Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

nurtuje mnie temat (z pozoru banalny) oryginalnych stalówek do e32:

 

w wersji 6.5x15" ET 20 - jest to fabryczna i najczęściej spotykana stalówka do e32

 

występuje też 7x15" ET 20 - czyli felga o tym samym wzorze i ET (tak samo osadzona) ale o centymetr szersza

 

zastanawiałem się po co fabryka wypuściła dwa bardzo niewiele różniące się rozmiarem wersje felg stalowych, zachowując jednoczesnie to samo osadzenie?

 

jeśliby ten szerszy model miał być przeznaczony np. do największych wersji silnikowych e32 albo tylko do langów to te modele miałyby fabrycznie zalecane szersze opony - a przecież cała seria e32 ma dedykowane 205/65/15 - tak samo 730i jak i 750i oraz 750iL

 

takie samo osadzenie (ET20) w obu wersjach także przeczy temu zeby te 7 calówki były pod szersze opony?

 

dla zobrazowania wklejam foto jednych i drugich (ciekawe kto sie połapie które są które? )

 

http://images31.fotosik.pl/422/cee8a98c07b2c027med.jpg

 

http://images30.fotosik.pl/306/e69327bc4b92ed09med.jpg

...

http://images.google.pl/url?source=imgres&ct=img&q=http://www.after-hours-japan.com/forum/download/file.php%3Favatar%3D2927_1256015996.jpg&usg=AFQjCNHOPvQjuY6a3NonAqZpEu-c86ARiw w benzynie!

Opublikowano
nurtuje mnie temat (z pozoru banalny) oryginalnych stalówek do e32:

 

w wersji 6.5x15" ET 20 - jest to fabryczna i najczęściej spotykana stalówka do e32

 

występuje też 7x15" ET 20 - czyli felga o tym samym wzorze i ET (tak samo osadzona) ale o centymetr szersza

 

zastanawiałem się po co fabryka wypuściła dwa bardzo niewiele różniące się rozmiarem wersje felg stalowych, zachowując jednoczesnie to samo osadzenie?

 

jeśliby ten szerszy model miał być przeznaczony np. do największych wersji silnikowych e32 albo tylko do langów to te modele miałyby fabrycznie zalecane szersze opony - a przecież cała seria e32 ma dedykowane 205/65/15 - tak samo 730i jak i 750i oraz 750iL

 

takie samo osadzenie (ET20) w obu wersjach także przeczy temu zeby te 7 calówki były pod szersze opony?

 

dla zobrazowania wklejam foto jednych i drugich (ciekawe kto sie połapie które są które? )

 

http://images31.fotosik.pl/422/cee8a98c07b2c027med.jpg

 

http://images30.fotosik.pl/306/e69327bc4b92ed09med.jpg

 

Może dział badawczo rozwojowy - wymyślił zmianę, zeby wziąć pieniądze za "wniosek racjonalizatorski"

Opublikowano
cała seria e32 ma dedykowane 205/65/15 - tak samo 730i jak i 750i oraz 750iL

 

225/60R15 też. pomijam już fakt 750tki na "dużych hamulcach" w tedy felga min 16".

Opublikowano

225/60/15 to zamiennik 205/65/15 wiec TAK!

 

e32 750 owszem zaciski 2 tloczkowe i seryjnie alu pewnie tak jak piszesz ale stal 15"

...

http://images.google.pl/url?source=imgres&ct=img&q=http://www.after-hours-japan.com/forum/download/file.php%3Favatar%3D2927_1256015996.jpg&usg=AFQjCNHOPvQjuY6a3NonAqZpEu-c86ARiw w benzynie!

Opublikowano
225/60/15 to zamiennik 205/65/15 wiec TAK!

 

Nie mówię o zamienniku 225/60 R15 było w wersji zimowej:

http://bmwfans.info/original/E32/Lim/735i-M30/ECE/L/M/1989/02/mg-36/ill-36_0542/

 

e32 750 owszem zaciski 2 tloczkowe i seryjnie alu pewnie tak jak piszesz ale stal 15"

 

Chodziło mi o zaciski 4 tłoczkowe, takie:

http://bmwfans.info/original/E32/Lim/750iL-M70/ECE/L/A/1992/01/mg-34/ill-34_0363/#8

 

Przy tych zaciskach min. 16" felgi.

