ciśnienie troszkę jest ale węże bez problemu da się ścisnąć. Zrobiłem przed chwila jazdę próbna nie daleko tak z 3 km żeby temperatura do pionu doszła wiec nie zagrzałem jej nie wiadomo jak. Próbowałem odkręcić korek jak ja zgasiłem to płyn ma ochotę wyrzucić.

I teraz moje pytanie czy ktoś kto ma do czynienia z takim silnikiem może się wypowiedzieć jak u niego jest z ciśnieniem w układzie i czy da się odkręcić korek zaraz po zgaszeniu żeby płyn nie wyjechał. Pozdrawiam

Opublikowano
Hm jak po zgaszeniu silnika odkrecisz korek powoli nie od razu szybko to poziom podniesie sie ale nie na tyle zeby go jakos specjalnie wyrzucało, tylko sie podniesie na zbiorniczku wyrównawczym, tzn tak jest u mnie. Oczywiscie mowa o wykonaniu tej czynnosci po zgaszeniu w pełni zagrzanego silnika tzn rozgrzanego :)
Opublikowano
no to u mnie tez nie jest tak żeby go wyrzuciło nie wiadomo jak ale pewnie tak z 0,1 l by uciekło przez korek jakbym odkręcił... czyli pewnie jest dalej coś nie tak :duh:
Opublikowano
Witam po Świętach.

Zakupiłem nowy korek do chłodnicy i trochę jest lepiej tzn. ciśnienie troszkę jest ale węże bez problemu da się ścisnąć. Zrobiłem przed chwila jazdę próbna nie daleko tak z 3 km żeby temperatura do pionu doszła wiec nie zagrzałem jej nie wiadomo jak. Próbowałem odkręcić korek jak ja zgasiłem to płyn ma ochotę wyrzucić.

I teraz moje pytanie czy ktoś kto ma do czynienia z takim silnikiem może się wypowiedzieć jak u niego jest z ciśnieniem w układzie i czy da się odkręcić korek zaraz po zgaszeniu żeby płyn nie wyjechał. Pozdrawiam

 

Skoro piszesz że wskaźnik doszedł do pionu to nie wygaduj głupot że mocno jej nie zagrzałeś bo jest to właściwa temperatura pracy silnika!!!Jeżeli w takich warunkach po przejechaniu 3 km masz już wskaźnik na połowie to szybko łapiesz temperturę ja potrzebuję trochę wiekszego dystansu!!! W swoim aucie miałem wymienianą chłodnicę,układ odpowietrzony,wskazówka zawsze zatrzymuje się na środku auto nie przegrzewa się ale podczas jazdy węże też robią się twarde ciężko jest je ścisnąć i jeżeli odkręce korek do końca to za każdym razem wywali płyn dopóki jest ciśnienie

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano

witam

to normalne ze na cieplym silniku chce wywalac wode bo to jest uklad cisnieniowy wiec to normalne ale napisz czy po wymianie korka nadal sie zapowietrzyl uklad czy juz sie to nie dzieje bo chyba w tym masz problem prawda?

Opublikowano
no teraz się nie zapowietrzył tzn jak popuściłem te odpowietrzniki na obudowie termostatu i na zbiorniczku to idzie płyn a nie powietrze. A z tym dogrzaniem silnika to chodziło mi o to ze termostat ledwo pościł na chłodnice bo taka letnia tylko była...
  • 5 tygodni później...
Opublikowano

Witam.Sory ze poruszam stary watek,ale dzis miałem podobna sytułacje!!!

Auto rozgrzane do standartowej temperatury pracy silnika,a z nawiewow leciało całkiem zimne powietrze!Bez roznicy czy na trybie auto czy manułal.Podkrecajac do temperatury 30 stopni bez zmian!Stałem w korku temperatura ok nic sie nie grzało!Miesiac temu wymieniona pompa wodna i wiskoza!Układ odpowietrzony prawidlowo.Wyjechałem na prosta i przeciagłem tak ostro i nagle ciepłe powietrze???Czy to jest oznaka jakis elektrozaworow?A mam problem z jakims dziwnym dziewkiem po odpaleniu silnika moze to miec cos wspulnego???Tu podaje linka z forum

 

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=101353&highlight=

Opublikowano

Witam ja jeszcze końca nie doszedłem ze swoim silnikiem ale została mi tylko jedna rzecz do sprawdzenia. Założyłem nowe visco. Auto było u mechanika, ściągał mi głowice. I co się okazało? :

 

1. z calego układu zlecialo moze z 3l plynu... nie wiem jakim cudem temperatura utrzymywala sie w pionie. i nie wiadomo gdzie sie podzial płyn.

2. Uszczelka wygladala na dobrą

3. Głowica sprawdzona na szczelność, brak pęknięć. przyczyną mogło być to ze przy planowaniu głowicy wyszło ze jest krzywa 0,15 mm

4. Sprawdziliśmy chodnice czy jest drożna. Ogólnie cały układ czyściutki.

5 Pompa sprawdzona, moim zdaniem strasznie malutka pompa jak taki silnik.

 

Po odpaleniu i odpowietrzeniu układu wydawałoby się ze wszystko ok ale zauważyłem jedna rzecz: ciśnienie się robi jak jadę delikatnie lub na wolnych obrotach a jak jadę ostrzej to ciśnienie jest minimalne.

Mechanik kazał mi jeszcze wymienić te elektrozawory co na wężach siedzą. Może ktoś się wypowie czy płyn który idzie na chłodzenie silnika musi przejść przez te elektrozawory i czy tam jest jeszcze jakaś pompka i czy jak będzie coś w nich uszkodzone to mogą one blokować obieg wody

Opublikowano
Juz ogrzewanie działa,bez problemu!Okazało sie ze brakowało 2 litry plynu w układzie chłodzacym???Nawet nie mam pojecia gdzie ten pły mogł sie podziac???Jakies porady???

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.