Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Strasznie mi przykro, że tak niewiele można sobie poczytać o e38. Właśnie pożegnałem się z moim e34 i najprawdopodobniej jutro stanę się posiadaczem najładniejszej siódemki w wersji Lang.

 

Przeczytałem chyba wszystkie archiwalne posty dotyczące e38 ;)

Jak dostanę ją w swoje ręce to pewnie zasypie forum tysiącem pytań... :doh:

 

Tutaj liczę na pomoc Sebasta, który jak widzę ma ogromną wiedzę i potrafi ją przekazać :) W sumie to jeśli moderatorzy potraktują tego posta jako spam to zrozumiem.

 

Pozdrawiam!

http://img426.imageshack.us/img426/2232/bmwsiga7ar.jpg
Opublikowano

Chyba nie potraktuje tego jako spam :mrgreen:

Nooooo !! wreście byłaby jakaś E38 Lang oprócz mojej. Wiem, że na forum jest jeszcze chyba 1 czy 2 osoby co mają E38 "L", ale ich tu praktycznie nie widać ...

Na pomoc możesz liczyć ;) - jak coś chcesz wiedzieć, to pisz na forum lub na GG. Na GG jest najszybciej i najłatwiej się dogadać. Oczywiście nie jestem alfą i omegą ;) , ale jak np. otworzyć szybę, to wiem :mrgreen:

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Gratuluje wyboru :cool2: :clap:

Mam podobne odczucia ale bedzie się to zmieniać, E38 to ekstra klasa i dziś mozna ją nabyc za "normalną" kasę. Trzymam za słowo i licze na aktywność, sam się przekonasz, że nawet wśród mechaników wiedza na temat E38 jest niewielka. Sebast t faktycznie mocny punkt tego forum.

UIHZ9556.JPG

Opublikowano

Miło mi, że nie zostałem potraktowany jako spam :D

 

Co do autka to będzie to 730iLA ... słyszałem, że pojemność, którą dysponuje Sebasta autko jest lepiej oceniana przez użytkowników (dynamiczniejszy przy podobnym zużyciu paliwa), ale po prostu mam możliwość kupna sprawdzonego egzemplarza. Nigdy nawet nie zarysowany, cacy serwisowany no i w ogóle mniamniuśny.

 

Co do gg to już próbowałem nawiązać kontakt, ale pomimo dostępności nie odebrałeś mojego przekazu "S" :wink: Nie omieszkam na dniach odezwać się do Ciebie ze stosem pytań na PM lub GG ;)

http://img426.imageshack.us/img426/2232/bmwsiga7ar.jpg
Opublikowano
Trzymam za słowo i licze na aktywność

 

Do tej pory byłem aktywny raczej duchem niż słowem ;)

 

sam się przekonasz, że nawet wśród mechaników wiedza na temat E38 jest niewielka.

 

Zobaczymy jak p. Artur z "Kliniki Samochodów" jest obeznany w temacie e38 ;) ...ale to jeszcze za jakiś czas, bo na razie tylko sprawy eksploatacyjne do wymiany, więc się nie popisze :)

http://img426.imageshack.us/img426/2232/bmwsiga7ar.jpg
Opublikowano
Miło mi, że nie zostałem potraktowany jako spam :D

 

Co do autka to będzie to 730iLA ... słyszałem, że pojemność, którą dysponuje Sebasta autko jest lepiej oceniana przez użytkowników (dynamiczniejszy przy podobnym zużyciu paliwa), ale po prostu mam możliwość kupna sprawdzonego egzemplarza. Nigdy nawet nie zarysowany, cacy serwisowany no i w ogóle mniamniuśny.

 

Co do gg to już próbowałem nawiązać kontakt, ale pomimo dostępności nie odebrałeś mojego przekazu "S" :wink: Nie omieszkam na dniach odezwać się do Ciebie ze stosem pytań na PM lub GG ;)

Ooooo - nie wiem jak sie to stało ?! To był pewnie przypadek ...

Co do silniczka, to jest faktem, że 3.0l w E38 jest tak postrzegany z trochę przymrużeniem oka, bo to w końcu V8, ale taki "mniejszy", ale jak nie masz bardzo silnych predyspozycji do ostrej jazdy, to będzie OK. Ja też szukałem 2.8l R6, albo jak już v8 to 4l, ale tak wypadło - spodobał mi się i już - kolor nadwozia i wnętrza (jasne wnętrza wydają mi się znacznie bardzie eleganckie), wyposażenie, no i przede wszystkim Lang mnie całkowicie przekonało.

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Opublikowano
Co do silniczka, to jest faktem, że 3.0l w E38 jest tak postrzegany z trochę przymrużeniem oka, bo to w końcu V8, ale taki "mniejszy", ale jak nie masz bardzo silnych predyspozycji do ostrej jazdy, to będzie OK.