Opublikowano

zamiennik to zamiennik tak samo letni czy zimowy, potwierdza to choćby stronka z której korzystasz i przywołujesz:

 

element "complete winter wheel" występuje z oponami 205/65/15 i równoprawnie 225/60/15 to samo powie ci każda tabela "dedykowanych" rozmiarów opon do e32

 

niestety nie doszukałem się żadnych danych o feldze stalowej

 

co do zacisków w 750i jako były właściciel 5 litrówki mam tematy z nią opanowane warsztatowo, nie chcąc się spierać bez przykładów zacytuję moją ulubioną wszechnicę wiedzy autorstwa nieocenionego duetu Johan & Sean, proszszsz:

 

"These are pretty simple, straightforward single piston brake calipers. You have 4 of them. Where Mercedes-Benz is using double pistons per brake caliper for their S-series (W126), BMW is still using 1 piston and it does the job adequate, in case you have a small 7 (6 cilinder). The big 7 (12 cilinder) has simply to much weight for these calipers.....whe're talking about 1900 kilogram (4180 Lbs) of German steel.....as an '88 750 owner, I was never impressed with the brakepower of my car equipped with these single piston calipers. Fortunately, BMW got the same impression and changed the 750 front calipers to double piston calipers starting from modelyear 91"

 

W skrócie dowiesz się tutaj, że "małe" (w ich nomenklaturze :mrgreen: ) 6 cylindrowe siódemeczki mają 1 tłoczkowe zaciski hamulcowe i takież same znajdziesz w 750i do '91. Po tym roku wsadzano tam jak to się ładnie określa "double piston" czyli zacisk dwutłoczkowy.

 

Moje byłe 750i pomimo roku produkcji '89 także miało zacisk z 2 tłoczkami (firmowane ATE). Jak jest w przypadku Langów oraz e32 z fabrycznymi zabiegami tunerów typu Hamann itd. moze być inaczej ale nigdy mi nic takiego w ręce nie wpadło więc ja osobiście nie mam pewności.

 

Gdybyś miał jeszcze wątpliwości, kliknij ponownie w link który zamieściłeś przy tej okazji - zobaczysz tam diagram zacisku z 2 tłoczkami i taki on w rzeczywistości jest!

...

http://images.google.pl/url?source=imgres&ct=img&q=http://www.after-hours-japan.com/forum/download/file.php%3Favatar%3D2927_1256015996.jpg&usg=AFQjCNHOPvQjuY6a3NonAqZpEu-c86ARiw w benzynie!

Opublikowano

Nie chce umniejszać pozycji Johan & Sean świetna strona zdaje się że oni są z USA?

 

A więc diagram do którego link zamieściłem odnosi się do układu hamulcowego stosowanego tylko w pojazdach na rynek Niemiecki. Co jest tam napisane a także jest napisane że jest to układ 4-to tłoczkowy 2+2 daje 4, chyba że coś nie tak u mnie z matematyką?

 

Wersja obrazkowa jeszcze kalkulatorek w łapkę i musi wyjść 4 :mrgreen:

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img91.imageshack.us/img91/3408/3zxbp3.jpg

Opublikowano

z całym szacunkiem:

 

części które zakreśliłeś to odporne na przegrzanie podkładki a nie tłoczki

 

diagram o którym mowa pokazuje zacisk 2 tłoczkowy i w "rzucie rozstrzelonym" są istotnie 2 tłoczki!

 

co do strony J&E to co piszesz zła diagnoza kolego, auta opisywane tam (a przynajmniej większość z nich) nie są przeznaczone na rynek amerykański (podobnie jak moja własna 750i) - przykro mi

...

http://images.google.pl/url?source=imgres&ct=img&q=http://www.after-hours-japan.com/forum/download/file.php%3Favatar%3D2927_1256015996.jpg&usg=AFQjCNHOPvQjuY6a3NonAqZpEu-c86ARiw w benzynie!

Opublikowano

Słuchaj masz racje co do zaznaczonych części. Musisz mi uwierzyć na słowo co do tego że ten zacisk jest 4 tłoczkowy. Pozycja 10 zestaw naprawczy jest x2 bo tam masz po jednej stronie tarczy 2 i po drugiej stronie 2 tłoczki. Budowa podobna jak w E38 z silnikami diesla.

