Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam

Na początku rozwaliło mi górnego węża od chłodnicy(pomyślałem stary był) wymieniłem na nowy,później ciśnienie w układzie rozwaliło króciec od chłodnicy (kupiłem nową chłodnicę BEHR),wymieniałem też zbiorniczek wyrównawczy i nowy korek,termostat.Byłem sprawdzić czy nie ma spalin w układzie chłodzenia i nic.Poziom oleju i płynu bez zmian(żadnego masła pod korkiem ani plam oleju w zbiorniczku) a ciśnienie dalej wali w układ, dodam jeszcze że po rozgrzaniu silnika jak upuszczę ciśnienie przez korek od zbiorniczka to dopuki silnik nie ostygnie ciśnienie w układzie jest już w normie.Czy jest możliwe że na zimnym silniku wali kompresja do układu chłodzenia i dlatego puchną węże a jak się dobrze rozgrzeje to wszystko wraca do normy.Układ odpowietrzony,a i jeszcze co zauwazyłem że jak ustawię temp na min to można przejechać kilkadziesiąt km zanim spuchną węże a przy ogrzewaniu na max tylko kilka km,nie wiem czy to ma jakiś związek z tym ,a i silnik kiedyś zalewałem ceramizerem także głowica jakby co to chyba nie nadaje się do remontu,czekam na wszelkie sugestie co do tego problemu.

Edytowane przez Michał735i
Opublikowano

Witaj

Miałem identycznie w 520i.

Mechanik z forum anjinsan stwierdził, że przyczyną jest padnięta uszczelka pod głowicą, mimo iż typowych objawów uszczelki nie było. Według niego na 6 cylindrze była przepalona, a odkręcone ogrzewanie zwiększało ciśnienie w układzie i węże robiły się twarde. Ja nie do końca byłem przekonany słuszności tej tezy, bardziej obstawiałem na walniętą nagrzewnicę (nieszczelność) i stąd po otwarciu obiegu lewe powietrze w układzie chłodzenia. Elektrozawory miałem OK.

Nie znalazłem przyczyny, gdyż auto sprzedałem.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

twarde weze nie oznaczaja uszkodzonej uszczelki czy glowicy, przeciez to jest uklad cisnieniowy, i motor 3.5l wiec cisnienie jest duze, weze powinny byc twarde jak silnik jest goracy

glowne pytanie tutaj czy plyn sie gotuje i wywala go czy trzyma temperature w normie dla BMW czyli pionowo na wskazniku?

jesli tak jest i nic sie nie dzieje, to nie ma co sie przejmowac twardoscia wezy - nie popadajmy w paranoje

 

co do nieszczelnosci nagrzewnicy, hmm jakby to byla taka nieszczelnosc, to mialbys powodz w samochodzie i zaparowane szyby (sprwawdzone)

Opublikowano

A czy wskazówka temperatury stoi równo w pionie ?

Czy wisko Ci się załącza ?

Czy masz plastikową obudowę chłodnicy (właściwie, obudowa wiatraka) ?

Czy chłodnica jest czysta na zewnątrz (stare liście, piasek etc.) ?

 

pozdrawiam

 

Mariusz

Opublikowano
twarde weze nie oznaczaja uszkodzonej uszczelki czy glowicy, przeciez to jest uklad cisnieniowy, i motor 3.5l wiec cisnienie jest duze, weze powinny byc twarde jak silnik jest goracy

glowne pytanie tutaj czy plyn sie gotuje i wywala go czy trzyma temperature w normie dla BMW czyli pionowo na wskazniku?

jesli tak jest i nic sie nie dzieje, to nie ma co sie przejmowac twardoscia wezy - nie popadajmy w paranoje

Witam

Wiem że jest to układ ciśnieniowy, bo po przejechaniu ok 10km i sprawdzeniu twardości węży niezdążyłem odkręcić korka jak wyrwało króciec z chłodnicy,dlatego wole przejmować się twardością węży i nie czekać aż znowu rozwali chłodnicę.A co do pytań Mariusza,

1:jak dam ogrzewanie na max. to wskazówka 1mm przed pionem,ogrzewanie na min.wskazówka 1mm za pionem

2:wisko słychać po paru minutach stania w korku

3:chłodnica jest obudowana

4:chłodnica jest czysta ma dopiero miesiąc

Opublikowano

Jeśli chodzi o pkt 1, to dziwne, bo u mnie wskazówka zawsze równo, niezależnie od ogrzewania.

Jeśli chodzi o Twoją przypadłość to chyba nie można wykluczyć uszczelki pod głowicą (z tych objawów co opisałeś). Sprawdź jeszcze drożność przewodów (szczególnie ten od chłodnicy do zbiorniczka wyrównawczego, jak rozumiem, mam m30b35).

 

pozdrawiam

 

Mariusz

Opublikowano
Jeśli chodzi o pkt 1, to dziwne, bo u mnie wskazówka zawsze równo, niezależnie od ogrzewania.

 

U mnie tak samo i w każdym M30 jakie "ujeżdżałem" równo w pionie stała wskazówka.

Opublikowano

Za pionem moim zdaniem nie ma prawa być wskazówki, lekko przed = ok, ale nie za. Może pompa wody Ci siada i silnik się gotuje od dołu a czujnik nawet tego do końca nie widzi?

