Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam..

 

Głupia sprawa... :? Wracając ze Spotu wyskoczyłem na chwilkę z auta, wziąłem coś z bagażnika i wskoczyłem spowrotem. Ruszyłem, ale zapomniałem odbezpieczyć antynapadu i silnik zgasł. W położeniu skrzyni innym niż "P" lub "N" zapłon się nie włączy...samochód się toczył, a ja a zamiast na "N" wrzuciłem na "P" odpaliłem wrzuciłem "D" i pojechałem i dopoiero po chwili zorientowałem się, co zrobiłem.... :mad2: :mad2: :duh: :duh:

 

Powiedzcie proszę, że nic poważnego się nie stało. W sumie nie było żadnych objawów, nic nie stuknęło, puknęło czy zazgrzytało. W trakcie całej akcji Autko toczyło się dość wolno....Skrzynia w drodze powrotnej działała normalnie.

 

Będę wdzięczny za każdą opinię.... :modlitwa: :modlitwa:

 

Jeszcze raz dzięki za Spota.... :cool2:

Black - Mighty - Wonderful
Opublikowano
Dokładnie, żebyś ty wiedział co ja robiłem w W124 mojej matulki z automatem (dobrze, że ona o tym nie wie :) ) i... zepsuł się szyberdach :). Ale to chyba nie miało zbyt wiele wspólnego :D
Opublikowano
Z tego co się orientuję to nie było topica dotyczącego poprawnego użytkowania skrzyni automatycznej. Od jutro zapewne przesiądę się na automat. O ile w pracy nie przywiązywałem wagi do tego czy dobrze postępuję ze służbową skrzynią to tutaj wolałbym zadbać by nic się jej nie stało przez jakąś moją głupotę. Powiedzcie czego nie powinienem robić, a co mogę zrobić w takiej skrzyni (lubię eksperymentować więc za wczasu uwzględnijcie nawet te trywialne sprawy :wink: ). oooh! almost forgot... skrzynia z e38 730i 1995 grudzień (z tego co wiem to ta adaptacyjna czy cóś ...).
http://img426.imageshack.us/img426/2232/bmwsiga7ar.jpg
Opublikowano

Jeżeli auto sie toczy NIE WOLNO w automacie załączac pozycji P w automacie. Należy wychamować auto i dopiero wtedy załączyć na P. Jeżeli ktos toczące auto przełącza na P to może mieć wyłamane kilka zębów w skrzyni które blokują poruszanie sie auta (na P nie trzeba zaciągać ręcznego auto i tak się nie stoczy). Oczywiscie z wyłamanymi zębami blokującymi auto na P można jeździć i nic się nie dzieje, jednak lepiej jest wychamować auto do postoju.

 

Jeżdząc automatem, jeżeli zmieniasz bieg z D na R to zawsze wykorzystuj położenie N. To także pomaga zachować skrzynie w dobrej kondycji przez dłuższy czas.

Opublikowano

E no jak nie bylo o automatch - bylo az milo.

Ale tak naprawde w kazdym manualu (mam na mysli owners manual czyli podrecznik urzytkownika czy jak kto woli instrukcje) jest napisane jak urzytkowac automatyczna skrzynie biegow. Do czego i w jaki sposob urzytkowac przelozenia.

 

A co do przelaczenia z N na P przy toczacym sie autku to jest to zalezne od predkosci toczenia sie auta. Jezeli jest to powoli lub bardzo powoli, wlasciwie sie nie porusza :mrgreen: to nie ma problemu. Faktycznie przy wiekszej predkosci toczenia mozesz uslyszec chrupniecie i metaliczny zgrzyt. Bedzie to ostatni dzwiek jaki wyda twoja skrzynia lub bedzie go juz wydawac caly czas. Po jednym czy drugim razie katastrofy nie ma ale bardzo sie tego wystrzegaj. Skoro wiec nie bylo zadnych wyraznych oznak smierci klinicznej twojej skrzynie to mysle ze wszyscy jak tu piszemy trzymamy kciuki (no nie podczas pisania) zeby faktycznie nic sie nie stalo. Powodzenia

REMOL

______

o/_______\o

(Oo=00=oO)

[] =****= []

Opublikowano
Swoją drogą szkoda że nie ma blokady przełożenia w czasie jazdy na pozycje niezdrowe dla skrzyni.
http://img426.imageshack.us/img426/2232/bmwsiga7ar.jpg
Opublikowano

a to dziwne bo u mnie jest

Nie da rady z do przodu huknac na wsteczny i odwrotnie o ile sie nie zatrzymam do zera (5hp30). I pewnie to glupie ale probowalem

REMOL

______

o/_______\o

(Oo=00=oO)

[] =****= []

Opublikowano

Gdy wrzuciłem "P" autlko toczyło się 5 może 10 km/h i to wszystko trwało maks. 2 sek. Żadnego dzwięku nie było, a ustawienie "P" funkcjonuje jak wcześniej.... :cool2: :cool2:

 

Także mam nadzieję, że Moje maleństwo wybaczyło mi tą gafę i nie będzie mnie karać..... :mad2: :modlitwa:

Black - Mighty - Wonderful
Opublikowano
Dokładnie, żebyś ty wiedział co ja robiłem w W124 mojej matulki z automatem (dobrze, że ona o tym nie wie :) ) i... zepsuł się szyberdach :). Ale to chyba nie miało zbyt wiele wspólnego :D

 

Ja w moim 124 scigajac sie kiedys z Accordem wrzucilem przy 160km/h....bieg wsteczny. Skrzynia byla starego typu, z hydrauliczno-podcisnienowym sterowaniem, ale mimo koszmarnych objawow dzwiekowych (silnik strasznie zawyl) ogolnie nic sie nie stalo.