 

Chcesz powiedzieć, że będzie mułowaty? A jak się odnosi takie 730iLA do osiągów e34 525i 24v w manualu? Jeśli w miare podobnie to wystarczy, bo fanem rajdów ulicznych nie jestem. Tymbardziej, że Lang nie jest do wyścigów (chyba, że wersja 5,6 l.... jeździłem - polecam ;)), tylko do tzw. cruising'u :wink: Powoli i arystokratycznie przemieszczać się po mieście.

To może być nawet ciekawa odmiana, bo dotychczas prezentowałem raczej agresywny styl jazdy. Krótko zestrojone biegi w tej mojej piątce i niski profil ogumienia, ciągle prowokowały. ;)

 

Ja też szukałem 2.8l R6, albo jak już v8 to 4l, ale tak wypadło - spodobał mi się i już - kolor nadwozia i wnętrza (jasne wnętrza wydają mi się znacznie bardzie eleganckie), wyposażenie, no i przede wszystkim Lang mnie całkowicie przekonało.

 

No chyle czoła przed Twoją milusińską, bo jest naprawdę fajna :)

http://img426.imageshack.us/img426/2232/bmwsiga7ar.jpg
Opublikowano
Gratuluje wyboru :cool2: :clap: Mam podobne odczucia ale bedzie się to zmieniać, E38 to ekstra klasa i dziś mozna ją nabyc za "normalną" kasę.

 

No właśnie serce mi krwawi a dusza płacze :cry2: jak porównuje to co dałem niecały rok temu za moją 730/E32 1993r. z dzisiejszymi cenami E38 eeech...

kiedyś


E32 730

E36 318

Opublikowano

Dzięki. Nie absolutnie nie chce powiedzieć, że jest mułowata i po przejściu z 525 będzie troszkę lepiej (choć odczucie może być inne ;) ...). Nawet 728 jest naprawdę całkiem dynamiczne, przeciż silnik 2.8l jest np. najmocnieszym silnikiem w E36 (nie mówię o M-Power), a zadowoli praktycznie każdego maniaka (;)) dynamiki. Oczywiście E38 troszkę "temperuje" osiągi, ale nie aż tak bardzo mocno ... jechałem trochę też 728 i jest naprawdę całkiem niezły - kolega olejus może to potwierdzić. Będziesz zadowolony (tak myślę). Jedynym trochę mułowatym sinlikiem w E38 to jest 2.5tds, ale też nie jest tak źle ... (oczywiście wszystko zależy jakie kto ma potrzeby ...)

 

PS W E38 750i jest silnik o pojemności 5.4l ;)

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Opublikowano
PS W E38 750i jest silnik o pojemności 5.4l ;)

 

Tamta była 5,6 l :) To była beemka szkoleniowa, tylko do zasuwania po lostnisku... :wink: Podobny przykład to X5 z silnikiem 4,6l, a z tego co wiem to w sprzedaży są 4.4l, a ostatnio słyszałem też o 4.8is ;)

http://img426.imageshack.us/img426/2232/bmwsiga7ar.jpg
Opublikowano
X5 jest 4.6is i 4.8is, ale E38 nie było 5.6l ... chyba, że faktycznie to była jakaś hybryda ;) (albo ja o czymś nie wiem :mrgreen:)

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Opublikowano

Probowalem juz wszystkiego co zrobilo bmw pomiedzy '89 a '99 rokiem i nawe pol roczne v10 z szostki. Powiedzy sobie szczerze ze te najnowsze silniki to klasa sama w sobie ale to co prezentuje M60 i M62 wcale tak bardzo nie odbiega jakoscia. 4.0 i 4.4 w V8 to sa najlepsze silniki z tych co byly.

Taka jest ma mowa

REMOL

______

o/_______\o

(Oo=00=oO)

[] =****= []

Opublikowano
Probowalem juz wszystkiego co zrobilo bmw pomiedzy '89 a '99 rokiem i nawe pol roczne v10 z szostki. Powiedzy sobie szczerze ze te najnowsze silniki to klasa sama w sobie ale to co prezentuje M60 i M62 wcale tak bardzo nie odbiega jakoscia. 4.0 i 4.4 w V8 to sa najlepsze silniki z tych co byly.

Taka jest ma mowa

Też zaczynam mieć takie zdanie, że M60 i M62 to niezłe silniki, tylko należy uogólnić jeszcze o 3.0l i 3.5l ;), bo to jest ta sama konstrukcja.

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Opublikowano
tylko należy uogólnić jeszcze o 3.0l i 3.5l ;), bo to jest ta sama konstrukcja.