Odkręć leciutko odpowietrznik na rozgrzanym i sprawdź czy będzie syczeć albo sprawdź czy w ogóle na zimnym jak i ciepłym silniku krąży woda w układzie chłodzenia (ten wężyk wlotowy do zbiornika wyrównawczego i sprawdź przy okazji również czy nie jest przytkany). Być może na zimnym pompa się nie kręci a jak dostaje temperatury to działa jak należy (ja tak miałem dzień przed awaria pompy - piszczał pasek, stawała w miejscu nie wiedziałem co jest, trochę się silnik nagrzał było ok).

 

Następna sprawa to sprawdź ten przewód przelewowy od zbiorniczka wyrównawczego. Gdy on jest zatkany i niedrożny to ciśnienie wali mocno.

 

Aha napisałeś jeszcze że masz LPG... a może to reduktor coś psuje? Jak pójdzie mu jakiś o-ring to może nawet puszczać gaz do układu chłodzenia i też jest ciśnienie.

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Witam

Po odkręceniu odpowietrznika na termostacie leci od razu płyn i na zimnymi na ciepłym silniku.Pompa wody raczej sprawna bo płyn przelewa cały czas przez ten cienki wężyk do ziorniczka wyrównawczego(wymieniłem zbiorniczek ze względu na jego wcześniejszą niedrożność,jakiś syf przytykał ten otwór w zbiorniczku).Też myślałem o tym LPG ale byłem u trzech gaziarzy i niby to wykluczyli(sprawdzali czy niema gazu w zbiorniczku wyrównawczym),i jakby coś było nieszczelne to by puchły cały czas przy jeździe na lpg a węże puchną tylko przy rozgrzewaniu silnika .Mam jeszcze pytanie odnośnie korka w zbiorniczku wyrównawczym,czy on nie powinien upuścić ciśnienia żeby nie doprowadzić do rozwalenia węża? Druga sprawa to czemu bez włączonego ogrzewania zaczynają puchnąć węże po przejechaniu dużo większego dystansu niż z włączonym ogrzewaniem.

Opublikowano
Witam. Ostatnio mam podobny problem tyle ze ogrzewanie u mnie czy jest wlaczone czy nie to nie ma zadnego znaczenia. Zmienialem uszczelke pod glowica i dalej mam napuchniete weze bylem na sprawdzeniu plynu czy nie ma w nim spalin i facet powiedzial ze wszystko jest ok. Ten typ tak ma. Jak sie nie grzeje powinno byc dobrze.
Opublikowano

Witam

Ja też mam taką przypadłość.Wskazówka mm za pionem i nie zależnie czy to 40C w lecie czy -25 w zimie.Gazu nie ma.Węże też mam dosyć twarde.Z ta wskazówką jest już tak od 2002r gdy samochód przyprowadził mój kolega z niemiec.Nie miałem nigdy problemu z temp silnika ani z pękającymi wężami.Może ten typ tak ma?Zmieniłem termostat,chłodnice i korek od zbiorniczka wyrównawczego i dalek wskazówka jest minimalnie za pionem.Może po prostu licznik u mnie jest coś nie halo.W sumie to nie wymieniałem czujnika który odpowiada właśnie za odczyt temp na zegarach.Dodam że samochód który posiadam miał jednego właściciela w Niemczech i był serwisowany od nowości do III 2002 a w maju był sprowadzony z org przebiegiem 114tys km i głowica nie była ściągna od nowości auta.nie wiem czy to dobrze czy nie ale tak jest...obecnie 360tys km

http://img236.imageshack.us/img236/9483/podpis1wx9.png

One heart,one beat

Moja E32 735i

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Witam

Problem twardych węży rozwiązany,winna była uszczelka pod głowicą.

Kolega anjinsan znowu miał rację. :)

 

 

Mechanik z forum anjinsan stwierdził, że przyczyną jest padnięta uszczelka pod głowicą, mimo iż typowych objawów uszczelki nie było.
Trwa ładowanie podpisu...
Opublikowano
Witam

Ja też mam taką przypadłość.Wskazówka mm za pionem i nie zależnie czy to 40C w lecie czy -25 w zimie.Gazu nie ma.Węże też mam dosyć twarde.Z ta wskazówką jest już tak od 2002r gdy samochód przyprowadził mój kolega z niemiec.Nie miałem nigdy problemu z temp silnika ani z pękającymi wężami.Może ten typ tak ma?Zmieniłem termostat,chłodnice i korek od zbiorniczka wyrównawczego i dalek wskazówka jest minimalnie za pionem.Może po prostu licznik u mnie jest coś nie halo.W sumie to nie wymieniałem czujnika który odpowiada właśnie za odczyt temp na zegarach.Dodam że samochód który posiadam miał jednego właściciela w Niemczech i był serwisowany od nowości do III 2002 a w maju był sprowadzony z org przebiegiem 114tys km i głowica nie była ściągna od nowości auta.nie wiem czy to dobrze czy nie ale tak jest...obecnie 360tys km

 

to raczej kwestia kalibracji wskazan czujnika z wskaznikiem na zegarach

 

spotkalem sie z czyms takim

 

za problem uwazac mozna sytuacje w ktorej wskazowka wychodzi za polowe i zmierza do konca skali

...

http://images.google.pl/url?source=imgres&ct=img&q=http://www.after-hours-japan.com/forum/download/file.php%3Favatar%3D2927_1256015996.jpg&usg=AFQjCNHOPvQjuY6a3NonAqZpEu-c86ARiw w benzynie!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.