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano
Jeżeli auto sie toczy NIE WOLNO w automacie załączac pozycji P w automacie. Należy wychamować auto i dopiero wtedy załączyć na P. Jeżeli ktos toczące auto przełącza na P to może mieć wyłamane kilka zębów w skrzyni które blokują poruszanie sie auta (na P nie trzeba zaciągać ręcznego auto i tak się nie stoczy). Oczywiscie z wyłamanymi zębami blokującymi auto na P można jeździć i nic się nie dzieje, jednak lepiej jest wychamować auto do postoju.

 

Jeżdząc automatem, jeżeli zmieniasz bieg z D na R to zawsze wykorzystuj położenie N. To także pomaga zachować skrzynie w dobrej kondycji przez dłuższy czas.

 

To prawda. Aczkolwiek zdarzylo mi sie dwukrotnie (w mercedesie i w bmw tez) wrzucic P przy toczacym sie aucie i szczesliwie nie polamalem

zapadek. Aczkolwiek nikomu tego nie zycze i wkladanie P przy calkowicie

zatrzymanym aucie to rzecz podstawowa.

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano
A co do przelaczenia z N na P przy toczacym sie autku to jest to zalezne od predkosci toczenia sie auta. Jezeli jest to powoli lub bardzo powoli, wlasciwie sie nie porusza :mrgreen: to nie ma problemu. Faktycznie przy wiekszej predkosci toczenia mozesz uslyszec chrupniecie i metaliczny zgrzyt. Bedzie to ostatni dzwiek jaki wyda twoja skrzynia lub bedzie go juz wydawac caly czas.

 

U mnie (toczylem sie jakies 2-3km/h) bylo slychac kilkukrotne przeskoczenie zapadki po czym samochod stanal - szczesliwie przezyla.

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano

martinez jak dziala i nic nie stuknelo puknelo chrupnelo i wrzuca i zrzuca biegi i dziala jak poprzednio to nic mu nie bedzie nie przejmuj sie

a co do wrzucania biegu R jak jedzie do przodu to np w peugeocie jest cos takiego ze jak wysiada hamulce to pod czas jazdy do przodu wrzucasz R i auto hamuje niezla faza

PAL GUME NIE DUSZE

BMW KLUB SZCZECIN

Opublikowano
martinez jak dziala i nic nie stuknelo puknelo chrupnelo i wrzuca i zrzuca biegi i dziala jak poprzednio to nic mu nie bedzie nie przejmuj sie

a co do wrzucania biegu R jak jedzie do przodu to np w peugeocie jest cos takiego ze jak wysiada hamulce to pod czas jazdy do przodu wrzucasz R i auto hamuje niezla faza

 

W wiekszosci aut jest to niedozwolone i proponowal bym nie probowac w bmw. Co prawda wiekszosc skrzyn biegow posiada takie czy inne zabezpieczenia przed glupota uzytkownika (nawet stare skrzynie maja hydrauliczne blokady, dlatego w mercedesie nie zostalem zabity odlamkami rozpadajacej sie skrzyni kiedy to wrzucilem wsteczny..:) a nowe elektronicznie uniemozliwiaja przelaczenie biegu jesli pojazd jedzie,

 

ale lepiej nie probowac.

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano
Z tego co się orientuję to nie było topica dotyczącego poprawnego użytkowania skrzyni automatycznej. Od jutro zapewne przesiądę się na automat. O ile w pracy nie przywiązywałem wagi do tego czy dobrze postępuję ze służbową skrzynią to tutaj wolałbym zadbać by nic się jej nie stało przez jakąś moją głupotę. Powiedzcie czego nie powinienem robić, a co mogę zrobić w takiej skrzyni (lubię eksperymentować więc za wczasu uwzględnijcie nawet te trywialne sprawy :wink: ). oooh! almost forgot... skrzynia z e38 730i 1995 grudzień (z tego co wiem to ta adaptacyjna czy cóś ...).

 

Tutaj masz vademecum korzystania z automatycznych skrzyn biegow. Bardzo duzo informacji na temat prawidlowej eksploatacji ASB, a takze jak kupic auto z taka skrzynia i wiele innych

 

http://olczak.home.pl/vademecum/index.html

Opublikowano

Witam a mi zdarzylo sie kiedys takie cos

ruszylem ze stacji benzynowej mialem wlaczone radio i nie

uslyszalem anty-napadu silnik zgasl przy okolo100km/h

gdy sie zorientowalem co sie dzieje wrzucilem na N

i tu uwaga!!!!! po okolo 50 metrach auto zapalilo :jawdrop:

zglupialem nie wiedzialem o co chodzi anty-napad wyje silnik chodzi

to topiero zagadka niech mi ktos wytlumaczy w jaki sposob silnik

byl w stanie sie uruchomic (pomijam kwestje anty-napadu)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.