 

Przepraszam za zdjęcie ale nie mam lepszego:

 

http://img512.imageshack.us/img512/2513/1zzzdj1.jpg

 

Zobacz co wyszło po wpisaniu do TecDoc'a nr Bmw tego zacisku:

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img233.imageshack.us/img233/4369/fotaaafi3.jpg

 

A tak mniej więcej wygląda:

 

http://img78.imageshack.us/img78/3721/zzzzzzzzrr5.jpg

Opublikowano
Słuchaj masz racje co do zaznaczonych części. Musisz mi uwierzyć na słowo co do tego że ten zacisk jest 4 tłoczkowy. Pozycja 10 zestaw naprawczy jest x2 bo tam masz po jednej stronie tarczy 2 i po drugiej stronie 2 tłoczki. Budowa podobna jak w E38 z silnikami diesla.

 

drogi kolego, szanuje i doceniam twoją wiedze odnośnie BMW, nie zarzucam ci błędu ani nic w tym rodzaju, generalnie temat jest bardziej złożony niż mogłoby się z pozoru wydawać:

 

napisalem ze zacisk 2 tloczkowy wystepuje w e32 750i po 91' (oraz pewnie we wczesniejszych rocznikach jako "retrofit") i PODTRZYMUJE TO CO NAPISALEM

 

sprawdzilem temat ponownie i to samo podaje lista kodów wyposażenia e32 w której wspomniane przezemnie zaciski 2 tłoczkowe występują jako opcja 801 - zostaly opisane jako

"build for German market n/a equipped with rare double piston front brake calipers after "92"

 

są to zaciski produkowane przez ATE, opisane jako "rare" i to jest chyba ważne

 

to samo podaje strona bmwclub.ru na której jest akurat dość dużo archiwów odnośnie 750i

 

sprawdzilem tez info odnosnie zacisków 4 tłoczkowych (pasujących do e34) na kilku stronach opisuje sie je jako upgrade do e34, jest napisane ze 4 toczkowe zaciski z e32 750i są takie same jak te z e34 3.8l M5 tyle ze e34 M5 ma tarcze 345mm a e32 324 mm

 

info ze strony m5board.com

 

generalnie bronie swego, zarazem przytakując w tym przypadku prezentowanym przez ciebie przykładom

w sumie ciężko znaleźć cokolwiek na ten temat, jest to jedna z rzadkich opcji e32 i tym bardziej mnie to interesuje :mrgreen:

...

http://images.google.pl/url?source=imgres&ct=img&q=http://www.after-hours-japan.com/forum/download/file.php%3Favatar%3D2927_1256015996.jpg&usg=AFQjCNHOPvQjuY6a3NonAqZpEu-c86ARiw w benzynie!

Opublikowano
wg mojej wiedzy w e32 nie byly montowane zaciski 4-tloczkowe -moze na jakies indywidualne zamowienie w wersji 750iP lub bardzo indywidualne zamowienie... Sprawa zaciskow nie jest prosta-wg mojej wiedzy po 92 roku wszystkie e32 w wersji german powinny miec zaciski 2-tloczkowe-a tak nie jest-np u mnie, kolega ma 750 z 93 german version i ma jednotloczkowe... Ja nigdy nie widzialem zaciskow 4tloczkowych w seryjnej e32. Jest to bardzo rzadka opcja-i malo jest o tym informacji
Opublikowano

Kolega Pinczer napisał:

 

225/60R15 też. pomijam już fakt 750tki na "dużych hamulcach" w tedy felga min 16".

 

 

A to ciekawe bo ja właśnie mam cztero tłoczkowe zaciski i jeżdżę na oryginalnych 15'' BMW. Pasują bez problemu.Wcześniej jeździłem na TRX-ach ale opon już brak.

Jedyny problem jest w odważnikach , tzn od środka muszą być nabijane bo naklejane zrywają kabel czujnika klocków.

Pozdrawiam Kanap

Opublikowano
Ja nigdy nie widzialem zaciskow 4tloczkowych w seryjnej e32. Jest to bardzo rzadka opcja-i malo jest o tym informacji

 

Jest na allegro gość co rozbiera E32 miał takie, pewnie nadal je ma bo cena trochę nie na mój budżecik.

 

 

Kolega Pinczer napisał:

 

225/60R15 też. pomijam już fakt 750tki na "dużych hamulcach" w tedy felga min 16".