 

;) Dobrze, że wywalczyłeś to ugeneralizowanie, bo by nas pominęli ;)

http://img426.imageshack.us/img426/2232/bmwsiga7ar.jpg
Opublikowano
No zgadzam sie. Moze troche to podciagnolem pod siebie co do 4-ro litrowek ale w groncie zeczy chodzilo mi o M60 i 62 o V-ki. Maja chyba najlepsza tzw. kulture pracy i dynamike. Poza tym mimo ze nie jest to najnowoczesniejsza i najswiezsza konstrukcja to sa to naprawde silniki bardzo ekonomiczne. Bez zadnych cudow moge wykrecic 10-11 litrow na 100 ze swojego silniczka (a maly nie jest). Niestety siadl mi tempomat ale jak chodzil to na dluzszych trasach z temopmatem na 100-110 mozna bylo robic po 9 l/100km

REMOL

______

o/_______\o

(Oo=00=oO)

[] =****= []

Opublikowano

Właśnie właśnie....... :twisted:

 

3,0 też V8.... :mrgreen:

 

moim zdaniem jeszcze jednym dużym atutem V8 jest dźwięk.... :mrgreen: Poezja.....

Black - Mighty - Wonderful
Opublikowano
... Maja chyba najlepsza tzw. kulture pracy i dynamike. Poza tym mimo ze nie jest to najnowoczesniejsza i najswiezsza konstrukcja to sa to naprawde silniki bardzo ekonomiczne...

Ja bym dodał :

- są stosunkowo mało awaryjne - poważnych awarii mają stosunkowo niewiele (najbardziej chyba znane, to są drobnostki - sławna "mebrana" (która z membraną nie ma za dużo wspólnego ;)) oraz dość często nieszczelna uszczelka pod pokrywami zaworów, oczywiście jeszcze pare innych drobnych rzeczy się znajdzie ...

- co do nowoczesności to bym się tak całkowicie nie zgodził, są to nie najstarsze silniki (nowsze od wszelakich V12 i wielu R6 - oczywiście nie mówię tutaj o najnowszych kontrukcjach z XXI wieku :mrgreen:). Szczególnie M62 ma sporo unowocześnioną konstrukcję.

Tak przy okazji jak kogoś interesują różnice pomiędzy M62 i M60 ja i ogólny opis M62 (troszkę też M60), to wytworzyłem taki mały opis - nie jest to całkowicie skończone, to jest taka raczej wersja "beta", ale nie mam się tym czasu teraz zająć ... http://republika.pl/poczt1/silnik_m62.htm

- wysoki moment przy niskich obrotach (w zasadzie to większość V8 i V12 ma taką charakterystykę) - szczególnie poprawiono w M62. Napewno w 3.5l 4.0l i 4.4l (nie pamiętam jak jest z 3.0l), silnik osiąga ponad 200Nm już przy 1000 obr/min ! (np. M50 2.0l ma moment max. 190Nm przy 4200 obr/min) - przy normalnej jeżdzie po mieście nie trzeba przekraczać 2000 obr/min (a często nawet 1500 się nie przekracza)

Dźwięk, kultura pracy itp. to oczywiste ;)

Zaraz wątek przerodzi się w "rozpływanie" nad V8 :mrgreen: ...

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Opublikowano

Dlatego juz wiecej do tego nie wracajmy w tym topiku.

V-ki sa swietne i przy tym zostanmy

REMOL

______

o/_______\o

(Oo=00=oO)

[] =****= []

Opublikowano
No widzicie... jak chcecie to możecie. :D Zaczynam dochodzić do wniosku, że ten topic jest bardzo potrzebny. Mam wrażenie, że właściciele e38 (poza gadułą Sebastem :D) są za leniwi żeby pisać o swoich autkach :D Trzebaby jakąś ankiete zrobić na ten temat :lol: Nie dajmy się stłamsić postami e34-kowiczów i e36-kowiczów ;) Let's fight for our rights! :D
http://img426.imageshack.us/img426/2232/bmwsiga7ar.jpg
Opublikowano
.......... Nie dajmy się stłamsić postami e34-kowiczów i e36-kowiczów ;) Let's fight for our rights! :D

 

Bardzo sprytnie to ujoles nie wspominajac E32 bo ja sie staram jak moge ale jeszcze za malo wiem (skrzynie i elektronika jako tako). Alcapone tez ma e32 i jak moze to pisze, wiec dobrze ze nie ujeles posiadaczy "bawarskiego intecity" lub jak kto woli flag ship owners. :mrgreen:

REMOL

______

o/_______\o

(Oo=00=oO)

[] =****= []

Opublikowano
a to ja bede TESTER - do mnie wszystkie na testy czy aby nie skisla.

REMOL

______

o/_______\o

(Oo=00=oO)

[] =****= []

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.