 

 

A to ciekawe bo ja właśnie mam cztero tłoczkowe zaciski i jeżdżę na oryginalnych 15'' BMW. Pasują bez problemu.

 

Na tarczy 324mm? Nie przymierzałem koła więc reki sobie nie dam uciąć, informacje o tym że nie wchodzi znalazłem na stronach poświęconych BMW. Czyżby się mylili?

 

Jeśli tak budżet mógłby być o wiele mniejszy dla takiego setupu :mrgreen:

Opublikowano
pinczer-szkoda kasy! Gdyby u ciebie byla potrzeba takich zaciskow to bmw by je zalozylo seryjnie-a w 535 nie ma do nich ani mocy ani masy... Ja mam zaciski jednotloczkowe,tarcze 302/22 klocki textar i hamulce rewelacja. U ciebie powinno byc jeszcze lepiej bo e34 jest lzejsze. Lepiej te pieniadze przeznaczyc na dobre klocki . Kupisz zaciski-a tarcze? Zalozysz uzywki ktore lezaly na zlmie rok i mietek je przerzucal z miejsca na miejsce?
Opublikowano
Kupisz zaciski-a tarcze? Zalozysz uzywki ktore lezaly na zlmie rok i mietek je przerzucal z miejsca na miejsce?

 

No właśnie używki bym nie kupił dlatego to nie na mój budżecik :(

Opublikowano
a masz slabe hamulce ze nad tym myslisz? Ja wczesniej mialem klocki Jurida to sie czasem zastanawialem czy wyhamuje na swiatlach... Pedal byl jak z gumy-mimo ze cisnalem to efektu nie bylo. Po zmianie na odpowiednie textary jest tak jak powinno byc
Opublikowano

Hmm do 535 raczej nie ale jakby mnie kiedyś naszło na 530i z 4.0 to minim przód od E32 735-750 a tył od 750 lub 540.

 

!535 nie ma do nich ani mocy ani masy...

 

Poza tym moc i masa to nie wszytko. Bo jak na ogniu przejedziesz z jednego końca Krakowa na drugi to nie ma potem czym hamować. Ale nie jest to taka padaczka jak np. Opel Astra II w którym po przejeździe kilku osiedli/kilometrów nie ma już czym hamować, tylko ręcznym.

Opublikowano
jeseli chcesz juz koniecznie cos poprawic to zaciski dwutloczkowd z 750 wystarcza w zupelnosci. Jednak musisz pamietac ze nie powino sie zmieniac samego przodu-tylko caly komplet-bo zmienisz charakterystyke calego ukladu i moze on w sytuacji ekstremalnej zachowac sie niepryewidywalnie-caly ukrad jest projektowany jako calosc-rozklad sily hamowania,regulatory cisnienia,abs...
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Kolega Pinczer napisał:

 

225/60R15 też. pomijam już fakt 750tki na "dużych hamulcach" w tedy felga min 16".

 

 

A to ciekawe bo ja właśnie mam cztero tłoczkowe zaciski i jeżdżę na oryginalnych 15'' BMW. Pasują bez problemu.Wcześniej jeździłem na TRX-ach ale opon już brak.

 

Odgrzewam temat, kolega Kanap miał racje a wszystkie teorie z zagranicznych stron można włożyć między bajki. U Banola w 750iL na dużych hamulcach wszedły Lemmersy 15".

Opublikowano
Odgrzewam temat, kolega Kanap miał racje a wszystkie teorie z zagranicznych stron można włożyć między bajki. U Banola w 750iL na dużych hamulcach wszedły Lemmersy 15".

 

tak też obstawiałem (zwłaszcza że na swojej 750i miałem stalówki 15" a zaciski w niej nie były jednotłoczkowe), poza tym ten lang zdaje się wyszedł z fabryki na tych "stylach 5" :mrgreen:

...

http://images.google.pl/url?source=imgres&ct=img&q=http://www.after-hours-japan.com/forum/download/file.php%3Favatar%3D2927_1256015996.jpg&usg=AFQjCNHOPvQjuY6a3NonAqZpEu-c86ARiw w benzynie!

Opublikowano
Patrz Panie kolego jakie oszusty w tym USA, piszą że przymierzali własnoręcznie i nie pasują. Kłamczuchy wszystko zrobią żeby zrobić w bambuko 3 świat/polske. :liar:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.